ех, няма ли колега, който да работи с Булстаком и да ми даде съвет :)
Здравейте, има ли колеги които работят с Булсатком, как осчетоводявате вече отчетите по касов апарт за платените такси и съответно плащанията към тях след това? В справката от НАП, нашия ЕКАФП те го подават като отчет продажби, т.е на нас това вече не ни е приход и трябва да е на разчет и после в банката когато им превеждам сумата пак разчет? дали правилно разсъждавам :hmmm:.. може ли помощ със сметки осчетоводено нагледно? Благодаря предварително!
Благодаря! и това четох и по това съдя, че не трябва да има корекция на данъчния кредит, въпреки, че не са напълно амотизирани(купени са 2019). Правилно ли разсъждавам?
Здравейте, клиент иска да продаде ДМА, които не са амортизирани на възможно най-ниска сума.. По балансова ст-ст са ми около 50000, мога ли да пусна фактура за 10000, ще трябва ли да правя корекция на ползваното ддс?
Здравейте, точно трябва да имам стойност в баланса. Собствениците прехвърлят земята, такава им е била уговорката в началото и в НА пише, че . Земята, която остава във фирмата е за останалите апартаменти, които не са продадени. Пак четох НА и в него пише че се остойностява по данъчна оценка, тъй като земята е придобила обслужващо предназначение.
Собствениците на земята, след като вече сградата е построена от нас и имаме акт 16, прехвърлят земята на всеки отделен собственик закупил апаратмент от вече построената сграда. И при нас остава 11% от тази земя, за апартаментите, които не са продадени все още.
Благодаря за отговора.Да, цена на придобиване е, моя грешка на изразяване. В НА пише данъчната оценка колко е. Собствениците на земята получават апартаменти с/у правото на строеж .. и след това с НА прехвърлят земята на всеки отделен собственик на останалите апартаменти. Дали като извадя себестойността на апартаментите за тях и остатъка ще ми е земята?
Здравейте, строителна фирма с/у право на строеж изгражда сграда и обезщетява собствениците на земята с апартаменти. На края на годината собствениците прехвърлят земята на всички собственици закупили апартаменти. Но към 31.12 има земя и останали непродадени апартаменти във фирмата. За апартаментите ми е ясна себестойността , но земята нз как да я осебестойността. Та моля за помощ, идеи как да го направя.
А този дивидент води ли се приход за фирмата ? не се ли случва многофазно облагане на една и съща печалба?
В ситуация съм на наемател и получавам фактура за префактурирана ел. енергия в която има и приспадната конпенсация. Дали правилно съм разбрала, че аз също ще я отнеса като приходи от финансиране?
Здравейте,
м.09 продаваме 2 апартамента , които са стара сграда и можем да не начисляваме ддс, но аз съм начислила, а не би трябвало. Как в м.10 да оправя тази каша.. С КИ дали ще им светне на данъчните или с минус грешната фактура, а после да си въведа както трябва да е.. нахендрила съм 36000лв ддс на клиента и се чудя как да оправя тази каша. Ще съм ви благодарна за идеи :)  :good:
Привет, колеги, може ли практически съвет как водите кофражните платна в строителството. Като ДМА или в 304, как отчитате изхабяването им? Ще съм много благодарна, ако някой колега ми напише и примери с контировки и суми  :blush:
И такова нещо нямам, няма и да имам вероятно. Собсвеника каза че всичко си е взел, но фактура няма да издадът.
Здравейте, имам платен аванс за 10000, като материалите са получени, но фирмата е фалирала и няма да получа фактура за приспадане на аванс. Дайте съвет как да закрия разчета? Благодаря
Здравейте, имаме клиент, който продава само в Гърция. Всички плащания би трябвао да минават през банка, но накрая на годината като ни изпрати неговите разчети с клиенти има разни разминавания. Клиенти, които при него са на нула, при нас излиза, че са надвнесли суми. Как си закривате тези суми ми е въпроса?
 Понеже, не успях да редактирам, като дочетох НА и в него е опоменато разсрочено плащане.. И ще помоля някакви насоки къде да прочета повече на строителни фирми ще съм много благодарна, че ми е за 1ви път да правя счетоводство на такава
Благодаря за отговора, още едно питане имам? Сега разбирам от клиента, че всъщност има издаден НА , когато съм пуснала ф-рата, което според мен вече е основание за издаване на фактурата, дали греша?
Собственик продава апартаменти с предварителни договри, като издавам ф-рите за аванс на различни етапи спрямо договора. Обаче на клиент съм издала една ф-ра за 1во плащане и след това 2ра ф-ра за цялата сума на апартамента, а е трябвало да е сами за следваш етап. Ще имам ли проблем с данъчните при проверка, че съм издала по-рано ф-рата. Ако да мога ли да поправя тази грешка, макар че са минали вече няколки месеца  :noexpression:
Благодаря и аз мислех така, но е друго и колеги да потвърдят  :good:
Здравейте,
въпроса ми е трябва ли ЕООД, което отдава под наем апартамен за жилищни нужди на неправителствена организация, чуденете ми е трябва ли да начисля ддс във фактурата?