Съобщение до специализираните счетоводни предприятия

14.08.2014, 14:14 33684 20

АССП припомня, че необходимо законово изискване към специализираните счетоводни предприятия е в предмета им на дейност да бъде вписан и текста “организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети по реда на Закона за счетоводството”. Това изискване е залегнало в точка 7 на параграф 1 от допълнителните разпоредби на закона.

Предвид очаквания засилен данъчен контрол на счетоводните компании, липсата на тази формулировка в предмета на дейност би могло да послужи на контролния орган, като основание, че съответното предприятие не е специализирано счетоводно предприятие по смисъла на закона. Глобата или имуществената санкция за предприятие, което състави финансов отчет без да отговаря на изискванията за съставител на финансови отчети, съгласно чл.47, ал.5 от закона е от 1500 до 3000 лева.

В тази връзка, АССП препоръчва на всички фирми, оказващи счетоводни услуги да прегледат предмета си на дейност, и ако е необходимо, да направят съответните промени, чрез вписване в Търговския Регистър.
#1 | 14.08.2014, 15:16
Публикации: 404 / 14
Благодаря!Това-до края на годината  или  -веднага!
#2 | 14.08.2014, 15:31
Публикации: 1959 / 1614
Администратор на сайта
Сегашният текст на закона е в сила от 01.01.2007.
7. (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) "Специализирано счетоводно предприятие" е всяко лице, регистрирано по Търговския закон или по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или държава - страна по споразумението за Европейското икономическо пространство, в чийто предмет на дейност е включено организиране на счетоводно отчитане и съставяне на финансови отчети по реда на този закон.
#3 | 14.08.2014, 15:37
Публикации: 404 / 14
ОК-мерси!
#4 | 14.08.2014, 15:44
Публикации: 404 / 14
Да попитам още нещо-таксата е 15 лв за подаване на промяната по ел.път.Но какво друго се прилага към образец А-ако не се лъжа?
#5 | 14.08.2014, 15:53
Публикации: 1959 / 1614
Администратор на сайта
За ООД/ЕООД трябва решение на ОС или едноличния собственик, нов дружествен договор/статут, необходимите декларации за ТР плюс платена такса.
#6 | 14.08.2014, 18:56
Публикации: 1959 / 1614
Администратор на сайта
АССП участва в Работната група към МФ във връзка с транспониране на Директива 2013/34/ЕС. На работните срещите се дискутират тези неща с институциите.

Информация от последната среща преди месец:
Още в началото на срещата, представителката на НАП, Дирекция „Изследване на риска”, представи анализ направен от служител на директицята от НАП – Варна, според който голяма част от съставителите на финансови отчети, физически лица и счетоводни предприятия, не отчитат реалните приходи. Резултатът, изчислен от НАП, като щета към бюджета е 95 млн. лева. Изчислено е, че около 55 % от всички съставители, а именно приблизително 25000, не отчитат коректно доходите си от своята дейност. При физическите лица са изчислили, че около 25% от физическите лица, не декларират всички доходи.

В чл. 48 от ЗСч е регламентирано, че контролът върху правоспособността на съставителите, следва да се упражнява от НАП. В тази връзка беше направено предложение, МФ да инициира среща с НАП и другите държавни институции, за да се съгласува тяхната позиция и да се излезе с конкретно мнение и предложение по въпроса.

Очакват се проверки на НАП на съставителите на финансовите отчети, има се предвид проверки в счетоводни предприятия.

Според учстниците от АССП, сумата, която НАП отчита като щета за бюджета, е твърде голяма и е въпрос на проста математика да се сметне, че няма как да е такъв размера на „укрития доход” от съставителите на финансови отчети.


Писах в тази тема: http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,10246.140.html
#7 | 14.08.2014, 23:50
Публикации: 2966 / 392
Чудесни сте, благодаря за грижата :)
#8 | 15.08.2014, 11:10
Публикации: 1959 / 1614
Администратор на сайта
Допълвам, че въпросното изискване за предмета на дейност на счетоводните предприятия беше въведено още с новия Закон за счетоводството (обн. ДВ. бр.98 от 16 Ноември 2001 г., в сила от 01.01.2002г), който отмени стария Закон за счетоводството.

Предишен текст на точка 7, параграф 1 от ДР: "Специализирано счетоводно предприятие" е всяко лице, регистрирано по Търговския закон със седалище в Република България, в чийто предмет на дейност е включено и организиране на счетоводно отчитане и съставяне на годишни, междинни и други финансови отчети, по реда на този закон.

Във връзка с приемането на България в ЕС, с изменението в закона (обн. ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) просто добавиха европейските фирми и прецизираха текста.
#9 | 29.08.2014, 10:08
Публикации: 97 / 3
Точно така ли трябва да бъде изписано? При мен е изписано така "Счетоводни услуги и консултации, счетоводно отчитане и съставяне на годишни, междинни и други финансови отчети по реда на Закона за счетоводството". Дали с този текст ще се смята, че е изпълнено изискването на Закона?
#10 | 29.08.2014, 10:15
Публикации: 1959 / 1614
Администратор на сайта
Дали с този текст ще се смята, че е изпълнено изискването на Закона?

