Ако става въпрос за Справката по чл.73 ЗДДФЛ не отпада, защото едното е справка, а другото е декларация.Искам и аз да попитам, Д73 отпада ли, след като ще попълваме Д55 ?
Искам да попитам за 4-то 3 мес. на 2012г следва ли да подавам декл.по чл. 55 ЗДДФЛ /новата бланка/ за удържан данък от наеми на ЧФЛ? Данъкът вече е удържан и внесен.
Защо не можете да платите наема , без да сте внесли данъка? Продължавате да си плащате наема всеки месец,що така Ви е записано в договора за наем , като изплащате на наемодателя сумата намалена с дължимия данък наем . Авансовият данък наем , няма да го внасяте както беше досега до 10-то число на следващия месец , а ще го платите след изтичане на тримесечието и тогава ще подадете и Декларацията по чл. 55 ЗДДФЛ за тзи три месеца.защото не мога да платя наема без да съм внесла данъка, или ще начислям данъка на триимесечие и тогава ще подавам декларацията но как да плащам наема всеки несец - нещо много се обърках. Благодаря предварително!
Кое ме вкарва в колебание? Това, че доходът е платен през 2012, но данъкът е дължим през 2013. По стария закон - до 10 януари, по новия - до 30 април. И още - за последното тримесечие не се подава декларация....irenabrili , това е така, но става дума вече за 2013 г. - в сила от 01.01.2013. Нали по-горе коментираме дължимите ДДФЛ за доходи, платени 2012 г. и декларация по чл.55 за тях.
Благодаря Ви за бързия отговор !Здравейте perla05,
В конкретния случай не трябва да подавате декларация по чл. 55.
Ако, обаче, имате плащания по ГД след 01.01.2013 ще трябва да подавате такава и подробна информация за сроковете има в следната тема:
[url]http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4692.msg25374/topicseen.html#new[/url]
Трябва ли да се подава декларация по чл 55 на физическо лице за получена субсидия през 2012г.лицето не е регестриран земеделски производител.
Честита Нова година на всички!!! Да е мирна и ползотворна!
Искам да попитам наясно ли сте как стои въпроса с наема - внасяне на данъка и подаване на декларацията по чл.55. Плащаме наем всеки месец и съответно начислявам данък, пускам и СИС и служебни бележки - общо 12бр на година. Платих данъка и наем да м.12 още през 2012г. Но сега ме интересува как стой въпроса за 2013г. - от това което разбрах декларациите се подавам на тримесечие - т.е.данъка ако го внасям всеки месец как да подам декларацията (и нея ли всеки месец), защото не мога да платя наема без да съм внесла данъка, или ще начислям данъка на триимесечие и тогава ще подавам декларацията но как да плащам наема всеки несец - нещо много се обърках. Благодаря предварително!
не се посочва авансовият данък върху доходи на лице, получаващо доходи по договор за управление и контрол, тъй като за целите на ЗДДФЛ това са доходи от трудово правоотношение т. 26, б. “з” и “и” от § 1 на ДР на ЗДДФЛздравейте,
имам въпрос относно декларацията по чл.55 ал.1 в нея следва ли да се включват и удържаните авансови данъци за управител (по ДУК)
Благодаря, :bow:
а нарушение ли ще е , ако се удържи данъка?
не се посочва авансовият данък върху доходи на лице, получаващо доходи по договор за управление и контрол, тъй като за целите на ЗДДФЛ това са доходи от трудово правоотношение т. 26, б. “з” и “и” от § 1 на ДР на ЗДДФЛ
Да :thumbup:Това нали важи и за доходите за личен труд на съдружници? :)
От много коментарии, всичко ми се оплете.
Моля, някой от тук компетентно пишещите - дайте ми конкретен отговор на следния въпрос:
Изплатени суми по гр.договор м.10.2013 г, отнасящи се за положен труд през 09.2013 година , ще се облагат ли с ДОД , имайки в предвид, че дохода се придобива/изплаща/
месец октомври 2013 г.-т.е. четвърто тримесечие 2013 г. ???
