Здравейте, сега прочетох, че има промени относно избора за облагане на физ.лица - зем.производители,регистрирани по ЗДДС. Не ми е ясно това важи ли и за ЕТ, рег.по ДДС  , или остава те да се облагат на годишната данъчна основа от стоп.дейност  ?
Здравейте, във връзка с тази тема, имам един въпрос. При недостиг на парите в касата на ЕТ, мога ли да правя следното записване - 501/493 ? Във фирмата често се налагат плащания по банка, но поради недостиг на средства, се ползват междуфирмени заеми под формата на временна финансова помощ, по която си начисляваме лихви и двете страни. Но може ли примерно собственика да внесе пари в касата, без да възниква нужда от начисляване на лихва?
Т.е. мога да го начисля през 2014 г?
До сега не съм водила тази фирма, от няколко месеца го правя, но сега приключвам 2013 и ми излизат въпроси. Не се плаща в натура а в пари, конкретно на тази фирма, но плащането не е осъществено до 31.12. Как да начисля разхода?
А сега ми възникна и друг въпрос - имаме 2 имота, които са собственост на фирма на ЕТ. За да им изплатим рентата, предполагам трябва да ни пуснат фактура, но до края на 2013 г. това не е направено. Да начислявам ли разхода?
Ок, замислих се, тъй като неплатената рента на физ.лица към 2013 се преобразува.
Здравейте, искам да попитам разходите за заплати, които начисляваме за м.12, признават ли се за 2013 г, при положение, че заплатите и осигуровките са платени през м.01.2014? Преобразува ли се фин.резултат?
Първо ги отнасям в 614, и накрая когато правя себестойност, ги разпределям по съответните партиди на 611
Здравейте, искам да попитам, когато начислявам рента правя следните записвания 602/499, след това я отнасям в сметка 614/602, а оттук нататък как следва да я разпределя по култури- на база прихода от всяка култура или на база производството.Мерси предварително!
Здравейте, сега установих, че имам фактура осчетоводена 2 пъти през 2013 г.Фактурата е за разход и е с ДДС, посочена е в дневниците за м.09 и 10.Как да процедирам относно приключването на 2013? Трябва ли да я сторнирам към 31.12.2013 г.А относно ДДС - през 2014 г. ли да я сторнирам?
Благодаря за отговора!
Здравейте, имам един регистрина зем.производител, който има доход от продаден мед. Предоставя ми договори, с които медът е изкупен.Необходимо ли са и служебни бележки по чл.45, ал.4 от ЗДДФЛ, които да приложа към ГДД или договорите са достатъчни.В договорът е посочено, че продукцията е изкупена и платена в брой.
Въпросът ми е дали трябва да посоча само в кл.82 цялата сума за възстановяване или трябва и в 80 и 81?
Само още един въпрос-трябва ли да попълвам кл.80 и 81,или само 82, септември съм на възст, октомври- също, а сега - нулева. Може ли само 82 или трябва същата сума да посоча и в 80 и 81?
Просто много отдавна не ми се е налагало да подавам това приложение, знам, че преди подавах и искане, не се сещам точно. Когато подам приложение № 6, ще се свърже ли някой от НАП с нас, за да ни иска фактури и т.н.
Здравейте, искам да попитам след като 3 поредни месеца сме на възстановяване, и сега ще подам Приложение № 6, необходимо ли е да подам и искане за възстановяване?Нямаме задължения.Благодаря ви предварително.
Здравейте, мога ли да отправя предизвестие за прекратяване на работник, докато е в болнични?
Аз също водя, но забелязвам, че доста колеги отнасят с-ките от гр.60 направо в 123.