управителят се самоназначава на трудов договор

Да не стане накрая хем трудов договор / юридически несъстоятелно решение /, хем да се наложи осигуряване и като СОЛ, което всъщност е най-нормалното решение в случая. :smile1:
В кои случаи тогава да се ползва основанието чл.114 ал.1 - то съществува като самостоятелно такова и в програмния продукт и в Указанието за попълване ? Може би, ако е единствен договор ? Не виждам обаче проблем в това, че този е регистриран с код 12. Има си характеристиките на този вид договор.
Ако  отговаря на изискванията на чл.114 ал.1 КТ си е основание за сключване на ТД с код 12.
Сметки Основен капитал и Други резерви се дебитират срещу кредитиране на сметка Ликвидационен капитал.
Договорът ще си остане безсрочен

Вид договор 01.
Здравейте,
ще се опитам да се аргументирам.

от сайта на НОИ:

Условия за придобиване на право на парично обезщетение за безработица

Скрит текст :

Периоди, които се зачитат при определяне правото на парично обезщетение за безработица

Скрит текст :


https://www.nssi.bg/fizicheski-lica/po-bg-zakonodatelstvo/pri-bezrabotitsa/
Ами, все още чакам решението. Подал съм ги в началото на годината документите, но се притеснявам, че може да ми откажат точно поради причината, че нямам стаж в България.

https://kik-info.com/forum/index.php?topic=32984.msg189512#msg189512

Имайте търпение, за решения в подобни случаи се чака доста. Точно поради тази причина - че нямате стаж в Бг - няма да получите отказ.
Здравейте,
точно този вид доход можете да си получавате спокойно в реалните размери без да се притеснявате за обезщетението за бременност и раждане и за гледане на дете до 2 г..
Здраве и късмет!
Вижте и чл.111 ЗДДС какво казва. :smile1:
Може да има различни диагнози в двата болнични.
Според мен втория трябва да е продължение. Така ли е?

За целите на ТРЗ и съответните изчисления в тази връзка - да.
Правилно ли разсъждавам, хора, че за едни 20 лева е драмата?

Не, "драмата" е за повече.  :smile1:
А и проблемът не е само в парите въпреки, че питането е само за тях.
С уговорката, че не се знаят доста подробности при липса на документ за начисления и изплатен наем ще се платят поне 240 лв. данък, който не би бил дължим, ако всичко е било документирано. Отделно, ако фирмата е ООД ще има и още едни 5%. А удържаният евентуално данък от лицето ще си е за негова сметка - ще получи толкова по-малко чиста сума за наема. Така или иначе май нищо такова не е направено.
Дори и това да е пренебрежимо малка сума за фирмата не се знае дали все пак лицето не иска да си я декларира, а тя няма да е отразена в Справката по чл.73/1 и тука отиваме в едни административни нарушения.
Добро утро !
Все още имате възможност да поправите нещата. Ако плащанията не са правени по банков път бихте могли да издадете СИС за плащане в брой през четвърто тримесечие , а за него има опция да не се удържа данък и да не се подава Декларация по чл.55. Следва да отчетете факта, че наемодателят може да иска да си декларира дохода и да си подаде ГДД и без Вашата СИС. В този случай ще сте пропуснали всички възможности за реакция в срок / включително и да подадете данни в задължителната справка по чл.73/1 /.
Питате за пропуснатите ползи под формата на платени данъци, но за да се даде точен отговор има нужда от уточняващи въпроси, при които изчисленията са различни. Примерно дали фирмата е ООД или ЕТ, При ЕТ има и изравняване на осигуровки.
С една дума отговорът не е така лесен и питането Ви не е изчерпателно откъм информация.

Наистина имате нужда от счетоводител и най-вече от адекватни действия без отлагане.
Нямам документ за изплатените суми за наем

Нямате,  защото не сте го направили. Той е Ваше задължение.

Какво е това СИС

Спешно Имате нужда от Счетоводител
Според мен трябва да взема изпратените поръчки през месеца - върнатите през месеца


Точно така.  :smile1:
Искате да кажете, че трябва да се направи протокол по чл. 117 и както при ВОП-а да си самоначилим ДДС, така ли?

Изобщо не искам да кажа това.
Дали ще издадете протоколи и ще начислите ДДС зависи от характера на доставката и там вече ще си прецените Вие. В случай, че следва да издадете протокол ще включите него в дневниците, но ако това не се налага фактурата от САЩ няма място в регистрите по ЗДДС.
Работила съм само с ВОП от ЕС - внос на стока от ЕС.

Дори и в този случай не отразявате самите фактури, защото те не са данъчен дкумент по смисъла на ЗДДС, а издадените протоколи към тях, когато има такива. И с фактурите от САЩ - аналогично.
П.П Извинявам се за въпроса, но досега съм работила само с разходни фактури от ЕС.

А тях как ги отразявате ?

За да премине от ДУК към самоосигуряване трябва да се подаде ОКД5. Предполагам това може да се случи и след 31.01.2024г./който е срока за промяна в осигуряването/или греша?

Да, правилно.

И в декл.обр.1 вече работещият собственик отново ли е с вид осигурен  12 както и когато е само осигуравяне като собственик/управител ?

На практика с ОКД5 регистрирате самоосигуряващо се лице и подавате Д1 с код за вид осигурен 12.