Отговорили са Ви по-горе, че когато лицето е самоосигуряващо се /пишете, че е едноличен търговец, ако правилно сме разбрали/ не удържате нищо. Самоосигуряващите се лица декларират пред платеца на дохода по ГД , че са СОЛ по смисъла на КСО, издават документ за получената сума , който документ няма значение как ще е наименуван - разписка, фактура или нещо друго, стига да съдържа реквизитите по чл.7 от ЗС и платеца на доход плаща договорената сума без да удържа каквото и да е.
Аз също подкрепям идеята!
Много е важно да се изясни защо управителя не иска да удържа данък от договорената сума , а е готов да плати дължимия данък :) Може би просто иска нето сумата, която се плаща на наемателя да е 300.00 лв. на месец.  Или, ако тръгнем по обратен път да изчисляваме, за да получи чисто 3000.00 лв. за десетте месеца наемодателя, бруто сумата трябва да е 3296.70 лв. и от тази сума след съответните изчисления данъка, който трябва да удържите от лицето и внесете в бюджета е 296.70 лв. Тогава за вашето дружество признат разход ще е цялата сума от 3296.70 лв. и ще сте внесли данъка, който е дължим от физ.лице, но вие като платец трябва да удържите и внесете. А няма как иначе данъка да се признае за разход на дружеството при положение, че не е негов присъщ разход.
Ако не е извършена пререгистрация в ТР, тогава ГФО се публикува в интернет или в списание - най-общо казано :)
Да. правилно изчислявате. Изтеглете си декларация с баркод, в нея има заложени изчисления и контроли и така ще си сверите сметките, ако не сте го направили вече. :)
Моля ви за помощ.
Прочетох преди около седмица писмо от НАП, че няма да ревизира фирми, които са подали корегираща д-я по чл.92 до края на тази година.

Мисля, че беше казано, че няма да санкционира, а не "ревизира" ....И аз четох нещо подобно в страницата на НАП и го цитирам по памет. :)
Не, изпуснали сте срока. Ще си включите дохода в годишната декларация.
Декларацията по чл.55 се подава от получателя на дохода, когато той е самоосигуряващо се лице за всяко тримесечие без последното - четвъртото тримесечие. За доходите получени през четвъртото тримесечие на годината не се подава декларация по чл.55. Те се включват направо в годишната декларация.
Започнах да Ви отговарям, но прочетох втори път запитването и не съм сигурна, че съм разбрала въпросите :)  Ако договорите Ви са сключени с физ.лица, не разбирам защо им предоставяте декларация по чл.43, ал 5 от ЗДДФЛ /ако разбира се и те не са самоосигуряващи се/. Тази декларация се подава пред платец на доход, който е ю.л или самоосигуряващ се, за да не удържа осигуровки и данък на получател, който е декларирал, че е СОЛ. За полученото от Вас възнаграждение за посредническата дейност следва да издадете документ, като това може да е фактура, разписка или с друго наименование, но трябва да съдържа изискуемите по чл.6, ал.1 от ЗС реквизити.
Казвате, че сте СОЛ, а питате дали са приход за фирмата ВИ?  Като СОЛ това е доход от стопанска дейност. Но по-добре уточнете въпроса, за да не Ви подведа.....:)
Не можах много да разбера какво сте направили, но да разбирам, че все пак сте се оправили :)
Програмата е Делта Про и от там също ни омотаха доста. По техните указания процедурата е следната - осчетоводава се само ф-рата 304/404 Покупки, Получател в тристранна операния и нищо друго. Това в ДДС декларацията отива в кл.30, а в дневник покупки кол.15 и това е.
Здравейте, аз също работя с Делта Про и бях намерила помощ или подобен казус във форума на Микроинвест....  С няколко изречения ще се опитам да Ви насоча : Първо си осчетоводявате самата ф-ра  Дт 304 / Кт 401 за получената стока /сметките са примерни при вас може да си е 404, но с Тип на сделката : Неопределена и така самата фактура не влиза в СД. Издавате си Протокол за начисляване на ДДС-то, който включвате както в покупките , така и в продажбите. Или с една контировка въвеждате протокола, номер и дата с тип на сделката : "Покупка", операция по ДДС : "получени доставки, ВОП с право на ПДК, а със следващата контировка въвеждате отново протокол, номер и дата, но с тип на сделката : "продажба", операция по ДДС: "Доставка по чл.82 ал 2-5. Така вече Протокола се отразява в СД и в дневниците. Сметките , които ще използвате си ги избирате Вие, някаква разчетна сметка, сметка за вътрешни разчет и съответно 453/1 и 453/2.  В общи линии е това :)
Един ПИК решава тези проблеми :)
Напълно подкрепям! :) Делфинче, вземайте ПИК и не се занимавай с ел. подпис и пълномощно за СОЛ.
Да, ползвате. След като е за дейността на фирмата, ще си ползвате ДДС-то.
Че пише , пише, но въпреки това, аз бих издала такава, за да се сметнат НПР и да се види как е сметнат данъка, а не да попълвам РКО.
Но Вие като платец на дохода нямате задължение да смятате и удържате данъка, когато лицето е СОЛ и е декларирало това обстоятелство пред Вас.
Да, първо главниците и след това лихвите. Но пропускате, че ако след погасяване на главниците по РА, междувременно са декларирани нови задължения за данъци, независимо, че лихвите са със по-стара дата от новите задължения, при постъпило плащане по сметката за данъци, сумите ще покрият новите главници или ако се плащат точно сумите за новопоявилите се задължения, лихвите отново остават висящи. А лихвите, начислени до момента на плащането на сумите по РА ще си останат едни и същи във времето след това.
Както сте го замислили,няма да стане.Като плащате каквото и да е,единната сметка разпределя.
Когато постъпва плащане, с него се погасяват първо главниците и едва тогава се погасяват лихви.
Декларацията по чл.13 ал.4 е с данните и подписа на заявителя, а в случая разбирам Вие сте заявител , в качеството си на съставител на ГФО.
Така де - има обикновена поръчка, бърза поръчка, експресна поръчка..... :good:

 :good: Много точно казано :) :) :)
Не би трябвало да има значение броят на дните, а основанието за прекратяване на договора посочено в заповедта.