Влизаш в задълженията с ел. подпис, трябва да видиш нещо такова:
№/дата на изпълнително дело         № и дата на изп. основание   
              1116/2010                                       Д-389/09-06-2008
При баща ми ситуацията е странна:
№/дата на изпълнително дело: няма нищо
№ и дата на изп. основание: A09xxx/04.06.2010
Актосъставител/Взискател: Охранител Полиция...
Остатък Главница: 10 лв. 
Остатък лихви: 0 лв.
Много странно. Да не би от НАП да чакат да се подаде молба за погавяне по давност на задължението, и затова да не правят нищо?
Вижте кога е образувано делото в НАП, ако е след 3 години / 06.2013 и по-стара/ от датата на фиша, подайте молба за отписване по давност.
Това къде и как мога да го проверя? С електронния подпис не виждам такива данни. Ако баща ми отиде на място да пита, ще му дадат ли такава информация?
Принципно фишът не се появява автоматично в системата на НАП. В смисъл, това не е справка за дължимите глоби по фиш.
Аз разбирам но към 02.2013 от НАП са издали удостоверение за наличие или липса на задължения на основание чл.87 ал.6 от ДОПК, и там фишът го няма. Той от своя страна е с дата 06.2010. На КАТ давностния срок нормалния е 2 години. Значи към този момент при НАП задължение не е фигурирало (предполагам щеше да излезе в удостоверението за липса на задължения). В началото на 2015 пак пусках на баща ми по - електронен път заявка за такова удостоверение. Там имаше проблем с едни осигуровки и не съм сигурна какво издадоха, но е входирана молба за издаване на такова удостоверение (само да го намеря). Дори да спрем до 2013, не ми е ясно защо Публичния изпълнител или НАП са приели да образуват преписка, при изтекли 2 години и не-събрано задължение.
Да не е публичен изпълнител?
Говорих пак с НАП преди минути. Да публичен изпълнител е. Дори се опитаха да ми вменят по телефона, че давността не била изтекла.
Аз в момента гледам удостоверение за липса на задължение от 2013, където това задължение го няма. Имам и още едно такова от 2014. Ако наистина на КАТ давността е 2 (максимум 3 години), а в НАП 2013 го е нямало, то как трябва да се процедира?
Здравейте, в електронния подпис на баща ми от известно време излизаше, че има не-платен фиш. Той през годините си е вадил поне 3 пъти удостоверение за липса на задължения, и съответно нямаше никакви задължения.
Днес гледам информацията на сайта на НАП (през електронния подпис) се подновила. Обадих се да питам, казаха ми по телефона, че фишът от 10 лева бил даден на ЧСИ. Как ЧСИ събира фиш от 06.2010 и каква е тази давност, аз не мога да кажа. На теория давността трябва да е 2 години, а абсолютната 3. Дори да е стандартната давност на НАП (5 години), то от 06.2010 до 10.2015 са пак над 5 години.
Казаха ми, че лицето трябвало да изяви желание да му се погасят по давност задълженията. Също ми казаха, че трябвало директно с ЧСИ-то да говоря. Дадоха ми дори имена и телефон на ЧСИ-то, но на телефона няма никой (фиксиран виваком е), а самото ЧСИ в никакъв регистър не мога да го намеря по имената му. В този случай какво се прави? Възможно ли е да отиде баща ми в НАП и да иска да му погасят по давност задължението.
Тук вече е от значение дали получателят на услугата е ДЗЛ или не. Ако не е, то не сте длъжни да правите регистрация по чл.97а, а само си следите оборотите за задължителна регистрация по ч. 96. :smile1:
Скрит текст :
Сега вече ми се изясни ситуацията. Благодаря Ви много за изчерпателния отговор.
Дори да е ДЗЛ, то е извън ЕС и при предоставяне на услуга (не при получаване) не възниква задължение за регистрация по чл. 97а
Благодаря много. Бях се притеснила, понеже според това, което прочетох, при възникване задължение за регистрация по ДДС, би трябвало да я направим 7 дни преди самата сделка (ако правилно съм прочела).
Ако е възможно и още един въпрос. Ако експерт от нашата фирма, окаже консултация на лице (данъчно задължено или не задължено), което е гражданин на друга държава членка в ЕС, тогава ще ни се наложи ли да правим регистрация по ДДС? Аз мисля, че да, но все пак искам да съм сигурна.
Здравейте,

Фирмата ни няма регистрация по ДДС. Предстой ни да укажем консултантска услуга по Емайл на физическо лице, което се намира извън ЕС. В този случай трябва ли да се регистрираме по ДДС?

