Здравейте,

Моля за помощщщ ... до колко е удачно в писмени обяснения към НАП да цитирам и приложа техен отговор от системата Въпроси и отговори ?

 
Ще "актуализирам" малко темата:
Сключен е договор, според който изпълнителят плаща на възложителя 3% от стойността на договора ( ... "гаранцията е в размер на 100 лева без ДДС" ... ) по банкова сметка на възложителя, а той от своя страна плаща цялата сума по фактурата на изпълнителя  :(
т.е. няма задържане на сума, а искат отделно плащане в размер на 120лв...... възможно ли е издаването на фактура от страна на възложителя за преведената гаранция.... което по оформлението "гаранцията е в размер на 100 лева без ДДС" изглежда, че така ще стане...
като ни я върнат и ние ли ще им издадем фактура???  :laugh:
Да плача.. да се смея... Помагайте моляяя :)))
 
Дали някой е наясно дали категория N1G също е така спорна, както  N1?
С какви документи трябва да разполагаме, за да се удостовери, че автомобилът в товарен (както си е по талон)?
По чл. 40, ал. 5 от ЗЗО вноски за ЗО внасят безработните  (8%*210 = 16.80 лв).
Ако междумременно са получавали хонорари над МРЗ и са им удържани вноски или са били задължени да внасят ЗОВ по друг повод, на края на годината се прави изравняване на осигурителния доход.
Скрит текст :

Кои общини към коя ТД на НАП са можете да видите от страницата на НАП
http://www.nap.bg/page?id=24

Декларацията по чл. 55, която се подава от получателя, се подава по неговия постоянен адрес.

Четвъртата вноска се декларира и внася с декларация по чл.50 до 30.04?   :thumbup:


Благодаря  :give_rose:

Тъй като за пенсионери не се дължат такива вноски, този текст не засяга определянето на данъчната основа, нали така?
И аз да се включа по темата:
Декларация по чл.55 за доходи от наем между ФЛ.
Ясно е, че получателят на дохода я подава.
Хипотетично:
500лв. наем - 50лв. разходи (10%) = 450лв. * 10% = 45лв. данък / месец
Това, което ме притеснява е текста на чл.32 ЗДДФЛ във връзка с чл. 44 - ДО се определя като облагаемия доход се намали с вноските, които лицето е длъжно да прави за своя сметка по реда на чл.40 ал. 5 ЗЗО ....  :blink: Кой дължи такава вноска?
Декларираме и внасяме първо, второ, трето тримесечие с Декларация чл.55. По адрес на получателя на дохода ли? (къде мога да проверя кои общини попадат към ТД на НАП? )
Четвъртата вноска се декларира и внася с декларация по чл.50 до 30.04?
В случай, че лицето се осигурява на максималния осигурителен доход на едно основание, но упражнява дейност и на друго основание, то следва да се подаде Д1 независимо, че няма удържани осигуровки като дните се посочат като дни без осигурителни вноски.

16.4. Дни без осигурителни вноски, зачетени за осигурителен стаж - в две позиции се попълват работните дни в неплатен отпуск за временна неработоспособност, неплатен отпуск до 30 работни дни за една календарна година, който се зачита за осигурителен стаж, и други дни в осигуряване без осигурителни вноски.

Съгласна  :thumbup: :)
Осигуровки не се удържат, но Д1 се подава.
Поне аз до този извод стигнах, когато имах подобна ситуация.
".... се подава декларация обр. № 1 и в случаите, в които на едно от основанията осигурителните вноски са внесени върху максималния месечен осигурителен доход."
Това си е спорен въпрос из счетоводните форуми :)
Според мен се подава.
Наредба 8
(9) (Нова - ДВ, бр. 3 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 1 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г., предишна ал. 7 - ДВ, бр. 103 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) За лицата, осигурени на повече от едно основание по чл. 4 КСО, се подава декларация обр. № 1 и в случаите, в които на едно от основанията осигурителните вноски са внесени върху максималния месечен осигурителен доход.
Съвзех се, но не особено щастлива  :laugh:

А има ли друг вариант за прилагането на подобно стимулиране?
И аз на това разчитах, но premier7008 ме разби :)
Това обаче е въпрос на процедура включваща съгласуване със синдиката и уведомяване на групата на работниците по чл. 7 и 7а...

