Да, осигуровките са правилно изчислени върху коректната сума. Просто явно, защото няма данни за работна заплата от миналия месец, не са начислени суми за ползвания отпуск. Предполагам, че така се е получило... не знам.
Не съм обърнала внимание, че програмата не е сметнала платеният отпуск на новоназначено лице, т.е. разликата е само в ДОД, за м. Август :)
Заплати са изплатени на 19.09 ( и тогава са пуснати Д1 и Д6).
ТРЗ програмата ме насочи да пиша "датата на изплащане" на разликата (днес).... но не мога да открия дали е вярно или пак посочвам 19.09?
Всъщност не би трябвало да има лихви, която и дата да посоча (преди 25.09)?
Здравейте,

При подаване на Д6 в увеличение за дата на изплащане, текущата дата ли пишем? Т.е. датата на изплащане на разликата?
За промени в Д1 се пуска само коригираща като се попълват всички необходими полета, но с новите данни? Тя минава автоматично на мястото на редовната?
не се посочва авансовият данък върху доходи на лице, получаващо доходи по договор за управление и контрол,  тъй като за целите на ЗДДФЛ това са доходи от трудово правоотношение т. 26, б. “з” и “и” от § 1 на ДР на ЗДДФЛ

Това нали важи и за доходите за личен труд на съдружници? :)
Дам :) Логично ...
При промяната на длъжността старият договор се прекратява или се сключва допълнително споразумение, където се променят и условията по него?
 :wave:

Възможно ли е да се сключи договор за заместване преди титулярът да е излязъл е в майчинство?
ал. 3 и 4 на чл.68 КТ ограничават вариантите за прилагане на ал.1 т.1, т.е. не може да се назначи служител за този период - 2г. и няколко месеца?

Какъв е вариантът да се сключи срочен трудов договор с цел заместване преди титулярът да е излязъл в майчинство, така че двете лица да поработят заедно известно време?
"При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак. Документът се описва в дневника за покупки на получателя във файл "POКUPKI.ТХТ" на получателя, касаещ данъчния период, през който е анулиран документът, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак." (ППЗДДС)

Не е ли именно това правилният начин за отразяване на анулираната фактура?
irenabrili,
Благодаря за отговора :)
Но чл. 215 не засяга ли фирмените автомобили?
Когато става въпрос за транспорт с личен автомобил от отдалечен район до местоработата, на база какви документи ще се определи разходваното гориво и необходимо ли е в този случай да се представя фактура ... ? 
Този случай в "социален разход" ли попада?
И как ще се определи размерът му? На база разходни норми на автомобила?
В тези случаи необходима ли е фактура за зареденото гориво?
А има ли вероятност собствеността да не се прехвърли ?
1. Данъкът става изискуем  на 15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие - на 15.09.2013 г.
2. Протоколът се издава не по-късно от 15 дни от датата, на която данъкът е станал изискуем, т.е. до 30.09.2013 г.
Освен, ако фактурата не е издадена преди "15-ия ден на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие".
Аз бих издала протокол с най-късна дата 28.08.2013г.
Здравейте,

При 5-дневна работна седмица, 8-часов ден и от 09.08.2013 до 05.09.2013 (последен работен ден)
ми се получава разминаване между трудов и осигурителен стаж :(

Програмата ми съставя УП-2 = 1м. ( така изчислявам и с КиК калкулатора по първи метод).
Когато пробвах УП-3 за осигурителния стаж ми излизат 20 дена, което си са реално изработените дни. Това е и резултатът и за трудов стаж, когато смятам с втори метод.
Според Вас редно ли е да запиша че трудовият стаж е равен на осигурителния при приключване на книжката?
И защо се получава това разминаване? Не трябва ли да има минимум 21 изработени дни, за да се признае 1 месец трудов стаж?  :help:
 :wave:
 :wave:

чл.25 ал. 6
На датата на възникване на данъчното събитие по ал. 2, 3 и 4:
1. данъкът по този закон става изискуем за облагаемите доставки и възниква задължение за регистрираното лице да го начисли

Как да го начислим след датата на данъчното събитие ?



Данъкът е станал изискуем (чл.25 ал.6), което задължава лицето да го начисли, издавайки данъчен документ (което има право да направи в 5-дневен срок) (чл.86 ал.1).
Същият този данък е дължим за данъчния период, през който е издаден данъчният документ. (чл.86 ал.2)
 :hmmm:
Искате да кажете, че Отчет продажби ще се посочи със сума " - 50 " ?

Не успях да се убедя от прочетеното, че трябва да начисля ДДС не когато е датата на данъчното събитие, а когато е датата на издадената фактура . Важното е всеки да може да защити тезата си пред когото трябва и то , ако въобще се стигне до там .  :smile1:

Да приемем, че е правилно да се отрази в дневник продажби за м. Август чрез включването на стойността на ред "Отчет продажби" (условно). Да кажем, че става въпрос за 200лв.
Но през следващия месец няма как да приспаднем тези 200лв. и с тях да намалим стойността на ред "Отчет продажби", тъй като през м. Септември имаме реализирани продажби към население за 150лв.
В този случай излиза, че трябва два пъти да платим данъка върху 50лв.?

Какво мислите за тази ситуация?
Аз съм склонна да приема, че сте права, но практическото приложение ми убягва.
Е, пак е правилно :smile1:
И аз като Чапаев, усещам вътрешно, че 0,5+0,5 е равно на литър, но не успях да го изразя  :laugh:

Това отстъпление ли беше? :)
Какво друго е плащането преди издаването на фактура, ако не авансово?!

Когато клиентът се сети след 3-4 дена, че за ооонзи касов бон му трябвала и фактура примерно :)
Благодаря! :)

Това нали не се отнася за авансовите плащания, тъй като те не се третират като "данъчно събитие".
Т.е. получаваме по банков път превод по проформа фактура за авансово плащане (на 31.08) и в петдневен срок издаваме фактурата (до 04.09) за авансово плащане като я включваме в месеца на фактурата (м. Септември)?
Разбрах.
Да приемем, че плащането е било по банков път на 31.08, фактура е издадена на 03.09.
В този случай не стои въпросът с касовият отчет. Тогава как би се процедирало?

Ще изкажа моята позиция по въпроса, четейки ЗДДС, моля да ме поправите къде греша:
1. чл. 25 ал. 2 Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.
2. чл.25 ал. 6 На датата на възникване на данъчното събитие по ал. 2, 3 и 4:
1. данъкът по този закон става изискуем за облагаемите доставки и възниква задължение за регистрираното лице да го начисли
3. чл. 86 ал. 1 Регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го начисли, като:
1. издаде данъчен документ, в който посочи данъка на отделен ред;
2. включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период в справка-декларацията по чл. 125 за този данъчен период;
3. посочи документа по т. 1 в дневника за продажбите за съответния данъчен период.
(2) Данъкът е дължим от регистрираното лице за данъчния период, през който е издаден данъчният документ, а в случаите, когато не е издаден такъв документ или не е издаден в срока по този закон - за данъчния период, през който данъкът е станал изискуем.
4. Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.


Единственото, което ме разколебава е чл.86 ал.1 т.2 включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период в справка-декларацията по чл. 125 за този данъчен период;

Моля за коментар :)