Според мен опитайте. Щом данните са същите, не би трябвало да има проблем. Мен ме караха от инфонотари да се преиздава подписа по новите правила и стана. Май засича останалите данни :)
Искрено Ви благодаря!  :smile1:
Точно са ви отговорили от агенция митници,ако подписа е само продължен минавате през стъпка 2 единствено.Ние направихме регистрацията с подпис който след това подновихме и точно така се получи.Няма нужда да регистрирате наново оператор
Здравейте,
Неправилно съм се изразила по-горе. Подписа не е продължен, а е изцяло подновен съгласно новите изисквания - не пожелаха да го продължат. Иначе данните на управителя и дружеството са без промяна, но серийният номер на КЕП е друг. Това всъщност ме притеснява.
Колеги, тъй като на ден правя по 20 регистрации и нямам време да изчета форума и кой е останал с нерешени проблеми, ако някой има нужда от помощ все още да пише в отговор към мен.
Успех на всички :)
Здравейте отново,
Първо искам да Ви благодаря от сърце, че така старателно помагате на всички.
Ето отново и един мой казус.
Мой клиент си направи успешно регистрацията в Електронните митници още в средата на януари, с цел да се избегне ужасът на крайни срок 31.01.2018 г. Но той пак ни застигна. Проблемът е, че електронния подпис му изтече на 29.01.2018 г. и бе подновен с нов, а митническият агент не успя до тогава да се регистрира - съответно не бе възможно да се направи упълномощаване. А очакваме внос в първите дни на февруари.
Вчера ходих на място в Агенция Митници и програмистите там казаха, направо да преминаваме с новия подпис към стъпка 2 - асоциация с електронен подпис. Но това не води ли впоследствие към стъпка 3 - регистрация като Икономически оператор - такъв нали вече е регистриран. Още не съм пробвала, тъй като очаквам да ми донесат подписа.
Също така четох в секция "Често задавани въпроси", че трябва да се напише молба в свободен текст за промяната на КЕП - с посочване на стар и нов номер, обаче това още повече ме притеснява, тъй като в момента всичко занесено на хартия - пълномощни, молби и други се обработват за 7 и повече дни. Моля за съвет ако сте имали подобен казус.
Благодаря предварително за отделеното време и внимание.
Здравейте!
След като вече регистрирах ИО и получих имейл за потвърждение от АМ, минавам на следващата стъпка. След избор на езика автоматично ме препрати към "Работни процеси", давам продължи, но при мен не излиза списъка на процесите. Излиза празен прозорец. Има ли някой със същия проблем и ако самата регистрация е завършена, то ще има ли проблем примерно утре да се направи упълномощаването на митническия агент?
Благодаря :)
Здравейте,
Аз имах същия проблем вчера, но към 18,15 системата заработи и всички процеси се появиха. Не пипайте нищо, просто изчакайте. Като се има предвид, че днес много хора гонят краен срок и е нормално системата на електронните митници да блокира.
Предполагам, че същият ад ще бъде и в първите дни на февруари. Вечер след 18 часа всичко се нормализира. Дано вашите митнически агенти работят до по-късно за да можете да ги упълномощите - че и този процес отнема 15 - 20 минути. Не е проблем да упълномощите през някой от следващите дни, стига да нямате някакъв внос / износ или нещо друго, което налага незабавно упълномощаване.
Здравейте,

имам ел. подпис на ЮЛ, което ще е икономически оператор. Направих профил на потребител, който е и вписан в КЕП(управител), след което асоциирах КЕП към профила. Получих мейл от Агенция митници, че регистрация на икономическия оператор е потвърдена. В същото време обаче в работен портал нямам никакви опции.


Някакви идеи къде би могъл да е проблема?


Благодаря предварително.

