и аз съм на същото мнение. Известието от ТЕЛК може да се е загубило или не е доставено до адреса Ви. Наистина най-добре е да се свържите с тях директно. Успех!
Благодаря Бобо за отчивчивостта! Ще се възползвам от предложенията ти.
много благодаря за разясненията колеги! За всеки месец ще пускаме една обща заповед за хората, които ежедневно ще пътуват за обекта извън нашия град. А оформянето на самото плащане как ще стане???  Ще "утъпча" пътеката, явно пак с Ваша помощ. Благодаря!
Здравейте колеги!
Имам следния казус : за строителен обект пътуват ежедневно няколко човека, на които трябва да изплатим по 10 лв дневни пари. Това обаче ще продължи няколко месеца. Чудя се как да оформя заповедите за командировки. Ако трябва всеки ден да пускам по 5 заповеди в продължение на 4-5 месеца това е страшна бумащина. Е ли възможно с една заповед  на месец на всеки човек да се оформи плащането на тези суми. Като  в заповедта на този, който шофира, ще се включат фактурите за гориво.  До сега сме нямали такава ситуация. Ще съм благодарна за помощта Ви!
Колеги, касае се за  строителна фирма, която отоплява фургон с печка "чудо". Закупени са дърва за тази цел с данъчна фактура.  Смятате ли, че могат да се осчетоводят за разход.  Фургона е на възложителя, не е наш. Печката също. Благодаря  на всеки, който ме посъветва.
Може ли малко помощ колеги. Имам издадена фактура за продажба от 30-07-2018 г, която установих, че не е получена от контрагента. Сега , за да платят  въпросната неполучена фактура  искат да се сторнира и преиздаде  наново, тъй като е минал едногодишния срок за ползване на ДДС и като разход. На какво основание да се пусне КИ? И изобщо има ли смисъл тази "гимнастика", касае се за 250 лв обща стойност. Благодаря
P.G.H.R  благодаря за отговора. Там е работата, че по погрешка сме дали и двата екземпляра на човека. Ще издадем дубликат със стария номер и дата и със заверка, че е дубликат.
Може ли да се издаде дубликат на УП-2 на работник, който го е загубил. И длъжни ли сме по принцип да го направим, след като се отнася за периода  2009-2011 г. А ако откажем да изготвим дубликат...
Според мен ще е проблем. Сигурни ли сте, че нотариуса ще изповяда такава сделка, при която някой си продава нещо, което не е негово? Ако пък предишният собственик има достатъчно доказателства, че багера е негов, тогава какво е правил във Вашите активи? И как Вие ще издадете фактура за продажбата, като реално нищо имате нещото, нито го продавате?  Евентуално да го "продадете" с фактура на предишния собственик, пък той да си издаде фактурата според НА.
Все пак проверете, дали при продажбата на багер е задължително да има нотариален договор.
Ами аз затова търся помощ. Значи за въпросния багер си имаме фактура, която е платена и той съвсем нормално е в нашите активи. Ноооо като сме нямали налични средства на момента, за да минем през нотариус и положението така си остана. Значи не съм убедена, че по-добрия вариант е да се препродаде на предишния собственик и той да го продаде вече на клиент.Явно трябва и една консултация директно с нотариус. Мерси, че откликна на въпроса ми!
ЗАКОН ЗА РЕГИСТРАЦИЯ И КОНТРОЛ НА ЗЕМЕДЕЛСКАТА И ГОРСКАТА ТЕХНИКА
Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 22 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 100 от 2008 г.) Договорите за прехвърляне правото на собственост на регистрираната в страната самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW се сключват в писмена форма с нотариална заверка на подписите.

Обърнете внимание и кога е направена регистрацията на машината в страната.

n_alex76 мерси за помощта! Багера не е внос, регистриран е  1995 г и има съответно регистрация в КТИ - гр. София.
Заверката на договора през Нотариус е на 100 %.  Завързаното тука е, че нашата фирма поради финансови причини не успяхме да минем нотариус и съответно КТИ в Пловдив. От там ми идва затруднението.
Здравейте колеги!
Имам следната ситуация: преди 2 години фирмата закупува багер от юридическо лице. Същият е заплатен по издадена фактура и съответно заведен като ДМА. Обаче не сме извършили прехвърлянето на собствеността чрез нотариус. Сега същия този багер го препродаваме. Ще си издадем фактура, а през нотариус ще се завери договора за покупко-продажба между новия купувач и този от когото ние сме закупили актива. Няма ли да е проблем, че фактурата ще е издадена от нас? Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?
Оплаквате се в НАП.
Трябва да издаде фактура. Няма искам-неискам

Иначе - отказвате услугата и си искате парите обратно.
Въпреки, че е минало доста време - повече от 6 месеца. Лицето не е регистрирано по ДДС .Допуснато е нарушение.  Услугата е извършена. Не е коректно да си искаме парите.
Колеги, дайте съвет : имам следния случай - превела съм сума  предварително за получена услуга. Но.............фактура така и не получихме, лицето отказва да издаде.  От тук нататък ....... какво да се предприеме? При една данъчна проверка как ще се обясняваме?
(Без да съм препрочел пак сега нормативите) и аз бих начислил/внесал 16.80. Разбира се, ако работникът ги внесе при мен.
Никъде не намерих подобен случай за непълен работен ден как да се процедира. Дано не ощетяваме работника.
Колеги, правилно ли сме начислили здравни осигуровки в размер на 16,80 лв на месец, на лице назначено на 4-часов работен ден, като се вземе напредвид, че е ползвало неплатен отпуск повече от 30 работни дни.Същата сума начисляваме и на колеги, които са на 8-часов работен ден. Да не би да греша?
обясненията не са задължителни, но е задължително работодателят да ги поиска. Аз лично в поканата за даване на обяснения съм вкарал текст, с който работника може да откаже даването им. Но по този начин имам подписан документ, че на лицето е предоставено това му право, от което то не се възползва.
Благодаря за съвета!Вече пуснах покана с обратна разписка, чакам човека да се появи
Мерси dalila, ще следвам тази последователност. Предполагам, че каквито и да са обясненията, те не оневиняват работника и не отменят уволнението. Ако имам въпроси за уточнения пак ще питам. Като утъпчим пътеката вече ще е лесно.
Колеги , значи първо изпращам препоръчана покана към работника, за да дойде и даде писмени обяснения и тогава пускаме заповед за дисциплинарно уволнение, така ли? Или заповедта си я изготвяме ,а писмените обяснения са само като приложения към нея? Другият проблем , който ми изниква е, че трябва да се състави констативен протокол, подписан от поне двама свидетели - също работници от фирмата, че лицето не се явява на работа.Няма такива желаещи.  Пуста работническа солидарност! А без този протокол мога ли да издам заповед за уволнение?Пълна каша ми настана в главата.
Така и така сме зачекнали темата с нелоялните работници, да попитам и още: смятате ли, че е редно и коректно, след като работник е тръгнал на гурбет и ние сме му плащали здравните осигуровки /в нашия случай за 2 месеца неплатен отпуск/  е редно да му ги удържа от дължима заплата?