Чл. 21, ал. 2 говори само за ДЗЛ, в  чл. 21, ал. 5 и 6 говори само за ДнЗЛ. За мен лично това е пропуск и той ще бъде отстранен.
(5) За дата на регистрацията се смята първия ден на тримесечието, следващо календарното тримесечие на подаване на заявлението по ал. 2. - за мен ако искате да се регистрирани считано от 01,01,2015 трябва да си подадете заявлението в 2014.
Аз лично след малко отивам за трети път до нап за консултация. Този път, за да питам дали услугите ми влизат в обхвата.
Според мен към момента нямате задължение за регистрация. Чл. 21, ал. 2 говори само за ДЗЛ. В проекта за новия ЗДДС не виждам да се променя нито 97а, нито чл. 21.
Аз не разбрах какво точно трябва да се коментира. Прочетохте ли чл.97а, ал. 2
Заявлението се подава по ел път. Не е в раздел ЗДДС, а почти най-долу на страницата с всички ел услуги.
Да, когато получателят ви не  е данъчно НЕзадължено лице отпадате от режима. Иначе в т14 от ДР има дефиниция на услуги извършвани по ел. път. А в НАП няма да могат нищо да ви отговорят преди да бъдат приети проментие в закона. Ходих два пъти и положението по темата е трагично.
Който реши да подава заявление за регистрация да има предвид, че изпращат линк за потвърждаване на имейл. Този линк трябва да се отвори в рамките на 24 часа от изпращането. Аз имах късмет и ми го изпратиха веднага, но все пак може би петък не е най-подходящия ден за изпращане на заявлението.
• Доставка на софтуер и актуализации
• Доставка на софтуерни приложения
• Отдалечена поддръжка на приложения
• Доставка на онлайн курсове
Има възможност да попаднете в тези точки според мен. Много зависи какво включва "разни".
Някой регистрирал ли се е вече по този режим? От НАП ми казаха, че към момента няма особен смисъл за подавам заявление за регистрация, понеже не е обнародвана промяната и няма на база на какво да ме регистрират. Ако някой сподели някакъв опит с този режим би било много полезно, поне за мен.
"Чл. 3. (1) Плащанията на територията на страната се извършват само чрез превод или внасяне по платежна сметка, когато са ..."
Относно даването на аванс в размер над 15 000лв няма ограничение според мен, защото закона ограничава единствено плащания в брой.
Вижте чл. 124, ал.5. От НАП не могат да откажат входиране на каквото и да било искане от ваша страна. Все пак сумите не са малки и по-добре изчакайте тяхно писмено становище.
Код корекция - в поле 7 се попълва буква "К" - когато се намалява размера на декларираните задължения за съответния месец. В този случай, освен коригираните, се попълват и всички останали данни от съответната колона на подадената преди това декларация. Попълва се точния размер на задълженията за съответния месец (т. 10 до т. 17) и се посочва същата дата в т. 18.  - това е цитат от наръчника по КСО за 2014 на НАП. Същото го пише и в указацияна за попълване на Д6
Понеже се притеснявам от глоба, може ли да ми кажете дали правилно разсъждавам.
СОЛ решава да се осигурява като ДУК (това се случва 2011), при което се подава декларация за прекратяване на СОЛ (ОКД-5). За 2011, 2012, 2013 са подавани Д1 само за ДУК. Сега аз трябва да анулирам ОКД-5 за прекратяване на СОЛ и да подам Д1 за СОЛ за 2011, 2012 и 2013г. Смятам да подам три годишни декларации. За годишната за 2013г няма да ме глобят понеже е изтекла една година, нали? Годишни Д6 няма да има нужда да подавам, защото е осигурен на макс и като СОЛ не е дължал осигуровки.
Трябва да регистрирате трудовия договор в срок от 3 дни от сключването му. В самия договор можете да уговорите по-късна дата за започване на работа от датата на сключване на договора.
Аз лично не виждам смисъл в това хора, които с бакалаварска и магистърска степен по счетоводство и контрол да бъдат ограничени да подписват отчети. Това означава държава да признае, че висшето образование е напълно обезценено. Поне за мен това означава. И от тук ако образованието е напълно обезценено и полагането на тези изпити е условие за право за подписване на отчети, тогава къде остава висшето образование и какъв е смисъла от него.
Относно младите счетоводители - полагането на такива изпити (доброволно) ги поставя в друга светлина пред шефове, бъдещи клиенти. Аз лично се сбълсках с недоверие единствено заради годините ми. Може би гледната ми точка е грешна.
Принципно съм против каквото и да е лицензиране, който иска да е член на институт или друга организация на счетоводителите и в момента има тази възможност. Напълно подкрепям действията на АССП.
В тази идея има много потенциал, ако разбира се бъде реализиран. Отдавна е ясно, че университетите не подготвят достатъчно добре кадрите за изискванията на бизнеса. Този институт може да запълни празнината. А и към младите счетоводители се гледа с голямо недоверие и полагането на тези изпити би спомогнало за по-бързото им реализиране.
Създаването на този институт и успешното полагане на изпитите ще измести ли изискването за стаж и образование за подписване на отчети?
Чл. 126. (1) Допуснати грешки в подадени декларации по чл. 125, ал. 1 и 2 вследствие на неотразени или неправилно отразени документи в отчетните регистри по чл. 124 се коригират по реда на ал. 2 и 3.
(2) Грешките, установени до изтичането на срока за подаване на справка-декларацията, се поправят, като лицето извърши необходимите корекции и подаде отново декларациите по чл. 125, ал. 1 и 2 и отчетните регистри по чл. 124 .
(3) Извън случаите по ал. 2 грешките се поправят, като:
1. лицето извърши необходимите корекции в данъчния период, през който грешката е установена, и включи неотразения документ в съответния отчетен регистър за същия данъчен период - при неотразени в отчетните регистри по чл. 124 документи;
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.
Т.е. включваш си документите с октомврийските дати през февруари.
Какво правим с трудов договор със съдружник по ДУК, който към момента на назначаването си не е бил единствен управляващ съдружник? т.е. преди година имаме двама управители и единия от тях се назначава и по ТД, но днес вече управителят е един и освен управител се оказва и назначен по ТД.
"Европейският съвет от 24 и 25 март 2011 г. също призова за намаляване на цялостната регулаторна тежест, особено за МСП, както на равнището на Съюза, така и на национално равнище, и предложи мерки за повишаване на производителността, като премахване на бюрокрацията и подобряване на регулаторната рамка за МСП."  Този цитат е от края на чл. 1 от Новата счетоводна директива. Въвеждането на изпити даващи право за подписване на отчети и упражняване на професията счетоводител  и въвеждане на последващи изпити е в пълно противоречие с мотото на Новата счетоводна директива "Мисли първо за малките". Счетоводните предприятия основно са микро и малки предприятия и ми е интересно този проект как точно удовлетворява изискванията на НСД. И тези изпити за поддържане на квалификацията не ни ли превръщат в крепостни селяни на една организация като ИДЕС и не предполагат ли, че счетоводителите са недобросъвестни в изпълнението на професионланите си ангажименти.