Явно в НОИ нищо не гледат по ЕГН на човека.
Наскоро попаднах на колега, който отбелязал, при това на своя болничен, че няма право на обезщ.за болничен, а всъщност има. Не платиха болничния, докато той не отиде в НОИ и не го коригира служител там.
Колкото до нашия случай - лицето наистина няма право, защото няма 6 мес. трудов стаж. Работи при нас от няколко месеца само по 5 дни на месец. До тук около 20 отработени дни.
Здравейте, месец 12.2016 наш служител по чл.114 за 5 работни дни в месеца донесе болничен лист. В декларация 1 не сме отразили правото му на болничен, тъй като няма такова. Но при подаване на болничния в с-мата на НОИ сме отбелязали погрешно, че има право на обезщетение. НОИ си му платили и сега искат Дружеството ни да възстанови сумата на НОИ. Обяснението, че е техническа грешка от наша страна - не било достатъчно, защото сме подвели НОИ и тяхната гениална софтуерна с-ма.
Дали някой колега не е имал същия проблем и как се е случило при него  :blink:?
За мсеците, през които няма доход /или няма осигуровки за безработица/ се взема  МРЗ.
Това няма нищо общо с продължителността на работния ден през останалите периоди.
Благодаря Ви.
Здравейте, моля за помощ, ако някой е имал следния казус.
Безработно лице от 6-7 години. През последните 10 месеца е назначено на трудов договор на 4 часа и вече е съкратено по чл. за намаляване обема на работа.

Прочетох, че има право на обезщетение от НОИ, ако има отработени 9 месеца през последните 15.
За отработения период се изплаща 60% от осигурителния доход, който всъщност е 340.00 - заради 4-те часа, което явно прави 204.00.

Но базата за изчисляване била 24 месеца. И сега въпроса - какво се взима от останалите 14 месеца. МРЗ - пълна или половината от нея, заради 4 часа работа?

Благодаря предварително на всички включили се.
Конкретно - не.
Но принципно наказанията в ЗДДС са с размер на пропуснатия данък. А ако няма такъв - няма глоба.

Благодаря.
Здравейте, отразила съм тристранна сделка, като ВОП. Сега светнало в НАП, чуждия доставчик пуснал тристранна операция , а аз ВОП. Като проверих товарителницата - наистина тристранна. Обаче късно. Някой знае ли каква е глобата? Благодаря предварително.  :blush:
За мен би трябвало да са в други приходи. Минали години са били разход. Сега в приход.
Опитах с изключени всички отметки в третото меню на картона. Опитах и с отметка "чужденец пребиваващ под половин година" .. и пак не става, начислява ми осигуровки.
Най - добре се свържете с Микроинвест. Счетоводната програма им е хубава, но ТРЗ -то някак  :blink:
Доплащате още 20 лв. и представяте двете бележки. Сумата не се губи.
Здравейте, фирма купува калъпи за отливки над 700 лв., но ще си ги държи на склад и за сега няма да ги ползва за производство.
След време може и да отлива с тях, а може и да ги продаде.

Моля за съвет, дали да бъдат заведени като активи, на които няма да се начислява амортизация, докато не влезнат в употреба или просто да висят като стока?

Благодаря предварително.
Здравейте, и аз имах същия проблем.
При попълването на декларация на майка не трябва да се отмята данни от предходен месец, а се попълва всичко наново.
И аз се лутах почти седмица с тази декларация. Когато пробвах с нов работник да го "пусна по майчинство" :wink1:  нямаше проблем, а точно на майката не се получаваше.

Хиляди благодарности. Без отметка данни от предходен месец - приема данните и не дава грешка.
т.17 дохода върху който се дължат зо за времето на отпуск по чл.164
т.18-4,8

Благодаря и аз така го правя, но дава грешката.
И още по-забавното е, че в момента сайта на НАП е в ... профилактика. Определено днес наистина е петък 13-ти.

Прочетох указанието - трябва да е в т.17, тъпото обаче е ча дава следното съобщение за грешка Too few parameters. Expected 1.  и не може да запишеш нищо.

