Да Ви кажа специално за този клиент да не дава господ, че .... :blink:  :blink:  :blink:
И според мен не беше най- добрия вариант, но ......
Тя нямат и решение на въпроса с погрешно издаден касов бон за плащане през ПОС терминал. Ако допуснеш техническа грешка и посочиш, че плащането е с карта после не можеш да сторнираш бона като плащане с карта, а като касово такова.
Свързах се с тях. Според фирмата, която ни обслужва СУПТО трябва да издам кредитни известия на банковите фактури и да пусна нова касова фактура. Така и направихме.
Извинявам се за бавния отговор, но нямах възможност да се включа по рано.  :smile1:
Касовият апарат позволява да се пусне касов бон, когато е в режим на работа без да е свързан с компютъра и виртуалния принтер. Мога да посоча сумата и за какво се отнася. Не присвоява обаче УНП, но пък сумата влиза в дневния отчет на КА като реализирана продажба.
Мен ме притеснява това, че няма да присвои УНП-тата на фактурите, които са издадени банкови. А в счетоводната програма просто ще си разплатя с контрагента вземанията. В счетоводната програма, ще отразя, че по тези фактури плащането е в брой. Притеснява ме обаче как ще го изтълкуват НАП акодойдат на проверка. Дали ще го сметнат а укриване на приход въпреки, че реално аз съм декларирала прихода пред тях, а това е просто паричен поток по разплащането.
Клиента е много особен и много държи да си плати в брой. Опитах се да обясня, че е най- добре да внесе по банка на каса там, но той си държи да е в нашия офис и да му дадем касови бонове.
А мога ли да издам касови бонове ( ръчно ) от апарата и след това да разплатя фактурите в счетоводния софтуер в брой с датата на касовите бонове?
Аз съм подала този приход с ДДС декларациите за м.11 и м.12 и съответно сме внесли данъка.
Здравейте ,
имам издадени 2 фактури м.11 и м.12 на 2020г. по банков път на клиент, който иска да ги плати в брой. Как мога да процедирам, тъй като сме със СУПТО?
О не ме разбирайте погрешно. Аз не поставям под въпрос компетентността на колегата в никакъв случей. Смятам дори, че е много полезен с отговорите и съветите си.
Просто тази постоянна препратка към счетоводител прави впечатление  :wink1:
Горенаписаното е без никакви лоши чувства  :smile1:
Привет,
Дължат се, ако полага труд в дружеството си, освен ако не е осигурен на максималния осигурителен праг, определен в ЗБДОО, тогава има само данък. При желание от Вашата страна е необходимо да потърсите счетоводител.

Благодаря за отговора Ви!  :smile1:
Все пак обаче не мога да разбера попадайки на няколко публикации, в които сте дали съвет на питащи като мен им предлагате счетоводител. Ако Вие сте такъв направо си предложете услугите щом искате. Звучите малко заядливо и не на място с тия намеци за счетоводител.
Здравейте,
лице назначено на постоянен трудов договор иска да си направи ЕООД, в което ще полага личен труд и няма да има назначени други лица. ( ЕООД ще работи в сферата на усугите )
След като се осигурява по трудово правоотношение в друга фирма, в ЕООД дължът ли се осигуровки и данък или не?
Доколкота аз самата съм запозната осигуряване се дължи за всеки вид дейност , но все пак не съм сигурна и затова се допитвам и до вас.
Здравейте колеги,
искам да попитам нещо, че не ми е съвсем ясно. Имам сключен договор по чл. 70 ал. 1 от КТ  със срок на изпитване уговорен в полза на работодареля.
Искам аз да си прекратя трудовото правоотношение мога ли да  си напиша молба на основание чл.71 да ме освободят от утре или дължа предизвестие 1 месец?
Здравейте колеги,
имам следното питане. Собственик на ЕООД самоосигуряващо се лице иска да полага и личен труд.
Фирмата има 2ма работници назначени на трудов договор.
Въпросите ми са следните: Трябва ли и какъв договор да му се пусне? Трябва ли да му спирам самоосигуряването? Уведомявам ли НАП?