Растартирай браузъра. Преминавай към стъпка 4 - страница 39 от ръководството.
Колеги, тъй като на ден правя по 20 регистрации и нямам време да изчета форума и кой е останал с нерешени проблеми, ако някой има нужда от помощ все още да пише в отговор към мен.
Успех на всички :)
Здравейте,
Аз имам следния проблем. Става въпрос за регистрации на две търговски фирми, като икономически оператори. И двете вече са регистрирани, като втората стъпка бе направена ръчно в самата Агенция Митници, тъй като трябваше на ръка да се въведе ЕГН-то на управителя. Това се налагаше, тъй като електронните подписи са издадени от Инфо Нотари /миналата година през месец октомври/ и ЕГН-то на управителя не можеше да бъде достъпено автоматично при асоциацията на електронните подписи. Та проблемът е, че след ръчното преминаване на стъпка 2 - Асоциация на електронен подпис /извършена от самите служители на Агенция Митници/ и успешна стъпка 3 - регистрация като Икономически оператор, не се визуализира цялата таблица с работните процеси - всички 14 точки, а само точка 7. Промяна на законен представител на лицето. Това е в профилите и на двете фирми. Електронните подписи са на съответните юридически лица с фигуриращ законен представител - управител - няма упълномощени лица. Дали програмистите в агенцията не са забравили случайно нещо да "отметнат" при тях? Или просто в момента сайта е натоварен. Направо не знам какво се случва. В същото време съм направила успешно вече една регистрация с електронен подпис издаден от Информационно обслужване и имам представа какво как изглежда и как се прави.
Между другото опитах поне с едната фирма - подадох заявка за промяна на законен представител, която премина успешно, но нищо не се промени.
Много ви благодаря за навременния отговор.
Благодаря, за отговора.
Знам, че по чл. 114 отпадна условието до 5 дни (40 часа) месечно. Нарочно го оставих, защото така е по договор.
Не виждам проблем. Личният труд може да бъде оформен и с граждански договор. Ако сиутацията тогава е била същата - СОЛ е бил осигурен някъде другаде върху максималния месечен осигурителен доход - то при гражданския договор дружеството не подава Д1 и Д6 за него, а само декл. по чл. 55 за данъка и го плаща. Данъкът, който се плаща е в по-малък размер. Но това е законодателно решение. Друг е въпросът, че при граждаския договор, ако сумите, които се изплащат прехвърлят в обща размер 50 хил. лв. ,за период от 12 последователни месеца, СОЛ ще трябва да се регистрира по ДДС. Преди години, полагането на  личнен труд се оформяше само с граждански договор. Декларирането му с код 90 влезе като промяна мисля 2010 г...
В Д1 е посочено осигуряване във всички работни дни по 2 часа
Гражданския договор си е граждански. Остава така както е. Само да си гледа какви суми получава от такива договори /извън трудови и ДУК/ да не отиде на регистрация по ДДС.
Догодина си декларира и гражданския договор. За този доход фирмата да подаде и справка по чл. 73 ЗДДФЛ догодина.
Подаваш Д1 и Д6 от ЕООД-то. В Д1 самоосигураващото се лице го подаваш с код 90 - естествено сумите за осигуровките остават с нулеви стойности. В Д6 посочваш данъка - задължение за плащането му е от страна на фирмата.
Не подаваш декларация по чл. 55 ЗДДФЛ.
Да не забравиш догодина самоосигураващото да си подаде декларация по чл. 50 и да си покаже доходите и от двете фирми.
Здравейте,
Работя на трудов договор по чл. 114 от КТ /до 40 часа месечно/. Така е от ноември 2016 г. Нямам друг работодател. През последните 15 месеца това е единственото ми трудово правоотношение. Осигурителни вноски се внасят върху реално изработеното - имам месеци, в които са ми внасяни осигуровки върху 200 лв. БТВ, имам месеци с осигуровки върху 2600 лв. БТВ.
Имам ли право на обезщетение от трудовата борса?
Изискването, съгласно чл. 54а от КСО е:
"Право на парично обезщетение за безработица имат лицата, за които са внесени или дължими осигурителни вноски във фонд "Безработица" най-малко 9 месеца през последните 15 месеца преди прекратяване на осигуряването".
Но не мога да разбера - това означава ли 9 месеца осигурителен стаж или просто 9 поредни месеца внесени осигурителни вноски за фонд "Безработица"?
Звънях в НОИ - доста го обсъждаха и не можаха да ми дадат отговор. Казаха да подам документи и тогава ще се разбере.
Благодаря на всички отзовали се.