Страници: [1] 2

Чл. 20. (1) Промяна в категорията по чл. 19 се извършва, когато предприятие за последните два отчетни периода престане да отговаря на два от трите показателя за съответната категория. Категорията се променя от началото на следващия (трети) отчетен период.

...И наемът е възнаграждение за ползване на недвижим имот, но минете 50 хиляди от наеми и пробвайте да не се регистрирате...:)

При чл. 45, ал.4 от ЗДДС ще пробвам иначе не.

Фирма закупува автобусни билети фирма от ЕС по електронен път. За командировани лица. Билетите са с ДДС. Посочили сме нашия BG номер в профила си.
1. Не следва ли тези билети да са без ДДС? /Маршрут София-Виена-Марсилия-Лисабон/
2. Пише ли се протокол по ЗДДС с 20% ДДС за тези билети?
3. Може ли да се иска възстановяване на ДДС  по процедурата? Очаква се до края на годината да стойността им да стане значителна.

С какъв документ е придобит автомобила? От дилър на стоки втора употреба?

"...Бих искала да попитам фирма регистрирана по ДДС.." и ".....Трябва ли да се начислява амортизация, като идеята на СОЛ е да го продаде...".
Фирма и СОЛ - връзката. /свободна професия или  фирма?/ . Ако автомобила е стока - каква амортизация? Но може да си го ползва и после да до продаде като актив - тогава има амортизация.

Правите ВОП - пишете на този етап протокол - отразява се в покупки и продажби. Фактурата не се отразява в дневниците. Това е вероятната процедура при наличната информация.

Не грешите. А за фактурите. Щом Ви плаща фирма - издайте си фактури. С касовите бележки.

Здравейте,
При личен труд няма вноски от работодател.

Прилагам едно писмо за яснота.


Качвам таблицата в която мисля. че съм се съобразил с направените забележки.

Надявам се да е от полза за колегите.

Качвам таблицата в която мисля. че съм се съобразил с направените забележки.

Надявам се да е от полза за колегите.

Така е. Права сте. Ще го прецизирам. Смятах, че забележка 1 пояснява текста за който говорите, но явно не е така, и може да доведе до объркване. Вие го забелязахте, но има колеги които биха могли да се подведат.

Ще се опитам да кача по-коректен текст.

Благодаря на всички, които се включиха за да се подобри таблицата.

"...По повод този текст в т.2 и т.3 :
" СУМАТА ВЪРХУ КОЯТО СЕ ОСИГУРЯВА ЛИЦЕТО ВАРИРА МЕЖДУ 510.00 И 2600.00; ПРИЗНАВА СЕ ЗА РАЗХОД НА ФИРМАТА В ПЪЛЕН РАЗМЕР"

бих казала, че се признава, ако възнаграждението по ДУК или личния труд съвпада с тази сума. Не и по принцип обаче..."

1800 е горния праг / който видях / за МОД. Разбира се, че максималния осигурителен доход е 2600 лева. Но - според мен -  и при 5000 лева месечен доход се признават за разход /ако е правилно документиран и обоснован/ - 5000 възнаграждение
осигурителните вноски за сметка на работодателя начислени до максимума от 2600 лева.


'...Всъщност размерът на възнаграждението в ДУК  може да бъде произволен. Не може да бъде под МОД осигурителният доход на лицето ..."

Да разбира се. Дори и с 1 лев сума по договор отиваме ма МОД на осигуряването./ т.1 от таблицата/

Благодаря за забележките.  Качвам коригираната таблица.

".... И за ДУК не се подава годишна Д6..." така е не се подава. подават се текущо д 1 и  д6, Тук имам грешка.

"..Защо в забележка на т.2 сумата е 535 лева?.."

пропуснал съм МОД 510 лева в някои от секторите - грешка е . Долната граница е 510 лева.


Освобождаване от задължение за подаване на годишна данъчна декларация
Чл. 52. (1) (Предишен текст на чл. 52 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Не са задължени да подават годишна данъчна декларация лицата, които са получили само:
(2) (Нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Независимо от обстоятелствата по ал. 1 местните физически лица са задължени да подават годишна данъчна декларация в случаите по чл. 50, ал. 1, т. 4 - 5 и ал. 3.

Задължение за подаване на годишна данъчна декларация
Чл. 50. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Местните физически лица подават годишна данъчна декларация по образец за:
(3) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Местните и чуждестранните физически лица, придобили доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, букви "е" и "и" от допълнителната разпоредба, подават годишна данъчна декларация по ал. 1 за тези доходи.



За ООД е общо взето същото  + правото на трудов договор със съдружника / управителя /

Очаквам Вашите мнения и бележки.

За авансите - за тях се издава фактура, която се посочва в дневника за продажбите, но не се пуска ВИЕС. И тогава излиза, че когато издадеш фактурата за доставка на стоката в дневника за продажби анулираш фактурата за аванс - със знак минус и посочваш фактурата за доставка на стоката???

А относно "...фактурата на А /прехвърлителя/ се включваше в месеца на доставната фактура на посредника..." това означава, че А трябва да знае за намерението на В. А на европейските фирми нещо за 1 - 2 месеца разлика в декларирането не виздам да им пука особено.

Отговарям си сам: чл.17 ал. 3 от ЗДДС -
 (3) Място на изпълнение при доставка на стока от посредник в тристранна операция до придобиващ в тристранна операция е държавата членка, където придобиващият в тристранната операция е регистриран за целите на ДДС.
т.е. дата на данъчно събитие - 02.05.2018 - от примера.

Срок за издаване на фактурата - 5 дни по чл.113, ал.4 - 5 дни. в примера - до 06.05.2018.

по чл.25 ал. 2 (2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена., т.е.на 02.05.2018.

Смущаващото обаче е, че доставчика А ще посочи ВОД в 04.2018, но с документите това не мисля, че е проблем. И още задължително фактурите от А издадена на 25.04.2018 г.се посочват в дневника за покупки за месец 05.2018 на В. / чл.Чл. 113, ал.12 от ППЗДДС.
Вярно ли е това?

Страници: [1] 2

Facebook група с над 24 000 членове!

Харесайте ни във Facebook