Проблем ли е, ако вместо декларацията по чл.62а се предложи за публикуване самия протокол от общото събрание(или протокол-решение)?
Здравейте, попълних декларация по чл.92 обаче не ми излиза номера на подадения отчет все още , а в статистиката имам такъв.Днес съм подала в статистиката , но в самата декларация всичко е в зелено на не ми излиза номера?
Трябва ли да се генерира номер на Годишен отчет?
Какво стана? Излезе ли Ви номера на отчета от статистиката?
Когато фирмата се занимава с търговия, фактурите за закупена стока могат ли да се отчитат ?
Не, не може. Изрично в указанията на ОПИК е казано, че закупуването на стоки НЕ Е допустим разход. То и не е разход от счетоводна гледна точка. Разход става, когато стоката се продаде, а не когато се купи.
Извинявам се, ако въпросът ми звучи глупаво, но започнах да се чудя как се определя кога свършва изпитателният срок при трудов договор на 2 часа дневно.
След 6 календарни месеца след датата на започване на работа по такъв договор или след "навъртането" на 6 месеца трудов стаж по КТ? Въпросът с болнични и отпуски в случая не стои.
Уан, благодаря за мнението. Но все пак въпросът за за санкцията не се решава от ДЗЛ или от счетоводителя. в ЗДДс няма предвидена санкция за неиздаване на документ без фискален ефект, но дали някъде другаде има разпоредби в този дух, не знам. само знам, че в нашата страна обичат да санкционират. стига да има основание. и затова се интересувам дали в този случай някой би имал основание.
По същата тема, макар и няколко години по-късно.  :smile1:
Навсякъде, където потърсих, въпросът с фактурирането при консигнация се разглежда от гледна точка на ЗДДС. Има ли проблем, ако консигнаторът и консигнантът не са регистрирани по ЗДДС фактура да не се издава при предаване на стоката, а това да се прави(фактурирането) на определен период-примерно тримесечие или дори в края на годината? т.е. има ли правно основание, задължаващо нерегистрирано по ЗДДС лице да процедира според ЗДДС, след като това не би дало никакъв фискален резултат? и дали някакъв административен орган може да санкционира страните в сделката при неиздаване на фактура?
колеги, моля за мнение по следния казус:
в текущия период фирма предстои да декларира ДДС за възстановяване за юли в размер на 12 000 лева(първи месец за възстановяване), като същевременно има неплатени данъчни и осигурителни задължения в размер на около 9000 лева. Какво следва да предприеме, за да се приложе чл.92 ал.1 т. 1 от ЗДДС? дали да не се попълни клетка 80 на справка-декларацията? или непременно трябва да се подаде искане за възстановяване, което може и да се подмине поради изтичане на текущия месец? благодаря предварително на отзовалите се.
И в тази връзка съвети от рода на казаното от тебе "може да подадете в текущия дневник и без да уведомявате никого. ако уведомите - ще отнесете глоба от 500 лева при всички случаи"
е една "свободна интерпретация" по въпроса нямаща нищо общо със законовите текстове.
сигурна ли си? защото аз съм уверена, че отиде ли някой да уведоми за невключен документ от преди година, ще се прибере с глоба. ако имаш опит в това отношение-сподели.
така и не разбрах кое по твое виждане е свободна интерпретация? това, че невключения документ може да се подаде с текущия дневник без уведомяване? може би размерът на санкцията?
във всеки случай санкция за неприлагането на т.2 няма, дори и да си направиш корекции(когато се налага) както няма и облекчение за прилагането й(изключая скромното й споменаване в един от санкционните членове)

 
за делфинчето и алфа - освен точка 1 има и точка 2 в алинея 3 на  коментирания член. и въобще цялата алинея 3 определя КАК да се направи корекция ИЗВЪН случаите на алинея 2. Не знам кое ви дава основание да преценяте, че САМО в определени случаи се прилага точка 2, а че този коментиран случай не е сред тях. не смятам подобно тълкувание да има законодателят. случаят си е точно за корекция С уведомяване. извън полагаемата се по чл. 182 санкция е редно от НАП да начислят и лихва за забавеното повече от година ддс по неотразения документ.
може да подадете в текущия дневник и без да уведомявате никого. ако уведомите - ще отнесете глоба от 500 лева при всички случаи. ако не уведомите, имате шанс да минете незабелязано. ако не ви отразят като нарушение, ще се разминете с глобата. ако ви заловят - пак 500 лева е санкцията. така че не виждам защо да се тикате сами в устата на вълка. а дали ще спазите или не чл.126 няма да се отрази на санкцията.
Благодаря, create, кой да предположи,че под името интрастат може да се вмъкне декларация по зддфл или зкпо. чак "толкова" творческо мислене не можах да извадя.  :smile1:
ама това е писано през 2013. през цялата 2014 година подавах тази декларация(струва ми се през "декларации, документи и данни по ЗКПО). а сега там ги няма.
извинявам се, ако е коментирано вече, но не намерих нещо по темата. разглеждах електронните услуги и не открих от къде да подам  тази декларация за първото тримесечие на 2015
сгрешил е, това не се отрича. би ли понесъл санкции, ако не анулира така издадения документ и не издаде нов, но пък щета за фиска няма?
ЕТ, регистриран по ЗДДС, представя фактура(за направена експертиза), издадена от него към бюджетна организация, където са го накарали да им издаде "опростена" фактура, накарали са го да задраска ставката на ддс и да впише сумата, която ще му платят, без да вписва на отделен ред размера на данъка. и той, разбира се, послушно е изпълнил нарежданията. дали е достатъчно при отразяването на този документ в дневника по продажбите да се разбие общата сума на основа и ддс? на него никак не му се иска да ходи да се разправя с хората на "възложителя".
пропуснах да попитам-два различни входящи номера ли имаш за подадената декларация?
може и да не може по електронен път. ще получиш отговор, че не си в срок за корекции. пробвай, ако искаш с код "К" и нулеви стойности на всички клетки, но със сигурност протоколът ти ще бъде за отхвърляне заради отминал срок. щом периодът ти е м.11, то срокът е до края на 12, нищо че данните са подадени вчера.
няма промяна в насока да не се посочват.
колибри, препоръчвам ти да сложиш наблюдател и отчетник и близо до тоалетната, за да брои изхабените листчета тоалетна хартия и да ги осчетоводява точно. а може и да прилага доказатества за изразходването им. :) но според мен счетоводителят освен отчетник трябва да бъде и мислещ човек и да прецени какво ще похарчи за съответната стриктност. щом не можеш да прецениш, не съм в състояние да ти помогна, а и не искам.
а ако т.нар. от теб "теория" е нова за теб, не значи че е нова изобщо. но нейсе.
Хм, като чета тази тема се питам как ще установяваме липси, които не са данъчно-признат разход след като разликата между заприходените и налични материали ще е равна на вложените ? И това било / се оказва / и практика .
кое бе, колибри, няма да е данъчно признат разход? колко шкурка няма да е данъчно призната като разход, или колко кит, или колко разредител или колко боя? като им определиш "данъчно признат" нормативен разход, обади се на питащия/та и ще му/й помогнеш ефективно.
дребномислието води до извращения.