НКПД шофьор- категория труд

25.01.2019, 14:47 95444 55

#40 | 25.01.2019, 14:47
Публикации: 326 / 22
А има ли някой длъжностна характеристика на
шофьор на тежкотоварен автомобил/ самосвал над 12 тона,
ще съм благодарна!!
#41 | 25.01.2019, 15:56
Публикации: 326 / 22
Въпрос:
Наредба за определяне на видовете работи, за които се установява допълнителен платен годишен отпуск - чл.2, т.29 "Шофьори на автомобили над 12 тона",
Чл. 4. (1) Право на допълнителен платен годишен отпуск имат работници и служители, които извършват определените в чл. 2 работи не по-малко от половината от установената с Кодекса на труда нормална продължителност на работното време...
 (2) Размерът на допълнителния платен годишен отпуск не може да бъде по-малко от 5 работни дни, при условие че работникът или служителят е работил при условията на ал. 1 в рамките на една календарна година.
(3) Когато работникът или служителят работи по-малко от срока по ал. 2, размерът на допълнителния платен годишен отпуск се определя пропорционално на отработеното време.
Шофьорът го назначаваме днес 25.01.2019г., до сега не е бил шофьор на автомобил над 12 т. - т.е. няма отработена нито 1 година на тази работа, нито към момента има пропорционално отработено време. Към кой момент от договора му ще се полага този допълнителен платен годишен отпуск?
#42 | 25.01.2019, 16:10
Публикации: 160 / 29
като напишете във Гугъл длъжностна характеристика на шофьор  на тов.автомобил - самосвал излизат най-различни варианти - копирах Ви две и ги прикачвам,можете да си ги преработите - да премахнете или добавите........
#43 | 25.01.2019, 16:18
Публикации: 177 / 10
Относно отпуска-от момента, когато и основния отпуск. Имала съм проверка от ИТ на фирма с международен транспорт и искаха да се запише в трудовия договор отделна точка за този допълнителен отпуск, цитирайки въпросната наредба и дните. Под точката за основния платен годишен отпуск.
#44 | 25.01.2019, 16:24
Публикации: 326 / 22
Супер много ви благодаря.
ПОЛУЧИХ ТАЛОНА ОТ КАТ, автомобилът се води:
(D) превозно средство - Товарен автомобил
(F.1) технич.допуст. макс. маса - 18 000 кг.
(F.2) допустима макс. маса... - 18 000 кг
(F.3) допустима макс. маса на състав превозни средства - 32 000 кг
(N.1) ,..- 7100
(N2) ... - 11 500
Пише, че е товарен автомобил, с маса 18 000 кг, ок но как да го назнача - тука колегите техници казват, че трябва да е самосвал, т.к. собствено ще разтоварва, няма да има ремарке, а е една огромна обща част + кабината на водача и е 18 000 кг.
Каква е правилната длъжност?
Моля за помощ, че още не съм пуснала уведомлението а тепърва днес трябва да подготвям всичко останало и СМТ
#45 | 25.01.2019, 16:31
Публикации: 326 / 22
8332 2005   Шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона         
8332 2008   Шофьор, тежкотоварен самосвал - 12 и повече тона         
8332 2009   Шофьор, тежкотоварен          
8332 2010   Шофьор, товарен автомобил         
Като аз мисля, че трябва да е
8332 2008   Шофьор, тежкотоварен самосвал - 12 и повече тона,
защото колегато по контрола ми обяснява, че има разлика между друг просто автомобил и самосвал, по оферта от производителя също е самосвал и сам си товарел/ разтоварвал товара...баси тъпотията. А тоя талон от КАТ пише товарен автомобил само ( но пък му е голяма масата -18000, а общо състав от пр.средства 32 000)
ВИД НА ОКАЧВАНЕ НА ЗАДВИЖВАЩАТА ОС (ЗА ПС НАД 12 ТОНА) - ПНЕВМАТИЧНО

#46 | 25.01.2019, 16:54
Публикации: 177 / 10
Ако ще кара само самосвал, пиши си кода който си решил/а
И още нещо - виж дали не е втора категория труд?
#47 | 25.01.2019, 17:09
Публикации: 1302 / 183
НКТП
чл. 2
25. шофьори на товарни автомобили с товароподемност 12 и повече тона;

И аз бих заложила на самосвала. Ако ти е наблизо това превозно средство просто иди и го виж, разликата е точно каквато ти я описа колегата по-горе или по-простичко казано самосвалът е с корито.  :smile1:
#48 | 04.02.2019, 18:57
Публикации: 5 / 0
Здравейте, правейки допълнителни споразумения на шофьори на тежко товарни автомобили установих, че досега са били назначени с код 8332 2010 , а те са на тежко товарни автомобили над 12 тона и досега винаги са осигурявани във втора категория труд. Трябва ли да им пускам сега и допълнителни споразумения за промяна на длъжността и кода от 8332 2010 на 8332 2005 ? Втори въпрос : Осигуровките до сега , които са внасяни, са за втора категория , но ще им се зачете ли като стаж в тази категория ?
#49 | 04.02.2019, 21:15
Публикации: 1302 / 183
От коя година са на код 83322010?
От пред 2009-та ли?
Внесените осигуровки ще им се зачетат.
Вижте от коя година са на онзи код, има значение...  :smile1:
#50 | 05.02.2019, 18:09
Публикации: 5 / 0
От коя година са на код 83322010?
От пред 2009-та ли?
Внесените осигуровки ще им се зачетат.
Вижте от коя година са на онзи код, има значение...  :smile1:
Благодаря за вниманието! От 2016 са така назначени. Да пускам ли допълнителни споразумения за 83322005 ?
#51 | 09.02.2019, 17:06
Публикации: 1302 / 183
Пуснете им, за да е изрядна вашата документация, но преди това погледнете и длъжностните характеристики, които са им били връчени.
Ако пускането на ДС ще е свързано и с връчване на нови ДХ и, не дай Боже с изработването им, доста ще се озорите, така че преценете дали си заслужава.
Що се отнася до категорията, ще им се зачете и е желателно, когато напускат при оформянето на ТК да се впише, че трудът е 2-ра кат. на осн. чл. 2 и т.н. от НКТП.
Успех и късмет!
#52 | 14.10.2021, 10:38
Публикации: 1 / 0
Здравейте, назначение на Шофьор на товарен автомобил (международни превози) с код по НКПД 83322006, каква категория на труд е?
#53 | 14.10.2021, 10:53
Публикации: 6668 / 658
Наредба за категоризиране на труда - чл.2, т.25
#54 | 14.10.2021, 10:54
Публикации: 86 / 19
Трета категория.
#55 | 14.10.2021, 12:51
Публикации: 574 / 56
Наредба за категоризиране на труда - чл.2, т.25 - шофьори на товарни автомобили с товароподемност 12 и повече тона са 2-ра категория.
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група