Благодаря предварително.
Препоръчвам Ви да се свържете със счетоводител и да обсъдите всички въпроси, които Ви занимават - не са един и два и отговорите по тях не са с една дума. Не мисля, че форумът е подходящо място за получаване на толкова съществена консултация - вероятно биха възникнали и други съпътстващи въпроси.
За осигуряването само - задължението за него възниква, когато започнете дейност и подадете за това декларация обр.ОКД5 в НАП. Същата се подава в 7 дневен срок от започването на дейността.
Къде ти, такъв счетоводител, те водят бакалии и баничарници тук..
А нещо с опрощаването на кредитите до 19 000 евро нямаше ли?
Здравейте,

Казвам се Петя. Специално се регистрирах тук с надеждата да получа адекватни отговори на въпросите, които ме вълнуват.
Занимавам се с дизайн на уеб сайтове, изработка на логота, шаблони и прочие услуги за чуждестранни клиенти по Интернет. Досега се занимавах с тези дейности по - скоро като хоби и те ми носиха минимални доходи, колкото да покривам някои от сметките си през месеците.
Замисляла съм се да отворя собствена фирма, но досегашната ми работа поглъщаше по - голямата част от времето ми. Преди 2 седмици ме съкратиха от работното ми място, собственикът на фирмата реши да прекрати дейност.
И така, аз реших да реализирам отдавна планираната си идея да регистрирам моя фирма и да започна да продавам услугите си сама.
Всъщност тук трябва да отбележа няколко факта:
1) Не възнамерявам да продавам на български граждани и фирми, за съжаление, те не са достатъчно платежоспособни. Един два пъти съм пробвала и ми е било много трудно да си получа възнаграждението. Почват се едни пазарлъци, разсрочено плащане, промени на уговореното, въобще много неприятни истории.
2) Установила съм, че заинтересовани към уеб дизайн и логота са предимно чуждестранни граждани, физически лица, главно от САЩ, Канада и Австралия. Напоследък често ми се случва да работя и с индийци и пакистанци.
3) Най - много ме притесняват Европейските граждани. Напоследък често получавам запитвания от физически лица от Англия, Германия, Австрия, дори Румъния във връзка с шаблони за уеб сайтове и доработка по определени вече съществуващи уеб сайтове.

Да обобщя: не планирам да работя с българи, повечето ми клиенти са от САЩ, Канада, Австралия и Индия. Имам потенциални клиенти то Европейския съюз (физически лица).

Наскоро посетих консултациите (които са в Четвъртък) организирани от местния НАП, но там се оказа че една част от експертите им са в отпуска. Говорих с един от методистите им, но човекът откровено си призна, че не може да отговори на всичките ми въпроси.

Във връзка с написаното по - горе имам следните въпроси:
1) Аз сега съм безработна. Когато регистрирам фирма, веднага ли трябва да започна да се само-осигурявам през нея като СОЛ или когато фирмата започне реално да осъществява икономическа дейност тогава?
2) Плащанията от клиентите ми ги получавам предимно по ПейПал (PayPal). В НАП се опитах да питам, но ми обясниха, че единствено еPay имали лиценз за България. Аз обаче имам познати, които продават през Пайпал. Все пак Пайпал са регистрирани в Ирландия (или Люксембург) пак е Европейски Съюз. Аз получавам парите си на моят ПейПал (евентуално може да го ъпгрейдна към Бизнес Акаунт, има такава възможност, особено когато се премине прагът от 2500 евро). Та аз получавам парите си от клиенти в ПейПал, после ги тегля на банковата си сметка. В НАП ми намекнаха за Еpay и дори за касов апарат, аз обаче не виждам какъв е смисълът. Самите "извлечения" от PayPal и от банката, не са ли достатъчни?
3) В НАП ми казаха нещо много притеснително. Не бяха сигурни, понеже методистката им, която разбирала от ЗДДС я нямало, обаче от 01.2015 имало нови правила свързани с доставката на електронни услуги. Всъщност от това, което аз прочетох, не ми стана ясно - дизайн на уеб сайтове, шаблони за уеб сайтове, изработка на логота и прочие - електронни услуги ли са или не?
Понеже ми казаха, че ако имало електронни услуги и имам клиенти физически (данъчно не-задължени) лица от ЕС, трябвало веднага да си регистрирам фирмата по ДДС веднага (вместо да следя за прага от 50 000 лева), и на 3 месеца да подавам отчети. Този въпрос, остана много неясен за мен.

Попитах, дали не мога да пусна запитване по електронен път към НАП, обаче ми казаха, че можело само за фирми с електронен подпис.
В местния НАП, просто е безсмислено, вече ходих там, а и колежката им е в отпуска в момента.
Можете ли да ми помогнете и да отговорите на въпросите, които съм описала по - горе и ме вълнуват.

Благодаря предварително!

Петя
Според мен, няма значение, че застрахователят е платец - това са отношения между него и собственика, а услугата се предоставя на собственика, който е данъчно незадължено лице. В този случай съгласно чл. 21 услугата е с място на изпълнение на територията на България и Вие следва да начислите 20% данък.
Има има, ако автомобилът е на лизинг, собтвеникът само си мисли, че е собственик.
Освен това, собственикът си иска автомобилът оправен, там стигат неговите правомощия. Затраховал го и не го интересува, как ще го оправят. Предполага се, че има касkо или нещо такова, по - което се прави ремонтът, така че Алианц Словакия наема фирма под-изпълнител да извърши ремонта. Това е...
Има случаи, когато застрахователят плаща на собственика и му дава възможност той да си прави ремонта в сервиз, където прецени. В случаите, когато застрахователя плаща (наема) друга фирма да извърши ремонта, не въздам, къде е логиката клиентът въобще да получава фактура.