Ако някой има опит , моля да сподели - ФЛ, което е подало документи в ТЕЛК е получило известие кога да се яви на комисия. След като излезе решението на  ТЕЛК, ще подаде заявление за пенсия в НОИ. Въпросът ми е решението за пенсия от кога ще влезе в сила - т.е. пенсията от кой период започва и от кога лицето ще се се зачита за пенсионер. Желанието на лицето е от тази дата / ? / евентуално да не внася пълните си осигуровки, а да се осигурява само за ЗО , като пенсионер.
Е, значи тогава на всяка цена  уведомете счетоводителя си за Вашите намерения и той ще Ви каже - може или не може - ако имате достатъчно нерапределена печалба това ще е дивидент , а с него следва и 5 %  данък, ако нямате печалба от минали години или дори от тази година - тогава си е заем , но и за него има особености - краткосрочен ли ще, ще го възстановявате ли , защото иначе си е скрито рапределение но  печалбата. Питайте счетоводителя си...
Имаше перспектива за облекчение на ЗП , от облагаемите доходи да се приспадат субсидии до 100 х.лв. ЕК трябваше да  потвърди тази промяна в ЗДДФЛ. Дали това се е случило ?
Надявам се с ваша помощ днес да приключа с този казус. Добре, ще отразя в Приложение 2 този доход, но по този доход няма никакви разходи документално. И тогава в Приложение , ще мога да включа личните осгуровки на ФЛ и с тяхното отразяване няма да има данък върху дохода. Ето това ми беше целта - да му спестя данък върху дохода, с приспадане на внесените осигуровки. Мисля, че това ще е решението.
Първо от ЕТ , вече не е възможно да издаде фактура, защото сме в 2023 г. , а по информацията от НАП си излиза автоматично зареждане на Приложение 3 , просто ако сега издаден фактура , напримерс друга цифра отпред 1 0000 .... , и подпълним прилож.2 , може би от НАп ще ни потърсят . Аз питах за осигуровките дали мога да приспадна от дохода за извършената услуга ?
Не мисля, че е грешка, че ФЛ , макар и да има ЕТ  е извършил услуга по граждански договор. За личния труд сте прав, моето вметване е грешно. Тук въпросът който поставям, при положение, че не еиздадена фактура чрез ЕТ , може ли от доходите по граждаския договор да си приспадне внесените осигуровки ?! Размислих и мисля, че не може да се приспаднат. Ако беше  издало лицето фактура , то това щеше да е дейност извън патента  обаче и при ГДД щяхме да подпълваме Приложение 7 за патентната дейности  приложение 2 за дейност извън патента като ЕТ . И осигуровките пак ли нямаше да се приспаднат ?! Доходът от патентната дейносте по-малък от от осигурителния доходо на  лицето..
Нещо не мога да си наглася с увереност пъзела  :smile1: ЕТ с фирма на патент , СОЛ, без личен труд, е извършил услуга към една институция и има доходи  като свободна професия с приложение 3 . От институцията са подали по чл.73 информация, че са му изплатили  доход 1800 лв. ,  но не са му удържали нищо - нито данък, нито са му внесли осигуровки. Лицето е млад човек, не е пенсионер.  Мога ли сега внесените осигуровки  като СОЛ да ги впиша в приложение 3 и да ги приспадна от облагаемия доход ?
А не се ли издава протокол и се самоначислява ДДС , отразява се с право на данъчен кредит и вдевника за продажби , това нали е ВОП ?
Колеги, получили сме от наши клиенти фактури с доставка на брашно, като доставката е с 20 % ДДС. Фактурите са от средата на м. юли. Какво да ги  правим ?! Ако ги осчетоводим така , с право но ДДС, което сме си и платили ?! Имаме ли нарушение ?!
В повечето случаи това е формален служител с лиценз, но без задълбочени знания .
Колеги, извън счетоводството, с желанието да подкрепим клиентите си , имате ли представа освен регистрацията в портала „Автомобилен транспорт — декларации за командироване“, какво следва ?! Става въпрос за СОЛ, собственик на ЕООД, което има само един камион и самия управител е и междунарадния шофьор.
