Здравейте
Искам да попитам този опис отделно ли се подава от дневника за покупки и понеже ще ги нося на хартия,означава ли това,че го попълвам ,разпечатвам и го нося,защото други покупки,след регистрацията по ДДС, нямаме?
Задължително подавате опис по образец в срок 45 дни от датата на регистрацията, а кредита ползвате през един от следващите 3 месеца като включвате активите от описа в дневника за покупки.Скрит текст :
Аз го осчетоводявам 4531/709 други приходи.
основание-
Данъчно третиране на приспаднат данъчен кредит за налични активи при регистрация или повторна регистрация по Закона за данък върху добавената стойност
Чл. 47. (1) (Доп. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) При определяне на данъчния финансов резултат счетоводният финансов резултат се увеличава със сумата на приспаднатия от данъчно задълженото лице данъчен кредит за наличните активи към датата на регистрацията или повторната регистрация по Закона за данък върху добавената стойност, когато не са отчетени счетоводни приходи по повод приспаднатия данъчен кредит.
(2) (Отм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.)
(3) (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Алинея 1 не се прилага, когато:
1. данъкът върху добавената стойност не е включен в историческата цена на актива, или
2. активът не е данъчен амортизируем актив и същият е отписан в годината на регистрацията или повторната регистрация по Закона за данък върху добавената стойност.
(4) (Нова - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Когато се отпише актив, който не е данъчен амортизируем актив и за който е приложена ал. 1 в предходна година, при определяне на данъчния финансов резултат за текущата година счетоводният финансов резултат се намалява със сумата на приспаднатия данъчен кредит за съответния актив, с която е увеличен счетоводният финансов резултат по реда на ал. 1.
:thumbup:Алфа , :thumbup: и когато пък е закупен актива в годината , в която се регистрираме по ДДС, тогава направо си завеждаме актива по данъчна основа а ДДС в съответната 4531. И за това има основание -
Алинея 1 не се прилага, когато:
1. данъкът върху добавената стойност не е включен в историческата цена на актива
Здравейте,Здравейте,
темата е много интересна и се зачухид какво се случва с останалите фактури, които лицето е получило и които са под стойностния праг на същественост? означава ли , че за тях няма право на приспадане на данъчен кредит, както и фактури за услуги примерно куриерски преди датата на регистрация по ДДС?
Лека вечер
Благодаря, irenabrili!
Тъй като във фактурата са описани отделните услуги на отделен ред и всяка със своята стойност, аз ще ги посоча по същия начин като съответно посоча един и същ номер на фактура.
А да очаквам ли да се свържат с мен данъчните след подаването му за някаква проверка на фактурите?
Досега не съм подавала такъв опис и затова питам. Извинявам се, ако въпросите звучат елементарно.
При дерегистрация и повторна регистрация в един и същи период,налага ли се подаване на опис с активите?
Ако се налага подаване на описи в случай при еднакви наличности,какъв е смисълът на този член от ЗДДС,просто се опитвам да си го обясня: Доставка във връзка с дерегистрацията и определяне на задълженията за последния данъчен периодПри регистрацията подаването на описа и ползването на данъчен кредит е Ваше право, а не задължение. Иначе всяка една от процедурите - дерегистрация и регистрация си имат своята "технология" и част от нея е подаването на описа.Двете може да са в един период, но в дните между тях да имате движение на стоки евентуално и описите да не са идентични. Освен това правото за данъчен кредит на наличните активи при регистрация се придобива след подаване на описа в законоустановения срок.
При дерегистрация и повторна регистрация в един и същи период,налага ли се подаване на опис с активите?
Здравейте
Искам да попитам този опис отделно ли се подава от дневника за покупки и понеже ще ги нося на хартия,означава ли това,че го попълвам ,разпечатвам и го нося,защото други покупки,след регистрацията по ДДС, нямаме?
В описа нямат място, но според мен трябва да се осчетоводи цялата фактура в дневника за покупките, независимо, че част от стоките в нея не са налични. Иначе като суми ще се разминат фактурата в нашия дневник и фактурата в дневника за продажби на доставчика.
Или бъркам?
Абсолютно може да запише контировката по този начин. Трябва да отразите вида документ като протокол по ЗДДС със съответния номер, да впишете основанието и в прозореца за партньор, който Ви се отваря, да впишете Вашата фирма.Здравейте! Дерегистрация, опис на наличните активи - какви операции вземате, за да влезне сумата от описа в дневника по ДДС? Фактура по фактура или цялата сума?
Работя с Делта Про, 609/4532 но не записва контировката. Моля з апомощ, Благодаря предварително!