Документиране и отчитане на "не" доставки съгласно ЗДДС

21.10.2014, 12:20 2210 0

21.10.2014, 12:20
Публикации: 185 / 18
Привет,колеги.
Имам следния казус - закупена е стока от Тайван, Китай. Уведомяват ни, че има фабричен дефект на част от получените стоки. Гаранционното обслужване за страната е поверено на нас. Одобрен е разходът по отстраняването на дефекта и производителят е съгласен да бъде за негова сметка, но  дейностите по отстраняването на дефектите ще бъдат извършени тук. Производителят иска да му фактурираме нашите разходи чрез инвойс.

Съгласно чл. 129, ал. 2 от ЗДДС - не се смята за доставка предоставянето на услуга по отстраняването на възникнали дефекти при условията на договорено гаранционно обслужване ...

Скрит текст :

Въпросите ми са следните:
1. В случаите, когато в закона и/или в правилника пише "не се смята за доставка" - трябва ли да се документира с фактура / инвойс или по някакъв друг начин и по какъв?
2. В случаите, когато в закона и/или в правилника пише "не се смята за доставка" - това основание ли е за неначисляване на ДДС /в този случай чл. 129, ал. 2/?
3. Как да включа инвойса в ДДС дневника за продажбите - като какъв вид сделка и в коя колона?

Благодаря за съдействието ви.
Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група