 Колеги, моля за помощ - българска фирма регистрирана по ЗДДС в България, купува стока в Германия и на принципа на електронна търговия ,  продава стоката в Германия на ФЛ, на ДНЮЛ. Стоката не напуска Германия, не се ползва склад, няма персонал.До 30.06 какви задължения има тази фирма и след 01.07 - какви задължения има ?!?
Здравейте, внасяме стока от Украйна. Регистрирани сме по ДДС. В митническата декларация и в митническата стойност не е включена сумата на транспорта. Транспорта е осъществен от украйнска транспортна фирма от Украйна до митницата в България. Имаме фактура за транспорта, без ДДС. Според законодателството следва да си начислим с протокол по чл117 дължимото ДДС 20 %. Как трябва да отразим в дневниците по ЗДДС тези два документа - транспотната фактура и протокола по ЗДДС ? Транспотният разход се осчетоводява по дебита на материалната сметка на основание на транспотната фактура , която не се включва в дневниците. А протокола по чл.117 къде се отразява , само в дневника за продажби ли ?
Здравейте, търся длъжностна характеристика на длъжността Изкупвач, селскостопанска продукция с код по НКПД 52491006. Не откривам нищо в интернет, ако някой може да помогне, ще съм благодарна!   :wink1:
Благодаря за отзива . Приемам идеята ви за отделна аналитичност по с/ка 611 . За платежното разбрах. Като изплащам РЗ  по ведомост - как да отразя , че е платено със средства от ОПИК ?! А относно  табелката - дали е възможно да пратите  текстът , който трябва да се отрази върху тази табелка . И това само за 10 000 лв ?! Изумяват ме !!! Имаме спечелен проект от друга фирма за 700 000 лв. - там разбирам, че демонстрирахме с табела, но ако моята фирма спечели 4 000 лв . ?!
Здравейте, колеги - възможно е вече тази тема да е разнищена и се извинявам, просто не открих във форума коментар на моите въпроси.
1. Получихме средствата по единствената ни разплащателна банкова  сметка. Мисля , че това не е проблем ?!
 2. Относно вида разходи - външни услуги и разходи за материали - приемат се, трябва да се създадат отделни счетоводни сметки с наименованието на договора. Осигуровки могат да се платят, само тази част , която е за сметка на работодателя. Това плащане как да се отрази в отчетността - и при него ли трябва да начисля осигуровките в отделна аналитична сметка на 605 ?!
3.  Работни заплати - може ли  да се изплащат от тези средстава - и пак ли да  осчетоводя разходът по специална аналитична сметка в 604 ?!
4. Ако разплащаме материали, и например фактурата е с ДДС е на обща стойност 6000 лв, с отделно нареждане трябва да платя 5000 - като средства от ОПИК и с отделно нареждане 1000 лв. , собствени средства  за ДДС-то. Така ли се практикува ?! Или се плаща общо 6 000 лв и само разходът без ДДС се осчетоводява в отделна аналитична сметка ?
Моля за помощ!
А  заявление Г3 в Търговския регистър ? Не може ли и ние счетоводителите да я подаваме ?!
През 2019 година фирмите, които през 2018 година  не са имали дейност подаваха декларация, която се депозираше в ТР изключително само от собствениците или от изрично упълномощен адвокат. Доколкото схващам , сега вече не е така ? През настоящата 2020 година за фирмите без дейност през 2019 година в ТР какво подават и кой има право да го депозира/ подава ?
Въпросът Ви е абсолютно неясен..... Когато имаш реализация по кредита на гр.70 за износ и за ВОД.... При доставка - внос и ВОП .... Какви записвания ?
Да разбирам ли , че онова изискване , което ни смущаваше през изтеклата 2019 година е отпаднало - фирмите без дейност , декларираха това обстоятелство в ТР ,чрез декларация, подавана изключително от представляващия/собственик или от изрично упълномощен адвокат / и не можеше това действие да се извършва от счетоводител ! / до 31.03. През 2019 година , ако това не се направеше до 31.03. можеше да се публикуват нулеви отчети в ТР. Това вече е променено , така ли ? И се подава в НСИ като друга година - декларация за неактивност, а в ТР нововъведеното приложение по чл.38 от ЗСч. - не помня кое приложение беше....