Здравейте,
точно този вид доход можете да си получавате спокойно в реалните размери без да се притеснявате за обезщетението за бременност и раждане и за гледане на дете до 2 г..
Здраве и късмет!
Вижте и чл.111 ЗДДС какво казва. :smile1:
Може да има различни диагнози в двата болнични.
Според мен втория трябва да е продължение. Така ли е?

За целите на ТРЗ и съответните изчисления в тази връзка - да.
Правилно ли разсъждавам, хора, че за едни 20 лева е драмата?

Не, "драмата" е за повече.  :smile1:
А и проблемът не е само в парите въпреки, че питането е само за тях.
С уговорката, че не се знаят доста подробности при липса на документ за начисления и изплатен наем ще се платят поне 240 лв. данък, който не би бил дължим, ако всичко е било документирано. Отделно, ако фирмата е ООД ще има и още едни 5%. А удържаният евентуално данък от лицето ще си е за негова сметка - ще получи толкова по-малко чиста сума за наема. Така или иначе май нищо такова не е направено.
Дори и това да е пренебрежимо малка сума за фирмата не се знае дали все пак лицето не иска да си я декларира, а тя няма да е отразена в Справката по чл.73/1 и тука отиваме в едни административни нарушения.
Добро утро !
Все още имате възможност да поправите нещата. Ако плащанията не са правени по банков път бихте могли да издадете СИС за плащане в брой през четвърто тримесечие , а за него има опция да не се удържа данък и да не се подава Декларация по чл.55. Следва да отчетете факта, че наемодателят може да иска да си декларира дохода и да си подаде ГДД и без Вашата СИС. В този случай ще сте пропуснали всички възможности за реакция в срок / включително и да подадете данни в задължителната справка по чл.73/1 /.
Питате за пропуснатите ползи под формата на платени данъци, но за да се даде точен отговор има нужда от уточняващи въпроси, при които изчисленията са различни. Примерно дали фирмата е ООД или ЕТ, При ЕТ има и изравняване на осигуровки.
С една дума отговорът не е така лесен и питането Ви не е изчерпателно откъм информация.

Наистина имате нужда от счетоводител и най-вече от адекватни действия без отлагане.
Нямам документ за изплатените суми за наем

Нямате,  защото не сте го направили. Той е Ваше задължение.

Какво е това СИС

Спешно Имате нужда от Счетоводител
Според мен трябва да взема изпратените поръчки през месеца - върнатите през месеца


Точно така.  :smile1:
Искате да кажете, че трябва да се направи протокол по чл. 117 и както при ВОП-а да си самоначилим ДДС, така ли?

Изобщо не искам да кажа това.
Дали ще издадете протоколи и ще начислите ДДС зависи от характера на доставката и там вече ще си прецените Вие. В случай, че следва да издадете протокол ще включите него в дневниците, но ако това не се налага фактурата от САЩ няма място в регистрите по ЗДДС.
Работила съм само с ВОП от ЕС - внос на стока от ЕС.

Дори и в този случай не отразявате самите фактури, защото те не са данъчен дкумент по смисъла на ЗДДС, а издадените протоколи към тях, когато има такива. И с фактурите от САЩ - аналогично.
П.П Извинявам се за въпроса, но досега съм работила само с разходни фактури от ЕС.

А тях как ги отразявате ?

За да премине от ДУК към самоосигуряване трябва да се подаде ОКД5. Предполагам това може да се случи и след 31.01.2024г./който е срока за промяна в осигуряването/или греша?

Да, правилно.

И в декл.обр.1 вече работещият собственик отново ли е с вид осигурен  12 както и когато е само осигуравяне като собственик/управител ?

На практика с ОКД5 регистрирате самоосигуряващо се лице и подавате Д1 с код за вид осигурен 12.
Т.е. и ДУ и СОЛ:
- ДУК за стажа като юристконсулт
- СОЛ за управлението на фирмата,
правилно ли разбирам?

Точно обратното. Принципно само СОЛ ще свърши работа.
Той управлява и работи единствено

Не може само ДУ.
А само той ли е "работещият" във фирмата ? Той ще управлява, а ще работи кой ?
Да, може. Важното е да се съобрази, че с ДУ ще извършва единствено и само управленска дейност и ще се осигурява за това. Ако няма наети лица, които да извършват дейността на фирмата , а това прави самият собственик то ще следва да се осигурява и като СОЛ , полагащо личен труд.
 за последния данъчен период ( например 01.01.2024 до 31.01.2024), срокът е 30 дни от датата на заличаване. Правилно ли разсъждавам?

Да. :smile1:
Аз нормативен акт, където да пише в прав текст, че при осигуровки на максималния осигурителен доход се плаща само данък не знам. Това е извод, който се прави от други законови положения. :smile1:
Не е ли достатъчно да им цитирате Закона за бюджета на ДОО и актуалния приет максимален осигурителен доход за 2024 ? Много ясно, че като няма да се правят удръжки за ДОО ще има само данък.