Както се вижда от посочените данни вноските върху осигурителния доход над 510 лв са недължимо внесени и подлежат на възстановяване или прихващане. Осиг.доход за годината е 12*510. Осигуровките върху тази сума се посочват в Д6-13.
Разликата между 550 и 510 не се посочва никъде. Освен в някакво писмо до НАП, ако искате реално възстановяване.
Това за приложение 1 не мога да коментирам. Пък и не разбрах какво точно питате или се опитвате да направите.
Както по горе бяхме коментирали с dephine, лицето е сол и внася авансово цялата година по 550 лв. вноски и личен труд. Но декември 2018 е платен в януари 2019 г.
По този начин облагаемия доход е по малък от осигурителния за 2018 г. Но когато подавам декларация за 2019 г. ще подам и коригиращите т1 и 2 и облагаемия с осигурителния доход ще се изравни на 550 лв. Т.е. няма за какво да искаме да ги възстановят.
И питането беше за прил.1 осигуровките за 2018 дали да ги посоча като изчислени върху 510 или върху 550 лв. И декл.6 по същия начин. Това изместване се получава от по късно платения труд за декември.
Здравейте,
Изчетох материалите из форума за декл.1 на самоосигуряващи се, но намерим отговори, които твърдят и едното и другото.
Става въпрос за едноличен собственик на капитала и е подадена окд5 да се самоосигурява през това дружество. В март месец обаче още е по трудов договор и там си му внасят на максимума за целия месец осиг.вноски. Той има само личен труд. Ще внася осигуровки и личен труд от 01.04 нататък, когато е прекратено трудовото му правоотношение.
С кой код трябва да се подаде декл. обр.1 за март, код 12 или код 90. Не е съдружник в други дружества.
Моля, за още малко помощ, след като лицето е плащало осигуровки на 550 авансово, а дохода на месец му излиза 504,17 лв. в таблица 1/2 колона 4 посочвам 550, в колона 5 посочвам 504,17 лв., като догодина тези таблици ще станат и в двете колони по 550 лв. като посоча и декемврийският труд.
Въпросът ми е за прил1, там за осигуровки през настоящата година 12 броя върху 550 лв. си посочвам, или 12 броя върху 510 лв. и за 2020 г. в прил.1 посочвам разликата между 550-510 за 12 месеца.
Тук идва и другия момент декларация 6 за 2018 г. осигуровки върху 550 или 510 се посочват?
Имам спор с колега и затова моля за мнение, за да не ме подведе и да подам грешно декларацията.
Благодаря, Delphine за всички разяснения и насоки.
Ако правилно съм разбрала, трябва да направя следното:
СОЛ с личен труд за декември 2017 възнаграждението от 240 лв. е платено в януари 2018 г.
През цялата 2017 е осигурен на макс 2600 лв. по трудово правоотношение, което е прекратено в края на 2017.
За цялата 2018 г. се осигурява на 550 лв. и плаща личен труд на тази сума. Декември 2018 е платен в януари 2019 г., само осигуровките за декември 2018 са платени в декември.
-Декларация 6 си се попълва с всички осигуровки за 12 месеца през 2018 г. тя не се обвързва с плащане на осигуровките, а с начисляване.
-Декларация по чл.50:
1. за 2017 г. не правя корекции на Т1 и Т2, понеже няма изравняване на осиг. платени са по тр.договор на максималния праг.
2. за 2018 г. Т1 и Т2 ще ги попълня по следния начин: колона 3 празна, колона 4 с 12*550 осиг.доход, а колона 5 трябва да попълня ((11*550)+240)/12=524,17. Тук идва притеснението ми, ще има надвнесени осигуровки.
3. Правя ли коригиращи Т1 и Т2 за 2017 като на колона 3 посочвам за 12 месеца по 2600, и на колона 5 м.12 от когато е и СОЛ посочвам 240 лв.
4. Приложение 1- облагаем доход ((11*550)+240; задължително внесени през годината ав.осиг.вноски 12*152,90 или 11*152,90 трябва да се посочи?
Това е доста объркващо, особено когато попълвам за първи път декларация по чл.50.
Благодаря за линка, а да попитам правят ли се коригиращи декларации, когато дохода за декември си е платен в декември, само осигуровките са платени до 25ти януари на следващата година.
Здравейте,
Тази година за пръв път подавам каквито и да е декларации за приключване на фирми и самоосигуряващи се лица. Имам СОЛ полагащ личен труд в ЕООД, декември е изплатен в януари, а самите осигуровки, той си ги е превел в края на декември.
Издадената служебна бележка съм включила дохода от януари до ноември включително, и са приспаднати осигуровките за същия период януари - ноември.
Декларация 6, която е с осигуровките и се подава до края на април включвам всички осигуровки от януари до декември вкл. Правилно ли са издадени служебната бележка и декларация 6.
Нормално предприятие със стопанска дейност е и то в сферата на ай ти услугите. Там все пак заплатите са доста по високи от другите сектори, но ми се видя доста висока сума, особено от тия на счетитата  :smile1:
Здравейте,

