Изискване за транспортен документ при ВОП

14.03.2019, 15:12 978 5

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.


stensyto

  • Публикации: 5 / 0
Здравейте. Ние сме фирма, която не е по ЗДДС и имаме електронен магазин. Внасяме продукти от ЕС и извън ЕС. Тези които са извън ЕС си минаваме митница, плащаме мито и ДДС и там нямаме проблеми. За тези които ги внасяме от ЕС (например Полша, Холандия, Англия), транспорта се осъществява със спедиторска фирма (например DPD, Интерлогистика, UPS..), но никога при пристигане на пратката на адреса ни или при взимането на пратката от офиса на спедитора, не сме получавали транспортен документ за превоза на пратката, а само сме се разписвали в документите на спедитора. За тези продукти от ЕС имаме само фактура от продавача. Изисква ли се такъв транспортен документ при ВОП и ако да, според вас какво може да се направи в случая за да сме изрядни. Благодаря Ви предварително.

tihomir.petrov

  • Публикации: 149 / 15
Здравей,

документите на спедитора, които разписвате не са ли транспортни документи. или по опаковките няма ли данни за изпращач и получател?
Поискате си и от самия спедитор при взимане.

stensyto

  • Публикации: 5 / 0
Документите, които разписваме си остават за спедитора и никога не са ни давали нещо за нас. Ако се знае на 100 %, че тези транспортни документи ще ни ги търсят и се изискват по закон, може би ще трябва да пишем на всички спедитори да ни направят копие или да ни издадат документ за всички пратки през миналата 2018 г. Дано по име на фирмата ни или лице получател и адрес да могат да го направят.

verginia

  • Публикации: 35 / 11
Счетоводител съм в спедиторска фирма. Документите ,които придружават/ доказват сделката спедиция са: заявка за транспорт  към транспортната фирма превозвач , заявка за превозване на товари от клиента получаващ спедицията /в случая Вашата фирма/ международна товарителница /ЧМР/. Заявките са  вид договор в който се описва № на превозното средство, място на товарене, място на разтоварване,дата  и час на товарене, дата и час  на разтоварване, условия на плащане. В условията за плащане изрично е добавено , че превозвачът ще получи парите си при условия: оригинална фактура,2 броя оригинални международни товарителници, надлежно оформени с подпис и печат на изпращач и получател.Във  Вашата заявка за извозване на товара може да запишете такова условие за разплащане със спедиторската фирма. При нас има случаи при които клиентът на спедицията не е подписал  заявка с нас, но ние им изпращаме 1 бр.оригинална  международна товарителница, получена от превозвача по предварително споразумение /било устно или изричен имейл/. Изпращаме  сканирано ЧМР по имейл или сканирано ЧМР по имейл и след това по пощата - зависи от това какво е заявил клиента на спедицията.

Мани

  • Публикации: 236 / 6
Здравейте!
Имам следната ситуация и не зная как да постъпя:
Склад за търговия на едро с плодове и зеленчуци с ВОП си купува стоки от страни членки на ЕС или с внос от трети страни. Специално при вноса към момента транспорта е за сметка на доставчика и нямаме транспортна фактура. Но при ВОП-овете масово се случва следното:
Пристига един товарен автомобил от Гърция примерно с доставки от няколко гръцки фирми. Транспортната  фирма е от България, има си ЧМР. Всичко е удостоверено от звеното на НАП за Фискален контрол със съставени протоколи. Стоката се заприхождава в складовата програма и дори до края на деня може да бъде продадена. Самата транспортна фактура пристига в склада или на мейла понякога след седмица.
Как да бъде отразена в счетоводството на фирмата - като разход или да се разпределя в стойността на стоките?
Ако се разпределя, то стойността на доставките не съвпада с тази в счетоводните регистри.
Моля за съвет!
Благодаря  :wink1:

Magrat

  • Публикации: 110 / 12
Според изискванията в СС 2 - в цената на доставяне на стоката.

В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост


Facebook група с над 24 000 членове!

Харесайте ни във Facebook