Е, това изобщо не го разбрах :)
Не може ли просто ръководителят по своя преценка, с цел стимулиране на служителите, да определя месечни бонуси (премии, допълнително материално стимулиране и т.н.).
Правилата за организация на работната заплата ще бъдат променени. Целта е допълнително стимулиране, а не намаляване на текущите основни заплати.

Може би това, което търсим следва да се оформи по друг начин?
Здравейте,

Има ли някаква задължителна процедура при въвеждане на бонусна система за постигнати добри резултати в работата?
Следва ли да има документирани критерии и схема на тяхното заплащане?
Трябва ли да се сключи допълнително споразумение с настоящите служители в случай, че основните им заплати няма да се променят (т.е. ще има увеличение на брутните възнаграждения)?
Тъй като критериите, които се обмислят са такива като ефективност, производителност, качество на изпълнение на задачите, поддържане на чистота на работното място, субективната оценка на прекия ръководител достатъчна ли е? Т.е. не е необходимо някакво доказване за изпълнение на тези критерии?

Ако някой работи по подобна схема на заплащане, моля да сподели опит :) 
Според мен счетоводителят следва да разясни на този, който изготвя графиците какви принципи да съблюдава, така че да не се получава за едни - непълен работен месец, за други - извънреден труд. Все пак този, който се предполага, че ги изготвя едва ли е много наясно със КТ и т.н.
 
Та.... аз бих ударила едно рамо :)))
Тъй като няма включили се, ще се аргументирам сама за някой, който някой ден ще си зададе същия въпрос, чиито отговор се оказа доста лесен   :blush: :)

НАРЕДБА № Н-18 ОТ 13 ДЕКЕМВРИ 2006 Г. ЗА РЕГИСТРИРАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА ПРОДАЖБИ В ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ ЧРЕЗ ФИСКАЛНИ УСТРОЙСТВА
Чл. 3. (1) (Доп. - ДВ, бр. 49 от 2010 г., в сила от 29.06.2010 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2011 г., в сила от 24.06.2011 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2012 г., в сила от 21.12.2012 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 2013 г., в сила от 30.04.2013 г.) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи, или чрез пощенски паричен превод, извършен чрез лицензиран пощенски оператор за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на Закона за пощенските услуги.

Ето ги и лицензираните пощенски оператори:
http://crc.bg:8080/dpls/apex/f?p=923:210:1045600187686606::NO::P210_ADV,P210_REGION_CONTROL,P210_X:0,0,1
На една фирма така й седят като надвнесени в сравката за плащанията суми от началото на годината , отиходме в НАП , отвориха справката и казаха  - "всичко е наред , нали в справката за задълженията Ви е чиста седи Ви само данъка , не се пристеснявайте" и толкова ,пожелаха ни притен ден ............

На мен след дълго чудене ми отговориха по подобен начин :) Мисля, че бях първата, която отива с разпечатана справка, където е отразено, че има неточно внесени и надвнесени суми. Разликата е, че този надпис виси от стартирането на единната сметка.

До скоро беше така, но си имам ново съобщение, което гласи, че имам задължения за уточняване, за което следва да посетя офис на НАП.... В справката за задълженията имам само ДОД, на който не е дошъл падежа :( 


Здравейте,

Напоследък някои куриерски фирми представят на клиентите си услугата да превеждат наложените платежи по банков път.
Въпросът ми е:
Въвели са нещо "новаторско", което съветват клиентите си - да не издават касов бон към фактура с наложен платеж.
Ролята на касов бон би следвало да играе документът "Разписка за паричен превод", който издава куриерът.

Какво мислите за тази практика? Този документ равносилен ли е на касов бон? Доколкото знам единствените институции, които издават друг документ от името на фирмата, който е равносилен на касов бон са лицензираните платежни институции (например Easy pay).
Дали някой може да посочи обосновано потвърждение или отхвърляне на тезата, че Разписка за паричен превод=Касов бон?

 :help:
А дано :)
Благодаря!
Нали не би трябвало да има лихви?
не са начислени суми за ползвания отпуск.

Имам предвид сумите са платен отпуск като трудово възнаграждение. Осигурителният доход е коректен.