Здравейте , в НСИ декларация се подава всяка година, без значение че си подал за предходната без дейност. В ТР е облекчението за това, че ако предходната си подал декларация без дейност, не си длъжен и на следващата година да подаваш.Чак когато имаш дейност, подаваш ГФО.
Аз лично бих  декларирала  такова плащане, защото излизат от касата на фирмата с дата , за която имате документ . Също така бих уведомила лицето, че тази сума ще бъде подадена за 2023, за е наясно, че ще подлежи на облагане.
E да ни е честита и новата наредба на МФ в тази връзка https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=200125
Та чл.13 ал.1 т. 3 - "за обект/обекти, стопанисвани от различни лица на територията на страната, когато стоките, предназначени за всеки отделен обект, са с тегло до 500 кг или литра и/или стойността на стоките е в размер до 5000 лв. без данък върху добавената стойност, а когато стоките, предназначени за всеки отделен обект, са в мерна единица, различна от кг или литър – до 5000 лв. без данък върху добавената стойност"-т.е ако е до 500 кг ама е 6000 лв се декларира -аз това схванах или греша?
Считано от вчера сме вече задължени предварително да декларираме движението на тези стоки от и за ЕС, а след 1.1.2024 и на територията на страната. Според мен ще настане як хаос , но явно хората, предлагали промените нямат никакъв реален трудов стаж във фирма, за да знаят поне малко как се движи документо оборота и кога реално пристигат фактури и СМР  в счетоводството , та камо ли да го декларираме предварително  :hmmm:
Аз съм на същото мнение по въпроса, обаче точно ОББ правят при мой клиент следното- в единия ден си взимат всички такси за платежните, а на другия ден ми ги дават в приход като възстановени такси по пакет - и ето така ден за ден ако сторнирам таксите , изкривявам оборотите според одиторите. Та по техни писмени указания си го карам като приход , въпреки, че не съм съгласна  :smile1:
Имах същия казус миналата година, но одиторите не приеха сторниране, защото съм изкривила оборота по извлечението  и по оборотна ведомост и ме накараха да го пусна като други финансови приходи, точно защото не било ясно за кой период се отнася .
Имах същия казус миналата година, но одиторите не приеха сторниране, защото съм изкривила оборота по извлечението  и по оборотна ведомост и ме накараха да го русна като други финансови приходи, точно защото не било ясно за кой период се отнася .
Да изполвам темата и да задам следното питане- фирма без касов апарат получава по банка плащания от ФЛ, които не искат фактури. За първи път имам такова нещо и се чудя пак ли с отчет за продажби да декларирам прихода и ддс в дневника? Или има друг документ, който да ползвам ?Благодаря предварително на отговорилите !
Здравейте, искаха длъжностна  характеристика с подробно описание на работата, разрешение от родителите, медицинско на лицето за работа, текста на трудовия договор с клаузите за работно време и почивки и отпуски и  становище/ оценка / от Службата по трудова медицина , че средата за работа е ок. Миналия месец така назначихме непълнолетно лице. И чакахме около седмица разрешението.
Здравейте, определено смятам, че е проблем и трябва да обърнете внимание на колегата, който е изчислил грешно стажа.Трябва всичко да се основава на документите, които сте предоставили на работодателя. Редно е да се направи корекция в ТД, а ако вече е обявен в НАП, чрез ДС да се коригират данните .
Аз съм доволна от програмата / не ползвам заплатите им и там нямам коментар/. За мен е добра програма, прави калкулации на продукти, лесно се следят разчети, има възможност за множество и различни по вид справки, импорт в ексел, който много улеснява, амортизациите са добре структурирани с възможност за различни планове , валутните преоценки са точни, интрастата е добре.По отношение на фактурите, при положение , че ще имате еднотипни фактури, няма проблем да си направите макет за осчетоводяване и да го ползвате при всяка следваща. Ако ще водите складове, също има доста възможности за групиране и обединяване по групи на еднотипни стоки и материали. Точно туристическа фирма нямам, но имам производствени, чиста търговия, услуги и като цяло не съм попаднала на по-добро /сравнявам с Ажур и Бизнеснавигатор /Със сигурност постоянно правят ъпдейти .Най-добре да се свържете с консултант и да си зададете конкретните въпроси , но аз лично Ви я препоръчвам.
Вчера приключих една такава ревизия - с ел.подпис подадох в сайта сканирани / доста бяха   сниманите с телефон / документи, без да заверявам всеки по отделно с подпис и печат. При подписване с ел.подпис , се счита, че представляващия удостоверява истинността на подадените документи. Единствено придружителното писмо и всички справки за обл.оборот, СД46, лично ползване и съпоставки на оборота бяха с подпис и печат и сканирани + оборотна и движение на касата .Нямаше проблем и  вечерта ми излезе и АПВ-то.
Повдигам темата с надежда за отговори  :smile1:
Здравейте колеги , имам за първи път фактура за покупка от доставчик от САЩ, но имащ MOSS № започващ с EU -, съответно нямам и начислен ддс в самата фактура. Услугата е предоставяне и поддържане на виртуална пощенска кутия. Следва ли да си самоначислявам ддс с протокол ?
Како имате в предвид под освободена сделка? Има вероятност, ако сумата на камиона е висока ,да минавате праг по интрастат и за тези кодове да Ви питат.
Излиза, че трябва да издавам по две дебитни- едно с 20% и едно с 9% към всеки наемател, ако правилно разсъждавам
Да и аз така разсъждавам, само че ставката 9% е приложима за основния доставчик Топлофикация . Ние в случая се явяваме наемодател, който извършва облагаема дейност и се облага по общия ред с 20% ддс, та имам ли право да издавам дебитни известия с 9% ддс и като ги включа в дневника в отделните графи за ДО на доставки с 9% и съответното ддс ,  няма ли да се счита за нарушение, тъй като не съм търговеца на топлинна енергия- това ми е основното терзание. Естествено никой наемател няма да иска да плати повече /т.е с 20% ддс/ при положение, че първичната фактура е с 9 % ддс .
 :question:  някой по темата няма ли да се включи моля :question:
Здравейте знаещи,имам въпрос относно новите кредитни известия и фактури с 9%ддс на Топлофикация. Имаме ли право ние като наемодател да префактурираме топлинната енергия на наемателите с намалената ставка от 9% ддс .?Намирам само едно становишще на МФ касаещо корекциите , които Топлофикация трябва да направи по фактурите с начислен неправомерно 20% ддс , но никъде не намирам указания към наемодателите как да процедират по веригата надолу към наемателите.Ако вече сте получили фактури, сте видели , че в една фактура има и 20% и 9% ддс.Моля, ако някой вече е минал по този път, да ми помогне с решение.Благодаря предварително на всички , които ще се включат с коментари.