Бихте ли уточнили за кой данък става дума?Аз също смятам, че данъкът трябва да се удържи и да се внесе до 31,01,2014г, като в същия срок се подава и декларацията по чл.55 ал.1.
Аз също смятам, че данъкът трябва да се удържи и да се внесе до 31,01,2014г, като в същия срок се подава и декларацията по чл.55 ал.1.
напълно подкрепям казаното!! :give_rose:Здравей 555555,
Това е най-добрият форум, на който съм попадала! Има много компетентентни колеги от К и К и лично аз винаги им се доверявам!
Благодаря ви, момичета, че ви има и че винаги сте на линия, усмихнати, любезни и отзивчиви!
:give_rose:
Обичам ви! :air_kiss:
Благодаря ви, свършвате ми работата, как да не ви харесвам :)
и четвърто трябва да подам, защото на ЧФЛ им се удържа данък и през последното тримесечие, а по чл.73 справката те като нямат ни ЕГН, ЛНЧ.. как ще ги подам, пък и като ги подам с тази справка няма ли НАП от своя страна да им искат подадена годишна декларация, които те не са длъжни да подават :blink:За всяко плащате сметка за изплатени суми, на всяко тримесечие , освен четвърто , декларирате данъка с декларация по чл.55, в края на годината - инфо към НАП справка по чл.73 за изплатения наем и удържания данък.
По чл.37 от ЗДДФЛ на чуждестранни физ.лица се удържа и четвърто тримесечие.За последното тримесечие НЯМА да удържате от лицата данък. Те сами ще си декларират дохода с ГДД и ще си платят данъка.
За тези лица не се издават СИС и служебни бележки, защото такива се издават по чл. 35, 43, 44, 49. Вижте чл. 45 за удостоверяване на изплатен доход и удържан авансово данък.Привет! Аз пак с моите ЧФЛ, на които изплащаме наеми ( Юридическо лице плаща наем на ЧФЛ). Въпросът ми е на тези лица, трябва ли ежемесечно да им се издават служебни бележки и сметки за изплатени суми? А като свърши годината за тях ще подваме ли някаква информация към НАП?
За последното тримесечие НЯМА да удържате от лицата данък. Те сами ще си декларират дохода с ГДД и ще си платят данъка.
Добреее, дойде време да се подава декларацийка по чл.55 и чак сега ми светва, че т.3 и т.4 от израза Окончателен данък по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ с изключение на данъка, посочен в т. 3 и 4 може би са редовете от декларацията, а не чл. 37, т. 4.. :hmmm:..Нещата не изглеждат чак толкова лоши.
1. Правилно сте превели удържаните данъци по сметката на ТД на НАП на фирмата наемател, защото тя като платец на дохода е длъжна да преведе данъка именно по нейния адрес.Скрит текст :
2. С декларацията също нямате проблем, защото, ако се вчетете в нея без паника, ще видите, че на реда за чл. 37 пише: Окончателен данък по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ с изключение на данъка, посочен в т. 3 и 4 А доходът от наем е точно по чл. 37, т. 4. Значи, правилно е включен към реда за чл. 44 - доход от наем.
На мен нещата ми изглеждат като ЛИПСА НА ПРОБЛЕМ. :flowers:
За последното тримесечие срокът е 31.01.2014 г.
В калкулатора се изчислява само с приспаднати разходи. Кое е вярното?Не.
чл.37 от ЗДДФЛ
(2) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Окончателният данък за доходите по ал. 1, т. 1 - 9 и по чл. 8, ал. 11 се определя върху брутната сума на начислените/изплатените доходи.
ал.1, т.4. доходи от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на движимо или недвижимо имущество, включително вноски по договор за лизинг, в който не е изрично предвидено прехвърляне на правото на собственост;
Ами да, 555555, абсолютно сте прави.Добреее, дойде време да се подава декларацийка по чл.55 и чак сега ми светва, че т.3 и т.4 от израза Окончателен данък по чл. 37 и 38 от ЗДДФЛ с изключение на данъка, посочен в т. 3 и 4 може би са редовете от декларацията, а не чл. 37, т. 4.. :hmmm:..