Анулиране на фактури за минал период?

14.11.2013, 19:35 19295 11

14.11.2013, 19:35
Публикации: 37 / 1
Здравейте,
фирмата ни отдава помещение под наем на друга фирма, работеща по Европейска програма.
Оказва се , че във фактурите, които сме издали от юни до октомври има допусната грешка в името на получателя.
Всичките фактури са включени в дневниците по ддс, а сега трябва да се анулират и да се издадат нови такива.

Какво  да направим: издаваме КИ и след това нови фактури или има друга процедура?

Благодаря
#1 | 14.11.2013, 20:00
Публикации: 6403 / 1129
Следвате текста на чл. 116 от ЗДДС:
Скрит текст :
#2 | 14.11.2013, 20:13
Публикации: 6403 / 1129
Ето и един материал по практическото отразяване анулирането на погрешно издадени фактури:

http://www.tita.bg/page/120
#3 | 14.11.2013, 20:39
Публикации: 37 / 1
Благодаря!
#4 | 19.11.2013, 19:58
Публикации: 147 / 41
Само аз ли виждам противоречие в отговора на г-н И.Кондарев и изискването на закона за съставянето на протокол за анулиране на документа и задължението на лицата да отразят протокола в дневниците по ЗДДС.
#5 | 30.10.2019, 09:13
Публикации: 31 / 0
Здравейте! Наш клиент от Румъния иска да анулирам фактура с минал период и да му издам с днешна дата същата фактура. Стоката си я е получил, но не е платил фактурата. Мога ли да я анулирам или да издам КИ? кой е по-добрия вариант?
#6 | 30.10.2019, 09:30
Публикации: 11932 / 2174
Най-добре да си я плати и толкова. Неплащането на фактура не е нито основание , нито причина за подобни действия.
#7 | 30.10.2019, 09:37
Публикации: 31 / 0
Най-добре да си я плати и толкова. Неплащането на фактура не е нито основание , нито причина за подобни действия.
Най-добре е, но не иска. Въпросът е по какъв начин да го направим, за да можем да си вземем парите.
#8 | 30.10.2019, 09:40
Публикации: 11932 / 2174
Това ВОД ли е било ? Има ли подадена и ВИЕС декларация ?
#9 | 30.10.2019, 09:41
Публикации: 31 / 0
Това ВОД ли е било ? Има ли подадена и ВИЕС декларация ?
Да!
#10 | 30.10.2019, 10:01
Публикации: 11932 / 2174
С уговорката, че единствената причина , поради която правите всичко това е да си вземете парите - законосъобразността изисква в слручая единствено клиентът да си плати без повече документация. Евентуално може и да го съдите за неплатени доставки.

Ако Вашата фактура е вече включена в дневниците на клиента следва да издадете Протокол за анулиране на фактурата / по чл.116 ЗДДС / .
http://qwerty1/285-3-7-protokol-po-zdds-za-anulirane-na-faktura/

Ако Вашата фактура не е включена в дневниците на клиента да си вземете оригинала на изпратения документ и същият да се съхранява при Вас.
Следващата стъпка е анулиране на подадената ВИЕС декларация.
http://www.doxa-consulting.com/?p=437

Пак ще повторя обаче, че законово основание да правите всичко това няма. Сделката е осъществена, стоката е изпратена и получена от Вашия клиент.
#11 | 30.10.2019, 13:35
Публикации: 2966 / 392
Вие имате задължение да издадете фактура в определен срок от данъчното събитие. Преценете кое е по-малкото зло в случая, но аз бих си търсила правата по друг начин.
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група