Това в програмата на НАП с последните им обновявания.
Здравейте, докато още живея в 2014г. заради ГФО-то  :blush: 
се оказа, че в Декларация обр.1 незнайно как е изчезнала т.17.1 Доход в/у който се дължат здр.вноски за отглеждане на дете по чл.164 от КТ. Някой може ли да ми помогне, че НАП работят до 17.30 и не успях да се свържа навреме  :blink:

Опитах в т.17 здравни вноски по чл.40 (въпреки че не е там), но тъй като месеца е 16 дни гледане на дете и 5 отработени, като попълних и т.21 и с възнаграждението - програмата изтрещя и ме убеди на англ.че има прекалено записвания.
За всяка фактура - отделен протокол и протоколите от сега нататък трябва да са ви с поредни номера, а не от всяка нова година да започват от 1 номер. Така както е при фактурите. Купуваме метален отпадък всеки месец от няколко години вече.  :blush:
Важно е не кога сте го платили, а кога сте взели Решението за разпределение на дивидент. И ако сте взели Решение също през януари , когато сте го и платили всичко е така. В противен случай зависи от това кога сте взели въпросното Решение.

При нас става днес решаваме - днес си плащаме. Общо взето най-опростения вариант. Благодаря.
Здравейте.
И за 2015 ли остава "Данъка се заплаща и се подава Декл.по чл.55 - до края на месеца следващ тримесечието, в който е изплатен дивидента"? Питам защото месец януари тази година платихме дивидент и чакаме април за внасяне на данъка и подаване на декларацията по чл.55.
За съжаление - ходене до НАП.
Писане на заявление какво точно се е получило и нова декл.6 на хартия. Всичко това подадено в деловодството и чакане на поне 1 месец, защото в НАП "са все затрупани от работа".
Поне така стана в НАП Център при мен, за корекция на Декл.6 в намаление за минал период.
Тези данни по Декларация 1 излизаха и преди в сайта на НОИ, но поне и от НАП са се потрудили.
Някой, обаче знае ли кога най-сетне в Декларация 6 ще се изравнят осигурителните вноски и ДДФЛ?
От ел.магазин се очаква икономическа изгода, но ако е обикновен сайт - ние сме ... адрес ... тел ... и прочие, аз бих го дала на разход. Това е нещо, като да си направиш визитка, за да информираш околните за себе си, така че 7 год. амортизация ми се вижда прекалено много. А попаднах и на това:

Счетоводно третиране на разходите за създаване на уебсайт
 Отговарят Иван Симов - дипломиран експерт-счетоводител и Мария Босолова - дипломиран експерт-счетоводител
 В бр. 3 от 2005 г. на сп. “Данъчна практика” Иван Симов - д.е.с., и Мария Босолова отговарят на следния въпрос: Какво е счетоводното третиране на разходите за създаване на Интернет базирана страница (уебсайт)?
Отговор: Два са възможните начини за счетоводно третиране на разходите за създаване на уебсайт: като нематериални активи или като текущи разходи. Изясняване на въпроса дава едно от разясненията на Борда по международни счетоводни стандарти - ПКР 32 Нематериални активи - разходи за уебсайт. За да бъдат признати разходите като нематериален актив, е необходимо предприятието да може да докаже, че уебсайтьт ще донесе бъдещи икономически изгоди под формата на преки приходи, възникнали в резултат на създаването му. Ако това е така, разходите за уебсайта следва да се капитализират като нематериален актив. Необходимо е също предприятието да е в състояние да определи очаквания полезен живот на сайта и ако той е до 1 година, разходите не следва да се капитализират.
Повечето сайтове са създадени с разнообразни цели, като например представяне на фирмата, отраслите и географските региони, в които работи, ключовия управленски персонал, зает във фирмата, многообразието от продукти и услуги, които предлага, в това число и безплатните. При подобни сайтове не може конкретно да се измери бъдещата икономическа изгода от създаването им, ето защо разходите, свързани с тях, трябва да се отчитат като текущи.