Благодаря. Лицето има сключен основен трудов договор на 4 часа. При нас е сключил договор за работа в понеделник и вторник всяка седмица по 7 часа. Договорът е регистриран с код 12.
Здравейте!
Може ли чл. 114 КТ да е самостоятелно основание за допълнителен трудов договор? Трудовият договор е сключен на осн. чл. 114 във връзка с чл. 111 и вече е пуснато уведомление с код 12. Да правя ли някакви промени с ДС или заличаване и ново уведомление с код 11?
Ваучерите за храна не са пенсия, обезщетение или помощ и според мен не би трябвало да се включват в брутния доход за детски надбавки, но все пак ги вписвам в отделна графа,
От Допълнителните разпоредби към Закона за семейни помощи за деца - пар. 1 т.2
2. (изм. - ДВ, бр. 69 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 21 от 2006 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2012 г., доп. - ДВ, бр. 98 от 2016 г., в сила от 01.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.) "Доход" са всички брутни доходи на семейството, които са облагаеми по Закона за данъците върху доходите на физическите лица, както и получаваните пенсии, обезщетения, помощи и стипендии, с изключение на добавката за чужда помощ по чл. 103 от Кодекса за социално осигуряване, стипендиите на учащите се до завършване на средно образование, но не по-късно от навършване на 20-годишна възраст, както и помощите и средствата, получени по този закон и по Закона за закрила на детето и Закона за хората с увреждания.
Имат ли отделни управители и финансово-счетоводна самостоятелност? Ако да, според мен става въпрос за закриване на част от предприятие.
Обезщетението е платено. Става въпрос за 2 дни от септември. Начислих осигуровки върху МРЗ (проп.за 2 дни)
Така е по отношение на МОД. Не съм задала правилно въпроса. В случая МОД съвпада с минималната работна заплата 780 лв. Така че осигуровките би следвало да са върху МРЗ?
Благодаря. Времето на това обезщетение се зачита за осигурителен стаж и затова си помислих, че трябва да е на МОД.
Здравейте!
Имам съкратен служител, на който се изплаща обезщетение по чл. 222 ал. 1 за оставане без работа. Обезщетението за септември е по-малко от минималния осигурителен доход (780 лв), пропорционално изчислен за дните на обезщетението. Осигуровките върху размера на обезщетението ли се начисляват или върху мин.осиг. доход?
Има си клетка за необлагаемите.
Кой иска този регистър- НАП или държава членка?
Иначе в чл. 96 от ППЗДДС пише, че структурираният файлов формат се утвърждава със заповед от НАП, а такава няма (поне не съм разбрала да има). А какво трябва да съдържа:

(a) the Member State of consumption to which
the goods or services are supplied;
(b) the type of services or the description and
quantity of goods supplied;
(c) the date of the supply of the goods or
services;
(d) the taxable amount indicating the currency
used;
(e) any subsequent increase or reduction of the
taxable amount;
(f) the VAT rate applied;
(g) the amount of VAT payable indicating the
currency used;
(h) the date and amount of payments received;
(i) any payments on account received before the
supply of the goods or services;
(j) where an invoice is issued, the information
contained on the invoice;
(k) in respect of services, the information used to
determine the place where the customer is
established or has his permanent address or
usually resides and, in respect of goods, the
information used to determine the place
where the dispatch or the transport of the
goods to the customer begins and ends;
(l) any proof of possible returns of goods,
including the taxable amount and the VAT
rate applied.

Благодаря. А дали ваучерите за храна трябва да се включат към бележките за доход, които издаваме за детски? В закона за семейните помощи за деца пише облагаем доход по ЗДДФЛ, не намерих да е променено, ама ....
Годишните отчети не са задължителни.
Да, написано е на сайта на НАП.
"Регистрираните на основание чл. 96, ал. 1 от Закона за данък върху добавената стойност лица с облагаем оборот за последните дванадесет месеца под 100 000 лв. към 1 януари 2023 г., които желаят да прекратят регистрацията си по закона, могат да подадат заявление за дерегистрация в компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите. Няма законово регламентиран срок за подаване на заявлението. "
По същата логика не би трябвало да се подава заявление за регистрация при оборот под 100000 лв. преди 01.01.2023 според мен.
При достигане на облагаем оборот от 50000 в края на декември, лицето следва ли да подава заявление за регистрация в началото на януари 2023? Според мен не, но все пак да попитам.
Ако влезете на сайта на НСИ с електронен подпис, имате ли достъп до стари отчети?
Решение на Общото събрание на работниците.
Ами обикновено подават документи в Бюрото по труда за обезщетения.
Ще ви направят проверка от НОИ, ако освободите по този член преди да е минал месец от назначаването. Искат пълната документация - трудов договор, заповед за освобождаване, ведомост и др., обяснения. По-добре го освободете по взаимно съгласие. Изпратете му по пощата молба и заповед да подпише и да ви ги върне.