Струва ми се, че за изброените дейности не са нужни степени, разрешителни или лицензи... само за климатиците чета сега по разни форуми за курсове и за "поддръжка", каквото е почистването. Но това не са счетоводни въпроси.
Изплащал съм ДТВ на работник в пълен месец болничен, не е имало проблеми. Ако има някакви изменения след 30 април съм ги пропуснал, но при подадена Д1 без отработени дни не би трябвало да има проблем. Това е реална и напълно законова ситуация... си мисля?
В случая с училищата - има ДТВ-та, които се плащат в определено време, независимо дали по това време учителят ще е в болничен или на майчински. Обратното - неплащането е незаконно.
Естествено, че трябва да имате договор с учителите. Според организацията на работата (работно време, работно място и т.н.) може да е трудов или граждански. И в двата случая, с известни уговорки, трябва да начислявате и осигуровки от работодателя/възложителя върху възнагражденията им, да им удържате личните осигуровки и данък и да им плащате остатъка. Трябва да подавате разни декларации и отчети в НАП, евентуално НОИ и т.н.

Като чета въпроса, най-настойчиво ви предлагам да дадете някой лев и да направите платена консултация на живо, по време на която има да се коментират мнооооого незададени въпроси. По-добре изхарчете сто лв сега, отколкото да плащате по десет хиляди лв глоби някой ден.

Да не ви плаша предварително... или май е по-добре да ви изплаша сега - погледнете Чл. 414 от КТ, примерно.
Вижте дали нещо от тези ще пасне на вашите кодове:
https://www.mlsp.government.bg/klasifikatsii
Е нали декларирането е за касовата наличност!
Самият съдружник има изгода от покриването на загубата, защото оттук нататък може да се разпределя дивидент, от който може да се възползва.
Правилно ли разбирам, че съдружникът е дал пари, за да може в бъдеще да получи дивидент, при което даже да плати данък? И този дивидент вероятно няма да е по-голям от дадените пари?
В гугъл написах "наемане на ученик" и излязоха доста неща, например това, това... да не ги изреждам всички :)
Никога не съм писал никакви кодове (на дейности или длъжности), само наименованията на длъжността.
А и никъде в УП-3 не виждам да се пишат кодове на дейности или длъжности.
^^ Например, двама снабдители от София пътуват с двата буса за стока до Стара Загора, на втория му остава празно място и шефът го праща до Бургас. Но няма достатъчно кеш от аванса и трябва да вземе от първия снабдител, който се връща пълен в София :) Все могат да се измислят случаи, а документирането - зависи колко е официално и пунктуално :)
Не е логично, но май не съм срещал написана забрана да се ползва НО без стаж преди изразходването на този със стаж? В този смисъл, и ако е така, ако има очаквания работниците да ползват още дни НО и в бъдеще, не бих бутал нищо. В следващия НО ще ги пуснете със стаж, колкото дни са останали.
Не му разбирам, но за да издава фактури не трябва ли да е СОЛ?
Щом не му е състевена СИС от платеца, не е ли декларирал, че е СОЛ?
От по-висок осигурителен доход винаги има полза - дали сега за болнични или борса, дали след години за пенсия. Ако се договорите за по-висока заплата - добре ще е.

Това "да се помоля ли да бъда на по- виско осогурителен доход" звучи като да се помолите да ви осигуряват на по-висок доход, но да ви удържат на ръка "горницата". Това не е изгоден вариант, ще взимате по-малко сега.
4 май 2024 г. е официален празник.
1 януари
3 март
1 май
3, 4, 5, 6 май
24 май
6 септември
22 септември
1 ноември (за образованието)
24, 25, 26 декември
----------------------------------
общо 14

Ако нещо ви обърква, то трябва да е 1 ноември, който, вероятно, за вашата дейност не е празничен.
Не става ясно какъв е проблемът? Да не би да иска PDF?
КТ регламентира минималния размер, нищо не ви спира да договаряте различни по-големи размери на отпуски с всеки работник поотделно (ако сте "обикновена" фирма), както се договарят заплатите, например. 156а ви дава право.
1. Може, ако няма някакви забрани, предвид, че е в държавно учреждение.
2. Може, ако основният работодател се съгласи, но доколкото при него няма да има отработено време мисля, че няма нужда, може на допълнителния да е на 7 часа, няма да се превишат дневните часове и да се наруши междуседмичната почивка.
Не е ли по-изгодно да си признаем предварително, особено ако има вероятност да забележат грешката?
Щом не излиза в "Подадени" значи не е подадена. Ако не се лъжа, при подаване системата праща и съобщение на посочения  и-мейл.
Основният работодател защо е подал за "чуждия" ТД?!? Всяка фирма подава информация за изплатените от нея доходи по сключените с нея ТД. Основният работодател може въобще да не знае за допълнителния ТД, а и да знае - не е негова работа да декларира.