На мен ми изглежда правилно. Забавили сте плащането от 100 лв.. Независимо, че парите са били в НАП, погасяването е станало в момента, в който сте посочили по-високото задължение.
Това, че имате някакви пари по сметката, нищо не значи.
Благодаря, за мнението.
Колеги, моля за мнение:
Деклариран и внесен корпоративен данък м.12.2018 в срок. Сумата е примерно 1000лв. На 31.03.2019 подадена декларация с дължим данък 700лв. НАП си ги обвързват правилно. Останалите 300лв. остават в данъчноосигурителната сметка, не се искат за възстановяване, нито се прихващат за друг данък, тъй като се очаква един документ с който ще се наложи корекция. Вече нещата са ясни и се налага да подам коригираща декларация и да увелича данъка с примерно 100лв. НАП обаче начислят лихва. Пуснах писмо да обвържат отново плащанията, но по телефона ми казаха, че искането ми е неоснователно. Поисках отговор писмено, сега ще чакам може би 7 дни и затова се допитвам и до Вас. Правилно ли е според вас да се начислява лихва, въпреки, че дори остават надплатени 200лв.?
Здравейте, за да не разводнявам форума, понеже ситуацията е същата, но получателя на услугата е от трета страна, мога ли отново да приложа чл.21, ал.2 и в Дневника да включа сумата в колона 23?
Благодаря. До Понеделник ще трябва да разуча правилата за здравно осигуряване в Литва, Словакия и Франция.
heliair,
след като ще ги КОМАНДИРОВАШ къде ще им е homebase?
Как си направила ТД с ЛНЧ или със служебен номер?
Фирмата е българска (предполагам) и работиш по българското законодателство.
Ако нямат ЗОВ как ще ги застраховаш?
Още повече, че пилотите тук в БГ са 1-ва категория труд и той им се признава, което означава, че работодателят трябва да внесе за своя сметка и тази осигурителна сума.
Удържаш всички осигурителни вноски, както и данъка.
В началото на 2019 г. ще ти поискат бележка с тези данни, за да я представят в техните държави, а ти трябва да попълниш една таблица за НАП с данните за тях.

ТД ще бъдат със Служебен номер от НАП.
Не те разбирам, какво означава ако нямат ЗОВ, как ще ги застраховам? Застрахователите казаха, че им е достатъчен документ за самоличност.
За всички други осигуровки нямам съмнение, но ме притесняват здравните. Ако ги плащам в България те никога няма да ползват здравни услуги тук, тъй като не живеят тук. Когато са си в държавите и им се наложи да ползват здравни услуги там ще им излиза, че не са здравно осигурени. Може би има нещо, което ми убягва, затова попитах.
Поне служебен номер от НАП ще имат, нали?
ДОД няма отдавна, има ДДФЛ. Трябва да видите къде ще го дължите. За здравното мисля, че се дължи назначено лице по ТД, но ако има по-заещ, да си каже.

Да, служебен номер от НАП ще имат.
Здравейте, колеги. Моля за съдействие, който е имал следната ситуация: Назначаваме лица от ЕС на трудов договор по българското законодателство като Пилоти и Авиоинженери. Същите ще ги командироваме в трета страна. В общия случаи всеки служител заминава от своята собствена държава директно в третата страна, където е командирован. Престои в България може да нямат или той да е 2-3 дни, т.е. регистрация за ЛНЧ няма да се прави. Въпросите ми са два:
1. Дължи ли се в България ЗОВ?
2. Дължи ли се в България ДОД?
Благодаря на всички. Хубав следобед :)
Moже да му изплатите колкото бройки БТВ желаете, стига да не са по-малко от нормативно установения размер.
Щом няма 10 години при последния работодател, няма и право на 6 - има право на 2. А колко вповече ще му дадете - това си е ваше решение, което няма да доведе до неблагоприятни последствия за работодателя...
Благодаря. Предвид факта, обаче, че върху обезщетението не се дължат осигуровки и данък, дали НАП няма да го третира, като допълнително възнаграждение, прикрито под формата на обезщетение?
Аз разбирам въпроса по друг начин.
Оставам с впечатлението, че техния човек е придобил право на пенсия за осигурителен стаж и възраст но няма 10 г. стаж при последния си работодател.
И питането е дали могат да му изплатят 5 вместо 6 БРЗ като стажът му е с 1 г. по-малко.
Нека колегата да потвърди дали това е въпросът.

Ако ДА, то според мен не е редно да се "редуцира" това обезщетение.
Никъде не е коментирана такава възможност нито пък текста от КТ дава възможност за интерпретация.

От името на питащия heliair оставам с впечатлението, че става дума за авиация.
В случай, че е така може да проверят дали фирмата не е била една и съща и само в някакъв момент да е променила името си или да се е обединила с друга подобна.  :smile1:
Служителят е придобил право на пенсия. При последния работодател има 8г., и му се полагат само за 2 месеца обезщетение. Работодателят иска да му изплати за 6 месеца. В случая ние не искаме да редуцираме, а да изплатим повече. Допустимо ли е това, предвид факта, че върху обезщетението не дължат осигуровки и данък?
Здравейте, може ли на служител, който има по-малко от 10 години стаж да му се изплати обезщетение в размер на брутното му трудово възнаграждение за срок от 5 или 6 месеца, на основание чл.222, ал.3, а не както е записано само за срок от 2 месеца? Да уточня - не сме бюджетно предприятие.
Колеги, случвало ли ви се е от НАП Чехия да ви поискат допълнителни документи за предоставяне? По какъв начин сте им ги изпратили? С електронен подпис през системата на НАП България, няма такава опция, официално ми отговориха и по е-мейл. Изпратих ги на е-мейла посочен в страницата на НАП Чехия, от там ми върнаха автоматичен отговор, че не ги приемат. Някой имал ли е такъв случаи?