Пълно мазало с неосчетоводени ф-ри за продажби и ДДС

14.12.2012, 12:22 3508 4

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.


elenajordanova

  • Публикации: 1 / 0
Здравейте,
попадам в следната оплетена ситуация. През минал месец сме издали 3 фактури за продажба на юридическо лице на основание получени плащания в банката. Стоката е получена след това. 
Фактурите са включени в дневниците за продажба и сме им внесли ДДС-то за съответния месец.

Със същите номера са издадени и други фактури в брой (от др. кочан), които се оказва, че не съм осчетоводила.
Две от неосчетоводените фактури са на физически лица, а една на юридическо.
На практика не сме внесли по-малко ДДС, но могат да не признаят данъчния кредит на някой от нашите клиенти  с повторените номера. 
Какво е редно да направя в този случай, за да са доволни всички?

evitza

  • Публикации: 1 / 0
Вариантът е да пуснеш кредитно на не осчетоводените фактури и отново да фактурираш продажбите.

boika359

  • Публикации: 9 / 1
Немисля че кредитното е добър вариант. При всички положения фактурите трябва да са включени в дневниците по ДДС а ако се пуснат и КИ и те трябва да се включат. Според мен по-добрия вариянт е да се анулират ф-рите ако е възможно.

ditzve

  • Публикации: 402 / 13
Скоро и при мен имаше подобен проблем.Два кочана с еднакви номера .Добре ,че не бяха го изписали целия,а само няколко фактури.На доблираните фактури от пред слижихме единица.Примерно  фактура 0000000456-стана 1000000456.При нас сумите са малки.

MariyaPavlova

  • Публикации: 582 / 103
  • Модератор
На доблираните фактури от пред слижихме единица.Примерно  фактура 0000000456-стана 1000000456.При нас сумите са малки.

Обаче корекции на данъчни документи не може да правите - в случая променяте 0 на 1. Затова анулирате с протокол дублираните документи и издавате нови сега. В дневниците при доставчика и клиента се отразяват анулирания документ със знак минус и новия верен документ.

ЗДДС
чл.116(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа:
1. основанието за анулирането;
2. номера и датата на документа, който се анулира;
3. номера и датата на издадения нов документ;
4. подпис на лицата, съставили протокола за всяка от страните.

В момента тук са: 0 Потребители и 1 Гост