ППЗМИП: Чл. 67. (1) Лицата по чл. 4 от ЗМИП изготвят на годишна база план за въвеждащо и продължаващо обучение на служителите си за запознаването им с изискванията на ЗМИП и актовете по прилагането му, който се изпраща на дирекция „Финансово разузнаване“ на Държавна агенция „Национална сигурност“ в срок до 15-о число на месец февруари на годината, за която се отнася. В плана се включва и текущо практическо обучение, насочено към разпознаване на съмнителни операции, сделки и клиенти, и предприемане на необходимите действия при възникнали случаи на съмнение за изпиране на пари.
но 4 месеца бях безработна, в калкулатора на брутна заплата какво трябва да напиша за тези 4 месеца.. минимална заплата 510лв. Или?
Благодаря предварително

Здравейте,
Към калкулатора има подробни указания, които трябва да отворите и прочетете, за да попълните коректно дохода си по клетките.
От сайта на НСИ:

27. „Справка за таксите и комисионните, начислени за 2017 година” - нова

В „Справка за таксите и комисионните, начислени за 2017 година“  се посочват всички такси и комисионни съгласно индивидуалните договори сключени от фирмата, независимо дали са посочени в други справки в годишния отчет.
Примери:
Банкови такси и комисионни - в сектор Финансови предприятия.
Интернет - ако в договора е оформен като месечна такса, се посочва в сектор Нефинансови предприятия.
IT поддръжка,  ако в договора е оформено като месечна такса, се отразява за физически лица в сектор Домакинства, за юридически - в сектор Нефинансови предприятия.
Абонаментно почистване, ако в договора е оформено като месечна такса, се отразява за физически лица в сектор Домакинства, за юридически - в сектор Нефинансови предприятия.
Такса СОТ - в сектор Нефинансови предприятия.
Такса за обучение, ако е оформен договора като месечна такса, се отразява за физически лица в сектор Домакинства, за юридически - в сектор Нефинансови предприятия.
Нотариални такса - в сектор Нефинансови предприятия.
Такси и разговори за телефони - включват се само таксите в сектор Нефинансови предприятия.
Такси, платени на държавни институции (НОИ, Агенция по вписванията, Агенция по геодезия, картография и кадастър, общини и т.н.), се посочват в сектор Държавно управление.
Такси и комисионни от сделки с недвижими имоти се отразяват в сектора контрагент: физически лица - сектор домакинства, юридически - съгласно статуса им - в сектор Нефинансови или Финансови предприятия.
Такси и комисионни от застрахователни /осигурителни/ предприятия, се отразяват в сектор Финансови предприятия.
В справката е необходимо да бъдат попълвани данните за текущата и за предходната година.
http://www.nsi.bg/bg/content/15829/basic-page/%D1%87%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D1%8A%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%B8-%D0%BF%D0%BE-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%88%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0
Очевидно досега не са засекли при промяната през 2011г.  от код в по-ниска в код в по-висока група на една и съща длъжност, че Д1 се подава по стария начин с грешен код.
Очевидно предходният счетоводител така и не е разбрал за промяната в кода за тази длъжност, и е продължил да декларира с код 3 в т.12.1, затова са минавали декларациите.
Прилагам едно указание по случая.
Какъвто и да е софтуерът, би трябвало да е синхронизиран с изискванията, и да не допуска примерно при пълно работно време в клетка 21 ОД под прага за длъжността по т.12.1.
За съответните години проверихте ли приетите прагове по съответната дейност на фирмата дали са над тези, по които са удържани осигурителните вноски?
А как е приела програмата на НАП осигурителен доход под прага за длъжността за всички тези години?
Без негово участие няма как да направите регистрацията. Трябва да му изпратите генерирания код, който той да потвърди изрично, за да може да го упълномощите.
Намерете си друг митнически агент, когото да упълномощите, за да видите как е процеса, след това ще упълномощите и Вашия, ако държи въобще да работи.
Избирате от списъка в портала на Агенция "Митници" митническия си агент, правата които ще му делегирате, и в края на процеса се генерира код - ТОКЕН, който трябва да му го изпратите, за да го потвърди, след това и Вие трябва да потвърдите през системата, че искате да Ви представлява пред митницата.
За да не се лутате, директно се свържете с митническия си агент - болшинството вече са наясно с процеса на пререгистрация, за да Ви насочва.
Стъпка 4: Създавате заявка за упълномощаване към вашия митнически агент, със съответен EORI  номер , за пряко митническо представителство.
Избирате от списъка митническия си агент, правата които ще му делегирате, и в края на процеса се генерира код - ТОКЕН, който трябва да му го изпратите, за да го потвърди, след това и Вие трябва да потвърдите през системата, че искате да Ви представлява пред митницата.
От 01.02.2018г. няма да можете да работите по новия начин, въведен в Агенция "Митници" чрез ел.портал, да подавате заявления към съответните митнически органи, да управлявате заявленията и разрешенията и да отговаряте на исканията на митническите органи, да разглеждате и отпечатвате заявленията и разрешенията. Няма как да упълномощите митнически агент да подготвя документите по внос/износ и да осъществява митническо представителство.
Не съм разучавала дали ако към действащ EORI номер няма коректно завършена пререгистрация в портала до края на месеца ще може да бъде ползван по някакъв начин в последствие, но в общи линии - ако имате намерение да реализирате някакви внос/износ в бъдеще, препоръчвам да се пререгистрирате в срока до края на месеца, за да не го разучавате специално.
Ако има някакво значение - митническият ни представител ни посъветва да пререгистрираме от компютър с Windows 10, през Chrome.
Сертификатът на електронния ни подпис е подновен 2015г., тоест не е нов.

Повечето митнически представители са обучени как да се извърши пререгистрацията, затова препоръчвам да ползвате дистанционно - примерно по телефона упътванията на своя митнически агент, за да не се лутате излишно.
Извинявайте предварително, но нещо съвсем се обърках. Кое е определението за икономически оператор? Кой е длъжен да се регистрира? Ние сме правили няколко вноса последните 2 години, това прави ли ме икономически  оператор?
Икономически оператор сте. Ако имате намерение да правите внос/износ в бъдеще.
Прилагам писмо на Агенция "Митници", в което предлагат помощ на място.
Законодателят достатъчно ясно е формулирал кога работникът може да започне да предоставя работната си сила.
Никъде във въпроса на питащия не е записано, че 02.01.2018г. е датата на постъпване.
Пита се законосъобразно ли е.
Не е законосъобразно.
Наредба № 5 от 29 декември 2002 г. за съдържанието и реда за изпращане на уведомлението по чл. 62, ал. 5 от КСО
Чл.4 (3) Работодателят е длъжен да връчи на работника или служителя преди постъпването му на работа копие на хартиен носител от завереното уведомление. Връчването се удостоверява с подписа на работника или служителя срещу името му в справката за заверените уведомления.
Предлагам Ви щом не успявате да се свържете по телефона, да пишете на servicedesk@customs.bg , за да помогнат по казуса Ви.
Поставям и линк към въпроси по регистрацията в АМ, който може да е полезен:
https://eportalapachetest.ecustoms.bg/eportal/public/Controler?control=UpdateForm&doc_def_id=34&row_id=1&param_selector=3
Пробвайте да се регистрирате от друг компютър, като започнете всичко отначало.