Да, напълно, според мен.
#11 | 29.08.2014, 10:40
Публикации: 97 / 3
Благодаря!
#12 | 27.10.2014, 08:44
Публикации: 308 / 9
Здравейте! От 1995 г. организирам счетоводно отчитане ,извършвам счетоводни услуги и съставям ГФО. Предстои ми актуализция на Сч. ПП и ТРЗ, което ще ми струва не малко средства.Аз съм със средно икономическо образование с изучаване на счетоводство на строителството и промишлеността(така пише в дипломата).Това образование съм го придобила с 2годишно обучение в Икономически техникум след средно гимназиално.Дали ще мога да продължа да работя с това образование и след промените в Зсч засягащи изискванията за съставители на ГФО?Има ли смисъл да обновявам ПП?Моля ВИ, ако имате някакъв поглед, да ми отговорите, тъй като имам притеснения.Работя чрез ЕООД с дейност счетоводни услуги, като съм собственик на ЕООД-то.
Благодаря предварително!
#13 | 27.10.2014, 08:49
Публикации: 308 / 9
Здравейте! От 1995 г. организирам счетоводно отчитане ,извършвам счетоводни услуги и съставям ГФО. Предстои ми актуализция на Сч. ПП и ТРЗ, което ще ми струва не малко средства.Аз съм със средно икономическо образование с изучаване на счетоводство на строителството и промишлеността(така пише в дипломата).Това образование съм го придобила с 2годишно обучение в Икономически техникум след средно гимназиално.Дали ще мога да продължа да работя с това образование и след промените в Зсч засягащи изискванията за съставители на ГФО?Има ли смисъл да обновявам ПП?Моля ВИ, ако имате някакъв поглед, да ми отговорите, тъй като имам притеснения.
Благодаря предварително!
Допълвам, че работя чрез ЕООД с дейност счетоводни услуги.
#14 | 05.11.2014, 12:45
Публикации: 320 / 26
Едва ли в момента е ясно как точно ще бъдат нещата, но по мое скромно предположение, ако нямате право да работите при новите условия, то някой, който има това право може да Ви наеме да работите за него, заедно с всичко което притежавате като знания и мат.база. Иначе повечето от нас ще са излишни във времето и пространството.
#15 | 20.11.2014, 14:58
Публикации: 58 / 0
Здравейте, искам и аз да се включа с въпрос.
 Как стои въпроса с лицата работещи като свободна професия-счетоводител. Трябва ли да е изписан точно същия текст за да може лицето да подписва ГФО.
#16 | 20.11.2014, 17:45
Публикации: 1959 / 1614
Администратор на сайта
Това е предмет на дейност за предприятие. За физическите лица не е необходимо.
#17 | 21.11.2014, 13:29
Публикации: 58 / 0
благодаря Ви!
#18 | 25.06.2016, 23:05
Публикации: 37 / 0
Бих искала да попитам дали ако предмета на дейност е счетоводни и консултантски услуги, посредничество и представителство може да се приеме за еднозначно на текста от допълнителните разпоредби на закона за счетоводството за понятие счетоводно предприятие и дали в този си вид може да бъде такова.
#19 | 29.06.2016, 08:35
Публикации: 1223 / 70
Ето какво писмо получих вчера на е-мейла си:

 УВАЖАЕМИ КЛИЕНТИ,

 

Фирмите и едноличните търговци, които извършват счетоводни услуги и съставят финансови отчети на предприятия, са във фокуса на контролната дейност на НАП. С цел намаляване на рисковото поведение на лицата в тези групи, приходната агенция стартира кампания по извършване на проверки на счетоводни кантори, която ще продължи до 2017 г. Контролираните лица са подбрани на случаен принцип. На част от тях ще бъдат извършени само проверки, а на други и ревизии.

 

Обръщаме Ви внимание, че в чл. 17 и чл. 18 от Закон за счетоводството са регламентирани изискванията към съставителите на финансови отчети. Те са свързани както с изискването за наличие на официално трудово, служебно или облигационно правоотношение с предприятието, на което се съставят отчети, така и с изискванията по отношение на образованието и стажа на лицата, които съставят финансовите отчети.

 

Убедени сме, че като коректен данъкоплатец Вие спазвате разпоредбите на данъчно-осигурителното и счетоводното законодателство на България.

 

Екипът на НАП остава на разположение за допълнителна информация, коментари и препоръки. Можете да изпращате Вашите впечатления от кампанията на електронна поща infocenter@nra.bg

 

 

                                                               Екип на НАП

                                                                                                   

Пълен достъп в КиК Инфо
за 13.75 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група