Страници: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 448
Наемната цена, изплатена през м.10 за месец септември, не се декларира за третото тримесечие?

Точно така.  :good:

Обаче не ми е ясно дали ГДД на ФЛ и ГДД за ЕТ са две отделни?

Не, ГДД на физическото лице / което е и ЕТ /  е една, но попълва две различни приложения към нея - едното е за ЕТ, а другото за доходи от наем.

...тоест ЗДДФЛ не прави разграничение затова кой е собственика, а кой е получател на дохода, тоест дали има издадена една или две СИС.

Тука прилагам линк към едно становище на НАП по въпроса :
https://bganaliz.com/prilagane-na-zdds-i-zddfl-4/

Сигурно бихме намерили и съдебна практика в подкрепа на различни тълкувания.
Както се казва всеки сам избира в какво приключение да се впусне.  :smile1:

Издавате 2 СИС за всеки от съпрузите с неговата част от дохода. :smile1:

Отговор на този въпрос е дала ХХХХХ точно в тази тема - вижте отговор 2 и прикачения файл към него.

Отидете на място и подайте  за пропуснатото тримесечие.
Или да подадете сега за трето тримесечие - поне математически нещата ще се стиковат и парите ще се обвържат.

А ФЛ има ли задължение да попаде декл. по чл.55, ал.1 сега?

Не, по чл.55 нито сега , нито когато и да било точно по този повод.

За заемите - не, подава платецът на дохода.

Да се чете " за наемите" .

 :smile1:

За заемите - не, подава платецът на дохода.

А печалбата / парите / и тях ли ще изхвърлите ?

загуби се нещо ти

tihomir.petrov  , какво правиш ти тука - за тебе кръчми няма ли ???


Хаххха,  P.G.H.R - че, ами като му кажа такива работи ще вземе да припадне... :lol: :lol: :lol:

С уговорката, че единствената причина , поради която правите всичко това е да си вземете парите - законосъобразността изисква в слручая единствено клиентът да си плати без повече документация. Евентуално може и да го съдите за неплатени доставки.

Ако Вашата фактура е вече включена в дневниците на клиента следва да издадете Протокол за анулиране на фактурата / по чл.116 ЗДДС / .
http://balans.bg/285-3-7-protokol-po-zdds-za-anulirane-na-faktura/

Ако Вашата фактура не е включена в дневниците на клиента да си вземете оригинала на изпратения документ и същият да се съхранява при Вас.
Следващата стъпка е анулиране на подадената ВИЕС декларация.
http://www.doxa-consulting.com/?p=437

Пак ще повторя обаче, че законово основание да правите всичко това няма. Сделката е осъществена, стоката е изпратена и получена от Вашия клиент.

Това ВОД ли е било ? Има ли подадена и ВИЕС декларация ?

Най-добре да си я плати и толкова. Неплащането на фактура не е нито основание , нито причина за подобни действия.


Декларацията по чл.55 се подава в този конкретен случай от платеца на дохода при условие, че доходът е изплатен.

ФЛ / ЕТ в случая не следва да издава фактура. Платецът на дохода ще издаде СИС .

Независимо от това, че имотът не е включен в активите на ЕТ - то при регистрация на ЕТ по ЗДДС издаването на фактура и начисляване на ДДС е задължително.
Писмо на НАП за последния вариант може да видите на този линк :

http://balans.bg/5956-oblagane-na-et/


https://www.capital.bg/biznes/konsult/2017/11/29/3087745_danuchno_tretirane_po_zdds_na_lihvite_po_parichni_zaemi/

Вижте частта, в която се разглежда възникването на данъчно събитие.

Объркването ми идва от "Продължават осигуряването си само в ДОО с увеличена осигурителна вноска в размера на осигурителната вноска за УПФ".

Промяна в процентите със сигурност няма. Предполагам, че смисълът на написаното е, че лицето внася вече общата сума на ДОО и ДЗПО в НОИ.

Страници: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 448

Facebook група с над 24 000 членове!

Харесайте ни във Facebook