Не виждам в проекта да има разграничение на осъществяваната дейност през годините. Имам предвид следното фирма която до 2021 е с основна дейност "питейни заведения" и предвид пандемията е на загуба през 2022 решава да започне друга дейност от която е на печалба. От това което прочетох смяната на дейността изобщо не е от значение.
Тя си е електрифицирана. Само се присъединяват.
Утре може да решат да се присъединят към ЧЕЗ. Пак ли ще увеличаваме стойността?
До момента тази сграда не е била електрифицирана. Сега ще се правят проекти, включване към трафопост и т.н
Фирма е собственик на сграда, която до момента се е използвала като гараж и не е имало необходимост от ел. енергия. За тази сграда през годините е начисляван амортизация. В момента собственика е сключил договор за присъединяване към ЕВН. Има издадена фактура за присъединяване за 11х с ДДС. Въпросът ми е тази такса и евентуални други разходи как е най правилно да ги осчетоводя
1. Като увеличение стойността на сградата
2. Като отделен дълготраен нематериален актив
3. Друг мой колега ме посъветва директно на разход, но аз мисля че не е правилно
Благодаря предварително на отзовалите се.
Здравейте, колеги.
Нещо се замотах с фактурите от Гуугал за 12.2021. Предните месеци са ми издавали една фактура и си само начислявах ДДС-то. За 12месец ми е издадена една фактура за предплащане и една може би изравнителна фактура с крайна сума нула, като в отделни страници са таксували кликвания и после са приспадали предплащания. Фактурата за предплащането е за 300лева, а по другата сума за кликвания 452.41 и после приспаднато пак 452.41. И това вече ме обърка. Въпроса ми е протокола за само начислението на коя сума да начисля ддс-то.
Благодаря предварително на отзовалите се.

Здравейте колеги. Имам молба към вас. Работодател иска да назначи молдовски гражданин на работа. Няма Личен номер и до колкото разбрах визата му е за подновяване. За първи път ще назначавам чужденец и не съм запозната с нормативите. Моля да ме насочите какви са процедурите. Благодаря Ви предварително


















Здравейте колеги. Моля за помощ по следния въпрос- имам лек спор с колега и искам да си го консултирам с вас.
Фирма случва договор за наем с друга фирма. Договора е за една година период 30.04.2019 - 30.04.2020г. Определен е годишен наем като в договора е посочена дата до 10.05.2020г
Въпросите ми са следните
1. Момента на настъпване на данъчното събитие от гледна точка на ЗДДС и издаване на фактура във връзка с това
- фактурата трябва да се издаде на 10.05.2020 когато е уговорен срока за плащане на годишния наем и тогава ддс-то става дължимо - съгласно чл. 25 ал(4) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2017 г., в сила от 01.01.2018 г.) При доставка с периодично или непрекъснато изпълнение, с изключение на доставките по чл. 6, ал. 2, всеки период, за който е уговорено плащане, се смята за отделна доставка и данъчното събитие за нея възниква на датата, на която плащането е станало дължимо. При доставка на стока или услуга, за която е уговорено поетапно изпълнение, завършването на всеки етап се смята за отделна доставка и данъчното събитие за нея възниква на датата на изпълнението на съответния етап.
- фактура трябва да се издаде на 31.12.2019 и тогава ддс-то става дължимо съгласно чл.25 ал.5 - Алинея 4, изречение първо не се прилага при доставки с непрекъснато изпълнение с продължителност за период, по-дълъг от една година, за които не е налице дължимост за плащане за период, по-дълъг от една година. За такива доставки се счита, че данъчното събитие настъпва в края на всяка календарна година, като за календарната година на прекратяване на доставките данъчното събитие настъпва на датата на прекратяване на доставките.
2. Втория ми въпрос е относно признаване на прихода във връзка с ЗКПО и НСС 17
- начислявам приход за 2019год. по линейния метод за периода от 05.2019- 12.2019 - дори и да не е издадена фактура
- или прихода се начислява през 2020г.
Моето мнение е че фактура е трябвало да се издаде 12.2019 и прихода да се включи през 2019 - независимо че е наема се плаща през 2020г. Но моля са съвет

-
Здравейте. Фирма регистрирана по ДДС получава фактури от Фейсбук за реклама. През август месец по сметката на фирмата са върнати пари от Фейсбук. Във профила на фирмата се вижда само фактурата която нормално си ни издават и си плащаме. Няма нищо като кредитно само някакво съобщение че тази сума се връща поради неправомерно удържани пари. Моля някой от вас, който е имал подобен случай да сподели как е постъпил.
Здравейте.За първи път ще правя това и моля за съдействие дали не пропускам нещо.
Българска фирма регистрирана по ДДС ще внася стока от Турция, и част от тях в последствие ще изнася са страна от ЕС регистрирана по ДДС /Хърватия/.
Та разсъжденията са ми следните. 
1.   За доставката от Турция, ще имам внос от трета страна – ДДС-то ще бъде платено след обмитяване на стоката
2.   За продажбата към Хърватия издавам фактура в която записвам че стоката е с произход Турция и тази фактура е с нулева ставка на ДДС, освен фактура ЧМР от транспортна фирма.
Моля да ми пишете пропускам ли нещо или пък греша
до колкото зная ел.подпис може да се ползва в НОИ за подаване наел.болнични издадени след 1.1.2016 след регистрация в сайта на НОИ която започна от 1.12.2015
Здравейте. Моля за помощ относно ползването на данъчно облекчение за деца на служител и декларация 1.
Лицето има две деца. Изравнявам си му дохода и ще му намаля данъчната основа по чл.25 с 400лв. В месец декември му възстановявам данъка, но се обърках нещо при попълването на декларация 1. Там в клетка 31 се посочва дохода по чл.24.
Как трябва да се попълни декларация 1, така се да се отрази че вместо 94.42лева ДОД на това лице се възстанови 40лв ДОД и ще бъдат внесени 54.42лв. Или си попълвам декларация 1 както всеки месец без да намалям сумата на ДОД а само в декларация 6 си приспадам тези 40лв.
и аз това се чудя
 В случая, "търговски предприятия" включва ли ЕООД на тези физически лица или само ЕТ, което е в скобите?

Две притеснения имам относно това изключване от обхвата на деклариране:
1. Контролът "по друг начин" между лицата по § 1, т.3, б."а" от ДР от ДОПК, за който явно съда не иска доказателства .
2. "Изключението не се прилага само при сделки/взаимоотношения между търговски предприятия (ЕТ) на посочените лица." В случая, "търговски предприятия" включва ли ЕООД на тези физически лица или само ЕТ, което е в скобите?
Четох, четох и в главата ми стана пълна каша.За това моля за потвърждение или опровергаване на моите тълкувание на указанието

Съпругът собственик на ЕТ и ЕООД- регистрирани по ддс
Съпругата собственичка на ЕООД- регистрирано по ддс
Баща собственик на ЕООД. - не е регистрирано по ддс

1. Сделките между ЕТ-то и ЕООД-то на съпруга са ясни - еднозначно се включват в приложение 4 - като се декларира сумата без ДДС
2. Сделките между ЕТ-то на съпруга и ЕООД-то на съпругата - мисля че се включва в приложение 4 основание "Изключението не се прилага за сделки между търговските предприятия (ЕТ) на посочените лица".
3. Сделките между ЕООД - то на съпруга и ЕООД - то на съпругата - и тук мисля че се включва в приложение 4 отново основанието ми е "Изключението не се прилага за сделки между търговските предприятия (ЕТ) на посочените лица". Това "търговско предприятие (ЕТ)" мисля че не означава единствено и само ЕТ но и всичко останало що е търговско предприятие. Второто основание ми е "лицата, които участват пряко или косвено в управлението, контрола или капитала на друго лице или лица, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните;" - отново сумите и за двете предприятие е без ДДС
4. ЕООД - то на бащата и ЕООД -то на съпруга/който в тоя случай се явява и син - пак да поради основанието на т.3 - но тук разликата мисля е че в ЕООД - то на бащата поради факта че не е регистриран по ДДС сумата трябва да е посочена с ДДС в неговата декларация, а в ЕООД-то на съпруга/сина без ДДС

Доста дълго стана - даже при пълната ми каша в главата може и да не е разбрано. Но нека тези който имат конкретни мнения по въпроса да помагат "кашата да стане там някаква си манджа"
Имам дилема и моля за съдействие. В ЮЛНС има членове, който не са си платили членския внос. Следвайки принципа за текущото начисляване пи трябвало да го отразя като приход за тек година и да водя разчет за неплатения членски внос. Но има и такива членове, който не плащат не плащат и в последствие напускат. Моля да споделите вие как практикувате.
Много Ви благодаря