Прочетох сега внимателно Указанието и по-точно тази част, която ме интересуваше - дали е задължително / както ми се беше сторило / или не.
"В случай че лицето желае да си посочи тези суми като необлагаеми следва да се направи избор на код на дохода в колона „Код на дохода“ и да посочи... „
Добре е, че е спазена идеята за попълване на Приложение 13 и не е задължително. Спестява  проверка някаква , но пък който желае и както желае. Смущаваше ме евентуалната "задължителност"  :smile1:
Много хора сега затръбиха , че имали суми от Еконт, та не ми се ще да си създавам работа незадължително.

Хубава вечер и благодаря за включването !  :smile1:
Нещо не ми се вързва с идеята на Приложение 13 и текста под него...
А и като не се декларират в другите Приложения явно са необлагаеми .  :hmmm:
Здравейте, погледнах публикуваното на страницата на НАП Указание за коригиране на ГДД с доходи от Еконт и други куриерски фирми. Дали правилно разбирам, че ако тези доходи не са доходи от дейност за лицето то непременно трябва да ги попълни в Приложение 13 ? Декларирането на необлагаемите доходи не е ли по желание ?
Това е вариантът, който дава и достоверност на попълнените данни.  :good:
Според мене в случая не се зареждат правилно данните . Аз имах такъв случай с лице на трудов договор и СОЛ. Беше с код 01 и еднакъв осиг. доход всеки месец - заредиха ми се 7 месеца, а 5 не.
 като дам отметката за год ми пише че няма данни за това ЗЛ и не ми позволява да завърша изпращането!

Входящият номер не се зарежда веднага - просто проверявайте , докато се зареди. Понякога минават и часове.
Какво следва- ...къде ще подаваме ГДД?

ГДД ще подавате в страната, чието местно лице е получателят на доходите. Дните за пребиваване в дадена страна са само едно условие - следва лицето да се определи като местно на коя държава е за 2023.
Въпроса ми е сега трябва ли да подавам декларация по чл.50?

Не, имейлът не е задължаващ в това отношение, а приканващ - ако имате доходи за деклариране да го направите. В случая - не. :smile1:
Имам официален отговор от юрист, че щом няма възнаграждение, не плащаме осигуровки.

Попитайте този адвокат, ако този управител няма възнаграждение, но упражнява дейност / ако е съдружник / пак ли ще бъде валиден същият отговор ? Осигуряването е функция на упражняването на дейност, а не на възнаграждението като принцип. След това е от значение размерът на възнаграждението. Тази дилема мина през 2010 с бурни дебати по точно този въпрос и получи своето решение. Може да потърсите - теми по въпроса много. А иначе нека си е без възнаграждение управителят, но си го осигурявайте, според правилата на КСО.
Да, така е, ако имате предвид колона 4 на Т1/2 на ГДД чл.50. :smile1:
Мисля, че се опитвате да придадете Вашето съдържание на законовата форма.  :good:


Хубав ден и успех!
Здравейте,

опитах се да се информирам по въпроса заедно с Вас.  :smile1: Нямам практика по въпроса - в смисъл не ми се е налагало да правя тази процедура . Ще изкажа мнение, което може и да не е правилно, но пък ако някой се включи с проверено от практиката решение ще е полезно за всички. Не мисля, че можете да закриете печалба / 123 /  със задължение към собственика. Тези парични вноски имат характер на кредитиране, финансиране на фирмата. Задължението към собствениците следва да е отразено по Кт 493/ примерно / и да се закрие при връщане на средствата или при отписването им съгласно ЗКПО. Ако закриете задължението как ще върнете средствата ? Или как ще осчетоводите връщането без да имате задължение ?
Да се допълня - ще отчетете приход от отписване на задължение, когато за това настъпят съответните условия за данъчното му признаване. Ако го направите за счетоводни цели ще трябва да проследите кога настъпва проявление на взетата операция и за данъчни такива.
1. Осчетоводяванията могат ли да бъдат 493/121 (за покриване на загубата) или трябва да се отчете приход, да речем от финансирания - 493/705 и така да се компенсира въпросната загуба от минали години.

ТЗ изисква да се определи срок за връщане на допълнителните парични вноски - чл.134 ал.1. Не може да ги "закриете" със статията 493/121 , защото съгласно ал.3 на същия член "  (3) (Доп. - ДВ, бр. 58 от 2003 г.) Допълнителните вноски не се отразяват в капитала на дружеството." .
Посъветвайте се и с юрист относно законосъобразността на действията по повод ДПВ.
Най-вече цялата тази практика трябва да е разрешена като процедура от собственика/управителя, а не просто да се прехвърлят едни пари от този на онзи.

с какъв документ може да се облече прехвърляне на средства между подотчетни лица? Едно ПЛ дава на друго примерно 500 лв.

Да си ги отчете във фирмата,а другото да ги вземе оттам? За какви цели едно ПЛ би дало пари на друго? На какво основание?