Брак при несъстоятелност

16.07.2012, 00:41 3135 1

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.


biatles

  • Публикации: 1 / 0
Здравейте на всички,
Аз съм студент и в момента чета едино учебниче по счетоводство,във връзка с което имам въпросче.
 Да кажем че съм счетоводител в предприятие.Ръководствот о съставя протокол за бракуване на ДМА.За да го извадя от състава на инвентарните обекти, изписвам начислената амортизация. Ако по сметката на актива има налична остатъчна стойност я приемам като текущ разход. Според това което пише в учебника ми следва да отчета разхода като финансов резултат. Странното е че във въпросния учебника,автора контира 123/609.
 Въпросът ми е допуска ли се въобще в практиката разход от 60 гр. да се отчете като финансов резултат без да бъде предварително отнесен по направление.И вторият ми въпрос, ако съм отчел разход при изписване на актив, във връзка с бракуването му, длъжен ли съм да отчета финансов резултат преди да престъпя към ликвидация?
 Благодаря предварително!  :wave:

irenabrili

  • Публикации: 6217 / 994
Re: Брак при несъстоятелност
Отговор 1 | 16.07.2012, 08:08
Здравейте,
Без особена претенция за изчерпателност ще ви отговоря по следния начин:
Ако даден оперативен разход от гр.60 не може да бъде отнесен към конкретен продукт/услуга (какъвто е случаят при бракуване на ДМА), той се приключва директно в Печалба/Загуба (123) стига да са спазени изискванията на счетоводните стандарти. Давайте предимство на съдържанието пред формата когато решавате счетоводни казуси. Всяко счетоводно записване на стопанска операция е възможно при обоснованост със съответния стандарт.  По-важно от чистото счетоводните техники за приключване (дали в 123 или някъде другаде) е това как да се представят и оповестяват отделните разходи така, че да се представи вярно и честно резултата от дейността, за което има конкретни изисквания и насоки в МСС, НСФОМСП – тях учете, а не готови „формули”.
Успех! :smile1:

В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост


Facebook група с над 24 000 членове!

Харесайте ни във Facebook