По новият.
Няма ги вече старите сметки и кодове.
... Как ще стане това, ако сумите са отишли за погасяване на съвсем друго задължение на платеца на дохода и каква вина има чуждестранното лице - получател на дохода за другите неплатени задължения на наемателя си, та да не може да си получи удостоверението по чл. 58, след като точно дължимите от него данъци са внасяни съвестно?!

Хехе, същото можем да питаме и за служебните бележки на БГ  лицата - уж сме им платили удържания данък, те ще го посочат в ГДД си и ще го приспаднат, но НАП ще е покрил данък печалба за 2008 година.
... ще обслужва две фактури на месец - само внасям лизингови вноски, нямам никакви дейности - каво редно да плащам на счетоводителя. Моля, помогнете да се ориентирам, с уважение
Татиана   

Само две фактури?!?!  А дали.
По още една лизингова вноска предлагам - за далаверата.
Досега закон никога не е определял кога да се плащат заплати (освен минимални суми от време на време:)))))

Давай си по старому:)
Отговор от НАП Витоша (за тези, които се чудят и за тези, които казват да се подава):
Ако данъкът е внесен в бюджета до 31.12.2012 г. - не се подава Декларация по чл. 55.
Ако подадете ще си формирате насила задължение, които няма да обвържат с внесената през декември сума.

Такова пък Твърдение сигурно и 1% от колегите не са правили!
За разлика от множество други промени в множество други закони, тази ми изглежда положителна по сравнение с действащата до момента норма, основана на механична екстраполация на база предходна година и то коригирана със съмнителен коефициент.

Това и досега можеше да се промени - можеше да внасяме 0 лева.

Искам на 1.4. (ама не първоаприлски) да напишете колко броя собственици ви дадох бюджет за 2013, за да попълните прогноза в ГДД ( и в кое кълбо погледнаха).

Ще ни дадат ли лихва, ако сме се внесли повече авансов данък.
Да, имах предвид, тези, които плащат до края на същият месец.

Това е за втората част на б. "а" - изплащане на заплати за м. 01 на 26.01. - до края на месец 01. трябва да се подаде и Д1 и Д6.
Прочетох на зиг-заг написаното до момента, но мен ме гложди друго.
Платила съм на 27 декември данък за наеми за декември (предсрочно).
Сега, понеже срока за плащане, видите ли, бил до 10 януари, търчим да подаваме
тая декларация, НО сигурно ли е, че като декларирам това задължение сега, ще ми го обвържат с платената сума от 27 декември или ще ми стои като задължение и като внеса ДДС на 14-ти ще ми приспаднат от него този данък ...

Ти няма да търчиш с декларация, щом си превел/а данъка още в м.12.2012.
ами точно: значи платен наем на 21.12.2012 г. и издадена СИС за период 01 2012 - 12.2012 г. Данъка е удържан но не е внесен.
Кога подавам Декл по чл. 55? До 31. 07.2013 г. ?

Срокът 31.07.2013 касае данъци, дължими но неплатени до през месец декември 2012 включително.

Доходи с удържани данъци през м.12.2012 г. - срок за декл. чл. 55 - примерно 10.01.2013:)
Премии за януари начислени през май.

Мария е отговорила вече кога се прилага точка "б".
Мисля, че да. Сроковете в Наредбата са до 25-ти следващ месец, а не от ... до 25-ти следващ месец.
Какво те притеснява? Че ще има проблем с единната сметка ли?

Просто питам - за запазване на досегашните навици;)
Вариант 1: Начислено на 31.Януари и изплатено на 31.Януари
допъл. и осигуровки и данък платени на 31.01.

Може да се подаде д1 и д6 на 31.01.??
Превеждам осигуровки на 02.02. Подавам и декл. 1 и 6.

ДДС декл.- на 10.02. Плащам на 12.02.
Първо по изискуемост е ДДС.
Парите за осигуровките, кое задължение ще покрият? Ще стоят и ще чакат дата 14-ти?
http://www.infostock.bg/infostock/control/news/details/40808

Цитат
Компаниите, които нямат пари да платят всичките си задължения към хазната наведнъж, може да правят отделните вноски на различни дати от месеца. Ако фирмата няма пари да изчисти всичките си задължения за месеца, ще останат да висят тези, които са възникнали последни. Най-вероятно това ще са осигуровките, тъй като те се декларират до 25-и, а ДДС се декларира по-рано - до 14-и. В този случай при внасяне на пари към хазната през следващия месец първо ще се изплатят дължимите осигуровки, останали от предходния месец, след това ще се покрие ДДС-то от текущия месец и т.н. При всяко плащане първо се изчистват най-старите задължения.


"и т.н."

Веселба.
От Декларацията:

В т. 3 се отбелязва периода за който се подава декларацията (година и съответното тримесечие) или (година и съответния месец). Това е периода през който е възникнало задължението за определяне, удържане и внасяне на дължимите данъци.

Това са три различни момента.
Кой ще пишем?
Ако ще е "на внасяне" - да пишем внесените през 01.2013 в първо тримесечие;)


Къде е бил останалите дни м. Декември?

Празници ;)))
Явно е въпрос на настройки и избор.
Виж при мен какво описание имам:

Постоянни облагаеми суми - % от основната часова ставка.

Въвеждат се: h - броят на отработените часове, p - процент и вариант v на сумата на трудовото възнаграждение, на базата на което се изчислява часовата ставка.

Сумата на типа се изчислява по формулите:

Sч,осн = SТВ / (ks * hd) ,

S5 = (Sч,осн * p/100) * h ,

където: SТВ зависи от v:

v = 0 - усреднената основна заплата за пълен месец;

v = 1 - база платен отпуск (БПО) за пълен месец от предходния месец (от "Стари суми");

v = 2 - база извънреден труд (БИТ) за пълен месец. Сумата се определя от суматора за БИТ, въведен в екран "Променливи бази";

ks - средно-месечен коефициент, в зависимост от продължителността на работната седмица (от екран "Променливи бази");

hd - продължителността на работният ден в часове (от екран "Кадрова информация").

В края на месеца h = 0, а p се запазва.
Кодекс на труда: Трудово възнаграждение - уговорено в трудовия договор:
чл. 66, ал. 1,
т. 7. основното и допълнителните трудови възнаграждения с постоянен характер, както и периодичността на тяхното изплащане;
Е, те тарикатите ще я карат както си знаят. Да няма точно в този момент да извадят пари (смях).
И що отново трети лица да са в кюпа? Да се оправят с тарикатите - те са известни.
Лошото е, че и ние ще станем тарикати.

Има фирми, които вземат кредити, за да платят осигуровки, дори да е заем от НАП - това нормално ли е?!

Няма се нервя повече, пожелавам на всички да няма каши, дали.
Стига де, не е чак толкова лошо положението. Има си и добрите страни, просто не сме свикнали. Представете си го обратно - ако до сега бяхме в единна сметка и изведнъж ни разделят по параграфи - ужасът щеше да е по-голям. :)

Нямам спомени тогава хората да ги е било страх за какво точно ще отидат преведените пари.
И безумието да направят отново изискуеми 5 годишни задължения. Няма го това в законите.
Чакам КС.