Да не би да търси инсталирана версия за надстойка?
Засечката явно идва от 2022 спрямо 2021, когато има увеличение на МЗ (за 2023 още нямат информация, че има намаление). Щом документално и реално нещата съвпадат, няма от какво да се притеснявате, просто им напишете обяснение.
Теоретично се прави, но ако подходите реалистично - с време за работа, с време за придвижване между работните места, с почивки, с междудневната почивка от 12 часа и т.н. не е много изпълнимо. Да не говорим, че трябва да съобразявате работното време с първите два договора... абе, сложно е.
А тези авансови плащания задължителни ли са въобще, че ги правите? Ако не са задължителни защо ги правите, след като не са добре документирани? Управителят де.
Преди да почнете да се притеснявате трябва да проверите дали има направена инвентаризация и дали при тази инвентаризация стоките са били налични, включително и към 31.12.2023 г. Няма забрана да имате стоки и за един милион, стига документите да са наред и наличността да е реална и установима.

Ако всичко това е наред и наличните ви сега, в момента, стоки отговарят на документираното, може да им напишете обяснително писмо, придружено с документи. Сумата не е кой знае каква, и ако обясните едва ли ще се занимават с вас.

Както виждате, писмото е автоматично и вероятно се изпраща при засечена някаква пропорция на МЗ и приходи през годините. Не е казано, че сте нарушили нещо.
Като някакъв разчет или като някакво авансово плащане?
Предлагам да поискате и видите договора с куриера, защото понякога обясненията на управителите са леко в страни от действителността. В договора трябва да пише за този аванс и защо се казва "ваучер".

И друго не разбирам - плащанията ги правите на основата на фактурите, а този аванс кога, как и колко се плаща?
В този ред на мисли - как се установява салдото към съответна дата, ако не е чрез банковото извлечение за тази дата?
Това, че не ви разрешава платен отпуск е незаконно, особено за предходните години. Ако не греша (не съм сигурен), отпускът за 2021 г. вече е с изтекла давност и не можете да го търсите.

Предвид това, което пишете, не ми се струва много вероятно при напускане да ви плати обезщетения, поне не без караници и заплахи за съд. Имате ли напуснали колеги, на които вече е платено? Такова обезщетение се дължи при напускане, не може да се плаща докато сте на работа, поне не законно. Сумата ще е горе-долу колкото дневната заплата за броя неползвани дни, горе-долу колкото една месечна заплата на година. Дължи се само данък 10%.
Предполагам, че се водят някакъв вид опасни отпадъци и трябва да се предадат на специализирана фирма. Тя ще ви даде протокол, който ще ви е доказателството.
И според мен решението за осчетоводяване на такава времева "дупка" с разчетна сметка е разумно.
В сайта на АЗ има описание на процедурата.

Там също виждам, такива условия за издаването:
"5. Обосновка на искането. В обосновката работодателят посочва фактите и обстоятелствата, налагащи наемането на работника-гражданин на трета държава..."
и
"8. Заверено от работодателя копие на срочен трудов договор, сключен по условията на българското законодателство, за длъжност с код по Националната класификация на професиите и длъжностите, 2011 г., подписан от страните и влизащ в сила от датата на издаване на разрешение за продължително пребиваване и работа тип „Синя карта на ЕС".

от което си правя извода, че старата Синя карта май няма да важи при новия работодател.
При деригистрацията НАП не задават ли какви документи ще искат?
Така де, ама управителите да "осигурят"  този капацитет - не те самите да го имат.
Еее, не пише така :)
Пише "...членовете на управителния орган ... трябва да отговарят на следните изисквания: 6. да имат осигурен административен капацитет от минимум едно лице, наето по трудов договор"

тоест, членовете, съдружниците и т.н. (самите те) имат осигурен административен капацитет, а не да осигуряват другиму.

Погледнах сега в закона точките в тази алинея - голям мишмаш. Повечето са за физическите лица - да не са осъждани, да не са членове на органи и т.н., това ясно, но пък защо те, а не фирмите трябва да платят таксата (ал. 7)?!? И това за капацитета.

Някъде другаде едни други хора нямат нужния капацитет да съчиняват нормативи и да пишат на разбираем език.
Прочетете внимателно Закона за частната охранителна дейност, мисля, че трябва да имате лиценз, за да назначите охранител или пазач.
Е не трябва ли самите фирми, в качеството им на домоуправители, да имат капацитет, а не някакви управители, още повече съдружниците?!? Те управителите/съдружниците не са с качеството на домоуправител, такова е качеството на фирмата. Все едно управителите/ съдружниците да имат лиценз за цигари или туризъм, вместо фирмите.

Мисля си какво евентуално са искали да кажат, но продължавам да не разбирам текста в този му буквален вид (ама и не съм чел закона изцяло де).
Ако правилно разбирам намаляват ви ваучерите и ви увеличават заплатата. Това е във ваша полза, ще имате по-голям доход за пенсия. Дали ще получите чисто 100 лв повече към заплатата не съм смятал.
Като цяло това е необичаен ход на работодателя, в повечето случаи е обратно.
Най-логично е да попитате във фирмата, в която се получава разминаване.
Все пак, трудовият и осигурителният стаж са различни неща и може да са различни, например ако сте работили на непълно работно време.
Щом (засега) няма условия към наетото лице, а само насоката, че трябва да създава административен капацитет, струва ми се, че някаква административна длъжност би била достатъчна. Погледнах, че има длъжност "домоуправител", но тя по-скоро ми звучи като някаква вътрешна, например ако фирма управлява някакви свои сгради да има назначени свои домоуправители. Но от друга страна, пак след като няма някакви условия, би могло това административно лице да е баш "домоуправител" по длъжност, в края на краищата това ще прави. Само не знам, понеже темата ми е далечна, този "професионален управител" е конкретно ФЛ или фирмата, занимаваща се с такава дейност?

И още нещо не разбирам. Ако съкратя избирателно текста на чл.47 б ал.3 примерно така:
Цитат
"За да бъде осъществено вписването в Единния централизиран публичен електронен регистър... членовете на управителния орган на търговското дружество ... трябва да отговарят на следните изисквания: 6. да имат осигурен административен капацитет от минимум едно лице, наето по трудов договор..."
кой трябва да има осигурен административен капацитет и да има наето лице? Както е написано не се говори фирмите (ЮЛ) да имат наети лица, а управителите, съдружниците и т.н.?

Не знам дали е правилно, не ми е трябвало и не съм чел подробно, но ако аз бях фирмата платец бих гледал моите фирмени документи и бих подал Спр73 съгласно тях.