Здравейте,
възможно ли е да се заличи декларация по чл.55. Колежка ослужва няколко фирми 2ве от които са и с почти сходни имена имат една буква разлика само. Понеже е излизала в отпука и е бързала да подаде декларациите е направила грешка и е подала на фирма, която няма основание за подаване на такава в момента. Помоли ме за съвет, но и аз не съм се сблъсквала с подобен казус.
Възможно ли е да се заличи по някакъв начин или има друг вариант за оправяне на този проблем? Междувременно съм и подала декларация за вярната фирма.
( приятелката ми е на почивка извън страната и ми е оставила електрония си подпис, за да и подам обр. 1 и 6 - та ако мога от там да свърша нещо ще съм благодарна за съвет )
След милион проби нищо и нищо.
Накрая дойдоха от фирмата, която поддържат компютъра и направиха изцяло нови настройки по браузъра, джавата и незнам си какво още и ми се получиха нещата.
Но с ограничението да ползвам само 1 електронен подпис на този комютър защото се4 натоварвала библиотеката и при опит за изтегляне на сертификата ставало някакво объркване и това е проблем от самия сайт на регистъра.
Та основно се оказа проблема е в библиотеката и начина, по който там разпознава сертификата Ви.
Честно казано не мога да кажа, но мисля че не е подновяван скоро ( фирмен е, не е мой личен ).
Нямам проблем обаче със НОИ, НАП и НСИ. Само с регистъра.
Здравейте колеги,
искам да попитам дали имате проблем със сайта на търговския регистър при обявяване на ГФО?
Аз имам следния проблем - стигам до подписването на документите  и забива, или въобще не стигам до сертификата. Според ТР проблема е при мен или  в  сертификата.
Тъй като проверихме с друг сертификат, погледнаха ни настройките и т.н и не се установи грешка при нас.
Исках просто да проверя дали и друг има проблем, за да знам като се свържа отново с ТР да им обясня по добре и да решим проблема.
 Благодаря на bobo за изчерпателните отговори.
 На другите също. Все пак са си направили трудът да прочетат въпреки, че отговорите с нищо не ми помогнаха особенно.
Исках да си изгладя нещата чисто организационно, за да може да си разпределим финансите правилно.
Съжалявам ако сте ме разбрали погрешно, но като начало имаме определена сума, която може да инвестираме в идеята. Имаме намерение да си закупи м и електронен подпис и софтуер до няколко месеца, но в момента нямаме толкова средства просто.
И няма да се уча върху клиентите си какво да правя, но исках просто да ориентирам какви договори се сключват с тях и т.н. Аз покривам изискванията за лице, което може да попълва и подава гфо според закона. Не бях сигурна има ли такива, за да можем с колежката да открием кантора.

Все пак благодаря, че сте отделили от времето си.   :smile1:
Здравейте,
не съм сигурна, че точно тук е мястото на този пост, но все пак ще опитам.
Тъй като от доста време Ви чета, питам за разни неясни за мен неща и обогатявам опита и знанията си чернейки от Вашите мисля, че точно Вие сте хората, които биха ме насочили най- добре.
Та да започна все пак   :blush: . Напоследък ми се върти една идея в главата, но не съм съвсем сигурна как да я реализирам и се опитвам да си избистря нещата. Имам колежка, с която искаме да си направим счетоводна кантора, но и двете не сме сигурни какви са стъпките за това, ето защо се обръщам към Вас със следните няколко въпроса:
1. Има ли някакви конкретни изисквания, за да се открие кантора? - имам в предвид определен трудов стаж като счетоводител, определена образователна степен.....
2. Можем ли стартово да започнем, с някакъв безплатен счетоводен софтуер ( докато все пак си намерим някакви клиенти и можем да си позволим платените пълни версии ) ?
3. Може ли да стартираме без електронен подпис?
4. Трябва ли и какви договори да сключваме с клиентите?
5. Може ли да сключим граждански договори с клиенти и едва, когато започнем да си стъпваме на краката да направим кантората?

Знам, че на много от Вас въпросите ми ще прозвучат глупаво, но искам да чуя и други гледни точки да за избистря всичко, което ми е в главата, но не ми е ясно на 100%.
Благодаря предварително! :smile1:
Здравейте искам да попитам има ли промяна в срока за подаване на годишната декларация по ЗДДФЛ? Остава си 30.04 или е до 30.06? Вече се обърках кое се отлага и кое не.... :blink:  :smile1:  :blink: