Здравейте,
Самите фактури са издадени коректно и в тях няма грешка.
Проблемът е в подадените дневници за продажбите - в тях фигурират грешни ДДС номера на клиенти.
Здравейте,
Установихме, че в системата ни е допусната техническа грешка и от януари до април имаме декларирани фактури за продажби с грешен ДДС номер на няколко клиента. Тъй като за пръв път се налага да пиша уведомление до НАП по чл. 126, ал. 3, т. 2, моля за съвет как се процедира в такива случаи и какви документи се прилагат към уведомлението.
Здравейте,

Тъй като имаме прекалено много папки с документи, които няма къде да съхраняваме, бихме искали да ползваме услугите на специализирана фирма за съхранение на физически архив. Намерих няколко такива в интернет, но ще съм много благодарна, ако можете да ми препоръчате подобна фирма, както и за всякакви отзиви в тази връзка.
Здравейте,
Благодаря Ви за съвета! Всъщност купувачът ще си вземе колата и ще се придвижи с нея.
Здравейте,
Предстои ни продажба на употребяван служебен автомобил на македонска фирма. След сделката и приключването на митническите формалности автомобилът ще бъде "изнесен" на собствен ход. В такъв случай как можем да докажем превоза съгласно чл. 21 ППЗДДС?
При нас основният начин на плащане е по банков път. Касовият апарат се използва много рядко, ако някой клиент иска да плати с наложен платеж или пък дойде в офиса. Затова обмисляме варианта да ползваме плащане с "пощенски паричен превод", тъй като съгласно наредбата тогава не се издава касова бележка.
Ние не искаме да се възползваме от законен трик. Ползваме СУПТО, но той е разработен в чужбина за дружеството ни майка и се ползва от дъщерните дружества в няколко държави. Просто се съмнявам, че ще променят софтуера, още повече пък и да декларират съответствие в НАП. Затова най-вероятно ще трябва да спрем ползването на касов апарат.
И не знам дали трябва да купим нов касов апарат, който да ползваме до 30.09. без да е свързан към СУПТО,  след това да решим какво да правим.
Здравейте,
Ние ползваме софтуер, разработен в чужбина, който обслужва всички дружества на фирмата. Но не знаем дали ще бъде преработен съгласно наредбата. В такъв случай можем ли да ползваме стария апарат до 30-ти септември, а после да го изкараме от употреба, ако софтуерът ни не бъде преработен? И съответно да не декларираме използвания софтуер до 30.11.?
Нашите договори са от 2006 и 2008 г., като в системата на НАП фигурираха с код 02 и старите НКПД и КИД. Сега пуснах уведомленията с код 01 и новите длъжности и дейност и минаха безпроблемно. Много е странна цялата им система.
Здравейте,
Днес успешно подадох уведомленията с дата 01.04.2017 г., код 01 и новите кодове по НКПД и КИД - приети са без проблем и в справката за действащите трудови договори всичко е идеално. Много благодаря на всички, които се отзоваха с мнения по този казус!
И аз искам да актуализирам всичко в системата на НАП, затова също обмислям варианта с нови ДС, които ще декларирам вече с код 01 и актуалните НКПД и КИД. И се надявам системата да ги обвърже с първоначалните договори.
Просто не знам при дата на сключване 01.04. какво да посоча: код 02 и актуалните кодове по НКПД и КИД, след като е системата на НАП фигурират старите? Нямам никаква представа как се обвързва информацията, но кашата е пълна.
Именно този код 02 ме притеснява и затова обмислях варианта с нови ДС, за да се актуализират кодовете на длъжностите. Според указанието датада 01.04. е задължителна, ако уведомлението се подава само заради ЕКАТТЕ. Но ако се подава по друг повод, в него се декларира и ЕКАТТЕ.
Аз затова се чудех дали не е най-удачно да пусна ДС с актуална дата, с която да се смени кодът от 02 на 01 и съответно да се посочат новите кодове по НКПД и КИД, като ще посоча и кодовете по ЕКАТТЕ.
И аз така мисля, но се чудя как да го направя - като ДС с променените кодове, но с текуща дата все едно сега променяме кодовете и паралелно с това обявяваме ЕКАТТЕ. Или да ги попълня според указанието с дата на сключване 01.04.2017 г., но тогава не знак дали системата ще ги обвърже. На всичкото отгоре тези договор са с код 02, тъй като са били срочни, но след изтичането им не са сключвани изрични ДС за преминаването им в безсрочни.
Здравейте,
Захванах се да изготвя уведомленията за ЕКАТТЕ и изникна следният проблем: имаме няколко служителя с регистрирани договори от 2006-2008 г. със старите кодове НКПД и КИД. През 2011 г. при преминаване към новите НКПД не са сключвани и декларирани ДС, тъй като не е имало промяна в наименованието на длъжностите. И сега не знам как да процедирам с уведомленията за ЕКАТТЕ, тъй като в тях задължително се вписват НКПД и КИД, а тези служители фигурират в системата на НАП със старите класификатори. Моля за съвет как да постъпя!
Моля за извинение, но в момента доста съм се оплела и не се изразявам съвсем ясно. През януари 2017 г. майката е представила при нас документите за обезщетение по чл. 53 - прил. 7 по бланката, валидна тогава, като ние сме декларирали обстоятелствата онлайн със съответно с прил. 10. Сега предстои да попълни документи за промяна на обстоятелствата и затова питам коя бланка следва да представи при нас - новия формат или старата?
Т.е. сега през септември майката трябва да попълни промяна на обстоятелствата със старата бланка? При това положение ще има ли проблем да подам онлайн документа?
Здравейте,
При предсрочно прекратяване на майчинството по чл. 53 от КСО (детето тръгва на ясла) трябва да подам приложение 7 за промяна в обстоятелствата. Въпросът ми е по отношение на формуляра, тъй като от 01.06.2017 г. ги промениха, а майката първоначално е попълнила старата бланка през януари 2017 г. Има ли някакво значение това или пускаме новия формуляр?
За всеки случай пак ще попитам: трябва ли да подаваме декларация по ЗГВРС за това лице? Моля Ви за мнение, защото се притеснявам да не пропуснем /а и да не объркаме/ нещо!