Моля да ме насочите къде мога да прочета, дали определено възнаграждение е релевантно за съответната позиция и часове. Например ай ти на 2 часа на ден да взема 2 хил. лв, на месец. Дали има законова пречка.
Счетоводната загуба остава 235 лв., данъчната загуба за пренасяне 187 лв.
Счетоводната загуба може да се покрие с неразпределена печалба от минали години, ако има решение на ОС.
Благодаря много! Извинявам се за елементарни въпроси, които питам, но за мен са си нови неща, и ми е нужно потвърждение понякога.
Здравейте,
Понеже за първа година правя приключване, дружеството е на загуба (счетоводна), 235 лева, имам данъчно непризнати разходи 48 лева, които ги слагам в увеличение на данъчния резултат и данъчната загуба става на 187 лева. Въпроса ми е, в счетоводството и оборотката така ли си остава със загуба 235 лева или трябва по някакъв начин да ги изравня да станат 187 лева. И мога ли тази загуба да я покрия с печалба от 2017 година в решение на ОС?
Благодаря предварително!
Здравейте,

Моля за мнение, ако фирма не регистрирана по ЗДДС, прави семинар. Всички, участващи, които искат да платят авансово в брой, им издаваме само касови бележки за преведения аванс с цялата сума на семинара. Квитанции и други неща не са необходими или греша? И евентуално ако някой иска фактура де, пак издаваме. Дали нещо не пропускам?
Deplhine, как оформяте документално личния труд. Решение на едноличния собственик за изплащане на възнаграждение, договор за извършване на конкретната услуга или фактура, която издава физическото лице към фирмата? Аз имам решение, и ведомост и сега се чудя дали трябва и нещо като фактура?
Другите ми съмнения, този личен труд формира ли оборот за регистрация по ЗДДС на физическото лице?
Някак не ми звучи добре това 604/493 .  :smile1:
Хем разход , а от друга страна за сметка на собственика. Разход ли е , за сметка на собственика ли е ?

Ако използвате сметка 604 би следвало да дадете разчет по кредита на 421. Тука можем да стъпим на определението на личния труд като трудова дейност на собственика.
От друга страна договорът за личен труд си е един облигационен договор.
Бихте могли да осчетоводите 602/401 сумата на възнаграждението за личен труд.
Аз лично използвам втория вариант.

602/401   - 550
401/454   -   39.71
401/501   - 510,29

Ако приспадате личните осигуровки от 550 ще изплатите разбира се сумата от 357,39 лв.. Въпрос на изборе  дали ще удържате осигуровките от възнаграждението или не.

Благодаря за поправаката! От тази година, ще ги коригирам, както посъветвахте.
Как се нарича при Вас сметка 493 ?
Благодаря!
Сметка 493 при мен е разчети със собственици.
Нито осигуровките, нито данъка на СОЛа са разход за фирмата. Или поне не трябва да се отчитат като такива. След като не са отчетени като разход, знаи не влияят на финансовия резултат.
Начисленият разход за личния труд е 550 лв. Ако не сте платили до края на годината 520.29 или 379.10 (според това, как си оправяте разчетите с осигуровките), увеличавате финансовия резултат с 550 лв.
Благодаря за помощта! Мога ли само да попитам, как стигате до сумата от 520,29 лева, че не мога да я докарам.
Иначе осигуровките се плащат през сметка на дружеството и се приспадат от начисленото възнаграждение. Сметките ми са такива:
604/493 -550
493/455 -152,9
493/454 - 39,71
493/503 - 397,10
Какво ще увеличава с данъка? Нали той въобще не е отчетен като разход на фирмата?
Да не питам какво се увеличава със  ЗДДФЛ (закон) :)
Да разбирам ли, че няма да се налага да правя никакви увеличения за сол-а?
Сумите са ми такива:
възнаграждение: 550 лева
осиг.: 152,90 лева
ддфл: 39.71 лева
нето: 397,10 лева
Ако не е платено към 31.12.2018 г., 397,10 лева, тогава само тази сума посочвам в увеличение, а ако е платена, но не са изплатени осиг. и данъка не ги посочвам в увеличение?
Здравейте,
Стигнах до първата данъчна декларация в живота ми. Попълвам я сам и няма, с кой да се консултирам затова ще се обърна към вас. Имам две лица едното е по ДУК, другото е СОЛ с личен труд.
Към края на годината и на сол-а и на дук-а нетните възнаграждения са платени. Не са платени само данък по ддфл и осигуровки. Те са изплатени в януари.
Въпроса е, увеличавам ли финансовия резултат с осигуровки и ддфл за сол и дук? Четох, чл.42 от ЗКПО, там пише, че и осигуровките, ако не са платени се увеличава фин.резултат, а данъка влияе ли или не? Моля за разяснение.
Благодаря!
Да, имам съмнения за нещо такова, но не съм проверявала в ЗДДФЛ
Не погледнах в ЗДДФЛ, но разиграх набързо в една декларация по чл. 50 и ако се приспада така както предполагаме осигуровки за конкретния месец, ще се получи надвнесен данък.
а относно това, което сте писали, да видя как ще се изчислява данъка при няколко заплати наведнъж, имате предвид, че ако се платят 3 заплати наведнъж, от брутото за 3 заплати ще се приспаднат само осигуровки за 1 месец, в който е плащането и така данъка ще е по голям или се бъркам?
Все още може да пуснете корекция на Д1.
Д6 - според месеца на плащане. Ако е платено наведнъж - една Д1.
Може да се начислява помесечно и да се плаща наведнъж. Вижте как ще се изчислява данъка при плащане ва няколко "заплати" наведнъж.
Това, че е работил, не означава че трябва задължително да се начислява "личен труд". Може да не е искал да си плаща.
Според мен няма как да избегне личния труд, понеже осигуряяването му е повече от мин.осиг.праг за СОЛ, и ако няма личен труд ще му заверят на мин. от НОИ след време.