Хайде колеги, нямате ли практика по въпроса.... съмненията ми се задълбочават :(
Анулираният документ третира ли се като "неправилно отразен" документ по чл. 126?
Трябва ли да предприема някакви действия? Мисля, че отсрещната страна ще уведомява.... и ако аз не го направя ...  :help:
Здравейте,

Един ... глупав  въпрос :)
За първи път чувам, че при Анулиране на фактура (на основание грешен получател) с Протокол по чл. 116 е необходимо да се информира НАП ....
Някой би ли ме извадил от тези размисли ... МОЛЯ :)
Благодарности marpan_64 :)))
Притесняваше ме да не съм изтървала някой срок.
Срок:
Документите по чл. 3 - 5 и 8 се представят в съответните ТП на НОИ в следните срокове:
1. от осигурителите, техните клонове и поделения и осигурителните каси - до 15-о число на месеца, следващ месеца, през който осигуреното лице е представило документите за изплащане на обезщетението пред осигурителя;

Останалите въпроси висят ...
Трябва ли да подам Приложение 12, как се попълва Приложение 4 за близнаци и отразява ли се по някакъв начин в Д1?
Здравейте,
Моля за спешна помощ  :blush:

Наемаме майка, чиито деца не са навършили 2 години и са в ясла (близначета).
Стигнах до извода, че следва да подам Приложение 4 + Акт за раждане на децата.
Приложение 12 би следвало да е подадено от предишния работодател. За мен няма такова задължение, нали така?

Какъв е срокът за подаване на Приложение 4? То за всяко дете по отделно ли се попълва или общо и за двете?
Отразява ли се по някакъв начин в Д1 това обстоятелство?

Благодаря предварително :)
Мерси :)
Допълнително споразумение със служителя се сключва нали?
 :wave:

Съставя ли се Уведомление по чл.62 при промяна мястото на работа? Градът е същия, променя се адресът.

Благодаря!
 :wave:

И посочваме един и същи номер протокол на два реда в дневник продажби?
Благодаря!!!
И все пак.... не разбирам - не намирам изложените доводи за достатъчно убедителни :(
Скоро видях справка от VIES системата, където някои от доставчиците ни бяха разделили стоките от услугата за транспорт във фактурата ... което отново ме върна на тази дилема, на която обаче не виждам практическото решение ....
А как ще коментирате:
 чл.64  (4) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Данъчната основа по ал. 1, 2 и 3 не включва данъчната основа на услугите по чл. 21, ал. 2, с място на изпълнение на територията на страната, за които регистрираното по този закон лице е длъжно да начисли данъка като лице по чл. 82, ал. 2.
във връзка с
чл.21 (2) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получателят е данъчно задължено лице, е мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят на постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност, то мястото на изпълнение е мястото, където се намира този обект. Когато няма място на установяване на независима икономическа дейност или постоянен обект, мястото на изпълнение на доставката е мястото на постоянния адрес или обичайното пребиваване на получателя.
и
Когато доставчикът е данъчно задължено лице, което не е установено на територията на страната и доставката е с място на изпълнение на територията на страната и е облагаема, данъкът е изискуем от получателя по доставката при
чл. 82 ал.2 т.3. доставка на услуги - когато получателят е данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6.

Това мен ме разколебава ...
Може ли да ми дадете източника на цитирания извод, за да го прочета в контекста.
Здравейте Колеги,

Иска ми се да побутна малко темата за ВОП+транспорт
Как процедирате при такива фактури? Един или два протокола издавате?
До сега формирахме обща данъчна основа с 1 протокол и посочването й като ВОП, но мисля, че по-правилно е разделянето на транспорта от стоките... но практически как ще стане?
Посочването на един и същ номер протокол в дневник продажби на два реда, за да се отрази като ВОП и услуга?
Това ще доведе и до разминаване в датите (изискуемост при ВОП и услуга настъпва в различни срокове) ... което пък значи 2 протокола... ?!?
Забелязвам, че някои доставчици разделят транспорта като услуга, други не ...
При декларирането на Интрастат, когато не е достигнат прагът за статистическа стойност, транспортът вади ли се?
Споделете опит, моля :)
Един договор за наем за лекия автомобил с командированото лице-собственик, от 01.01.13 вече би променило ситуацията, нали?
Дам, и аз стигнах до този извод :)
Благодаря!
Привет!
Имаме ли право на данъчен кредит за горивото, когато командировката е извършена с личен автомобил?
Дано не съм права, но имам съмнения, че се опитват да нарочат конкретно лице за актче...

Дано...  :'(
Пак по темата:
Писмени обяснения за начина на документиране на доставките уреден в глава XI и глава VIII от ЗДДС?
Трябва да опиша как се документират доставките ли .... в какъв срок, кога се включва в дневниците... ?

Данни за лицето, което води счетоводството и договор за счет.обслужване за преценка отговорността по чл.11 ЗСч??
Защо според Вас е необходима такава преценка :(

Моля, опитните в писането на подобни обяснения да се включат... :)
Като ВОП и ВОД не се ли третират само доставките на стоки?
Защо услугата ще влезе в колоната за ВОД?